Volg hier de individuele tijdrit van de Vuelta a San Juan 2020 (met livestream)
dinsdag 28 januari 2020 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de individuele tijdrit van de Vuelta a San Juan 2020 (met livestream)

De derde dag van de Vuelta a San Juan staat, sinds de oprichting in 2017, in het teken van de individuele tijdrit. Dit keer is Ullum het decor. Kan Remco Evenepoel hier de basis leggen voor een eventuele eindzege? Volg en bespreek de chronoproef hier op WielerFlits.

Het gaat om een tijdrit van A naar B en niet om een ronde, waarbij start en finish naast elkaar liggen. De eerste twaalf kilometer van de chrono zijn nagenoeg vlak. Daarna begint een lastiger deel. Vanaf kilometerpaal twaalf zit een klim van ongeveer 1,1 kilometer aan een gemiddeld stijgingspercentage van 7,3%. Vervolgens gaat het via licht golvende wegen richting de Dique Punta Negra, de dijk van het zwarte punt. In totaal klimmen de renners 200 hoogtemeters in de vijftien kilometer lange tijdrit.

Net als de laatste jaren zullen de renners de tijdrit niet betwisten op een tijdritfiets, maar op een normale wegfiets die voorzien mag worden van een dicht achterwiel. Afgelopen seizoen was een opzetstuur ook niet toegestaan.

De eerste renner zal om 20.56 uur Nederlands-Belgische tijd van het startpodium denderen, klassementsleider Fernando Gaviria begint bijna vier uur later aan zijn chronoproef.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours
Starttijden

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#VueltaSJ)


Bekijk hier de officiële livestream, die van start tot finish de koers uitzendt:

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
62 Reacties
28-01-2020 23:20
Ondertussen in Berlijn. De Stroet en de Pauw winnen de zesdaagse!
28-01-2020 23:22
Video niet langer beschikbaar?
28-01-2020 23:24
De grote Remco Evenepoel show...
28-01-2020 23:24
Ze hadden die 3km regel niet eens aan te hoeven passen. :)
    28-01-2020 23:32
    Had het nog een beetje spannend gemaakt.
28-01-2020 23:25
Wat een overtrokken reacties, de enige concurrent moet nog starten.
    28-01-2020 23:37
    Voor een ritje van 15 km op normale fietsen best wel een groot verschil vind je niet.
    28-01-2020 23:39
    Concurrent?
    28-01-2020 23:41
    Ganna op 32s!
28-01-2020 23:27
Wat is het gat dan?

Veel oh en ah maar weinig cijfers. Stream is er ineens aan.
    28-01-2020 23:32
    REV heeft 1:08 op Sevilla.
    28-01-2020 23:35
    Ok.

    Kijken of Ganna er weer zo n harde chrono uitgooit.
28-01-2020 23:39
Ganna strandt op 32 seconden.
28-01-2020 23:40
Voor de mensen die geen stream meer hebben, deze werkt prima:
https://ok.ru/videoembed/1434779131496?nochat=1
28-01-2020 23:42
https://tiz-cycling-live.io/stream.php
28-01-2020 23:45
Gaat Walter Vargas dit spel hier winnen?
28-01-2020 23:45
Oké Sevilla voorlopig op een derde plaats...
blijkbaar bij betere tijdrijders in dit veld. Beter dan Oliveira en Bodnar. Dat vind ik wel bijzonder
    29-01-2020 00:12
    Valt wel mee toch. Voor Sevilla is dit een piekmoment. Zit elk jaar top 10 hier in de tijdrit. En nu met die pittige dam op het eind kan ie nog wat verschil maken in de finale.
28-01-2020 23:47
Weersomstandigheden lijken ook wel aardig veranderd
28-01-2020 23:48
Fijn ook dat mannetje met de vlag aan de finish. Heel verhelderend om te weten dat de eindstreep het einde is.
28-01-2020 23:56
Er gaan er hier buiten tijd zijn. Net 1tje gezien...
    29-01-2020 00:00
    Limiet is 6 minuten? Zou op 15 km toch haalbaar moeten zijn?
29-01-2020 00:04
Sagan op 24.43. Net binnen tijd.
29-01-2020 00:15
Neem aan dat ze de tijdslimiet niet hanteren met dit hondenweer. Volop storm tegen op de dam. En eerder deze week hanteerden ze de regels ook niet strak.
    29-01-2020 00:19
    inderdaad, maar er zijn er ook binnengekomen op meer dan 30% van de winnende tijd die nog geen storm hadden.
29-01-2020 00:15
Beletti buiten tijd.
    29-01-2020 00:17
    Hahahaha. Beschamend zeg.
29-01-2020 00:27
Fenomenaal van Remco, 47 + km met klimmertje, ongelooflijk. Staat geen maat op. Mss had hij hier ook van Dennis gewonnen. Remco zal alweer wat beter zijn dan vorig seizoen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.