Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 4 5 6 7 8 12
16-05-2015 23:46
Ik hoop op een goede uitslag voor Gesink, maar supporter toch voor Sagan.
16-05-2015 23:46
Nog altijd zo'n 45 renners in de eerste groep. Sky zet wel tempo, maar de echte ravage moet nog komen.
16-05-2015 23:46
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 23:46
Dank voor het antwoord. ;)
16-05-2015 23:47
Ja Danny, maar toen zat ie in de kopgroep.
16-05-2015 23:47
Wie is "Ze German" op de livestream van Amgen app?

Hoe ver zijn ze bij Eurosport, volgens mij loopt de stream wat achter..
16-05-2015 23:47
En als hij al gelost wordt heeft hij nog wat tijd te verliezen. Hoe langer hij erbij blijft hoe meer kans hij heeft.
16-05-2015 23:48
Benieuwd hoelang Sagan & Alaphillipe kunnen volgen.
16-05-2015 23:48
@Scotty. Dacht dat ik er als enige last van had. Stream loopt inderdaad wat achter.
16-05-2015 23:48
Ten Dam en Gesink in 13e & 14e positie, achter Sky, Cannondale en Trek. Sagan in het wiel van Gesink, die lijkt zich al flink uit elkaar te moeten trekken.
16-05-2015 23:49
Ronde Van Zwitserland vorig jaar ;)
Als Sagan gemotiveerd is, kan hij sterk klimmen.
16-05-2015 23:49
@Scotty
Voigt?
16-05-2015 23:50
@Scotty

Jens Voigt. En de stream loopt een kleine halve minuut achter.
16-05-2015 23:50
Het gaat er niet om of sagan gemotiveerd is, maar om hoe tinkoff hem gemotiveerd heeft.
16-05-2015 23:50
Als er een van de allrounders gevreesd moet worden is het de Julian, niet Sagan IMO. Jammer dat Etixx geen klimmers in steun mee heeft.
16-05-2015 23:52
Dank voor de antwoorden!
16-05-2015 23:53
Joey Rosskopf, 4e in het AK, zit wat ver van achteren in de groep en waggelt behoorlijk. Maar volgens de commentatoren is Ben Hermans het speerpunt van BMC, die staat nu 1:09 achter Sagan en 13s achter Gesink.
16-05-2015 23:53
Rosskopf zit ver.
16-05-2015 23:53
Zou toch graag zien dat Ten Dam en Gesink wat opschuiven.
16-05-2015 23:56
Het zou me niets verbazen als Alaphillipe helemaal geen tijd verliest op de op papier beste klimmers, die presteert constant dingen die we niet verwachten.
16-05-2015 23:56
Ik ben niet aan het kijken.
Hoeveel km is het nog?
16-05-2015 23:57
Haha amerikaanse idioten komen erin. Dan moet de klim dichtbij zijn.
16-05-2015 23:57
Iets meer dan 14 km.
16-05-2015 23:58
Daffyd uit Little Britian liep ook nog even mee.
16-05-2015 23:58
Ben ik te ongeduldig als ik denk dat Ten Dam en Gesink beter wat naar voren kunnen zitten?
1 4 5 6 7 8 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.