Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
16-05-2015 21:48
Ik hoop dat Sagan een poging doet zijn trui te verdedigen. Ik verwacht van niet (eerste zal hij niet worden en het klassement zal hem verder niet zo erg interesseren), maar ik ben wel benieuwd naar zijn klimcapiciteiten als hij echt zijn best doet.
16-05-2015 21:53
@poeksel
Ik wou exact hetzelfde als jou typen ;)
16-05-2015 21:58
Zielig voor Butler. Nu hangt ie er alweer tussen.
16-05-2015 21:58
Ik weet het nog goed, 2012. Toen ik op de verjaardag van mijn zwager in een hoekje naar mijn telefoon stond te kijken met mijn andere zwager. Juichend :)
16-05-2015 21:59
5 koplopers: Oss, Brenes, Butler, Morton en Van Zyl. Butler schijnt echter in de afdaling op achterstand te zijn geraakt.
Op 1 minuut 3 achtervolgers: Hansen, Ratto en nog één, die nu opeens weer van de ticker verdwenen is.

Hoe dan ook, nog altijd onduidelijk. Het zou mij niks verbazen als er straks andere of meer namen opduiken. De ticker geeft vooral informatie over het ontbreken van informatie.
16-05-2015 22:03
Ik ben ook benieuwd naar wat Rosskopf en McCarthy kunnen.
16-05-2015 22:03
Rituitslag:

1. Henao
2. Hermans
3. Deignan
4. Craddock
5. Zoidl
6. Gesink
16-05-2015 22:06
Zijn ze al binnen? :o
16-05-2015 22:07
Ik neem aan dat dat je voorspelling is de rit is namelijk nog bezig
16-05-2015 22:07
@Hunneman
Als je nou ook de tijdverschillen geeft, kunnen we allemaal bijtijds naar bed - of de kroeg in.
16-05-2015 22:10
Gesink for the win!
16-05-2015 22:11
@katerkop alvast gefeliciteerd:)
Hoop dat gesink wint maar top 5 is al een mooie uitslag en verder denk ik dat henao rit en ak pakt
16-05-2015 22:13
Het valt me op dat Zoidl door veel mensen (waaronder hemzelf) hoog wordt ingeschat. Ik heb dit jaar nog niet gezien waarom of heb ik iets gemist?
16-05-2015 22:14
UItgaande v/h scenario dat het peloton ook voor de dagwinst strijdt lijkt een top-5 voor Gesink me een zekerheidje, en waarschijnlijk een podium. Voor dagwinst zie ik dan toch wel iemand anders beter zijn/ goed moment uitkiezen. #glazenbol #clichévoorspelling
16-05-2015 22:17
@Sagan=hulk Jij zou dat kunnen weten: heeft hij ooit op volle kracht een berg als deze beklommen?
16-05-2015 22:25
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 22:25
Zo op de ticker te zien valt dat hoogteprofiel hartstikke mee. :)
16-05-2015 22:33
TLJ wel met vertrouwen zo te zien.
16-05-2015 22:34
Niks geen Sky... TLJ en Tinkoff kleuren de kop van het peloton geel.

Fuente Dé was een rit door het middengebergte, waarbij Henao eigenlijk de hele dag in het wiel heeft gezeten. Maar dat is vandaag vermoedelijk ook voldoende.
16-05-2015 22:38
Ik zie toch ook flink wat Sky's...
16-05-2015 22:38
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 22:39
@klootje kriekeljon
Als je echter de details van die klim bekijkt dan is dat weer een onregelmatige en geen hoog gemiddeld stijgingspercentage.
En dat was in 2012.... en wat deed Gesink toen? ;-)

Ik probeer nergens op te rekenen, slechts te hopen, en eventuele teleurstelling is voor eigen rekening. Maar ik wil ook niet te bang zijn... en er is te veel reden om rekening te houden met een topresultaat voor Gesink. Ik weet in elk geval dat hij zo diep zal gaan als hij kan en hopelijk blijkt dat op een hoog niveau te zijn.
16-05-2015 22:41
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 22:42
@klootje
Ik neig steeds meer naar Gesink, maar het zou me ook niks verbazen als hij breekt en het podium niet eens haalt. Henao lijkt een veilige optie om vooraf te kiezen, omdat het dan alleen maar 'meevalt' mocht Gesink alsnog winnen. Min of meer de gedachtengang van AndriesW dus, eigenlijk.

Maar okee, omdat Mt Baldy nooit liegt en de andere kandidaten die nog kort staan in het klassement niet echt in aanmerking lijken te komen: hup Gees!

Verder vind ik het eigenlijk wel bijzonder dat jouw 'hele gevoel' overhoop gaat, zodra je het stemgeluid van José Been hoort ;)
16-05-2015 22:44
Eerlijk is eerlijk, echt een prachtige stream, mooie wegen en goed weertje.
Amerika heeft echt ideale wegen voor koersen. Al is er vaak minder publiek naast dit soort wegen, maar hopelijk komt daar verandering in. Misschien moet Ten Dam maar eens reclame maken voor Amerikaans biermerk ofzo hahha.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.