Volg hier de individuele tijdrit van de Vuelta a San Juan 2020 (met livestream)
dinsdag 28 januari 2020 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de individuele tijdrit van de Vuelta a San Juan 2020 (met livestream)

De derde dag van de Vuelta a San Juan staat, sinds de oprichting in 2017, in het teken van de individuele tijdrit. Dit keer is Ullum het decor. Kan Remco Evenepoel hier de basis leggen voor een eventuele eindzege? Volg en bespreek de chronoproef hier op WielerFlits.

Het gaat om een tijdrit van A naar B en niet om een ronde, waarbij start en finish naast elkaar liggen. De eerste twaalf kilometer van de chrono zijn nagenoeg vlak. Daarna begint een lastiger deel. Vanaf kilometerpaal twaalf zit een klim van ongeveer 1,1 kilometer aan een gemiddeld stijgingspercentage van 7,3%. Vervolgens gaat het via licht golvende wegen richting de Dique Punta Negra, de dijk van het zwarte punt. In totaal klimmen de renners 200 hoogtemeters in de vijftien kilometer lange tijdrit.

Net als de laatste jaren zullen de renners de tijdrit niet betwisten op een tijdritfiets, maar op een normale wegfiets die voorzien mag worden van een dicht achterwiel. Afgelopen seizoen was een opzetstuur ook niet toegestaan.

De eerste renner zal om 20.56 uur Nederlands-Belgische tijd van het startpodium denderen, klassementsleider Fernando Gaviria begint bijna vier uur later aan zijn chronoproef.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours
Starttijden

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#VueltaSJ)


Bekijk hier de officiële livestream, die van start tot finish de koers uitzendt:

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
62 Reacties
28-01-2020 20:35
Wanneer begint Eurosport eraan?
    28-01-2020 21:43
    Zodra REV gestart is lijkt me.
28-01-2020 21:18
23,00 toch?
28-01-2020 21:42
Vals plat omhoog, dat zou in Evenepoels voordeel moeten zijn lijkt me.

Er moet overigens gezegd worden dat die lui de coverage goed op orde hebben, ook eens wat nieuw landschap zien is leuk.
28-01-2020 21:46
COBARRUBIA Leonardo, vorig jaar 5e op het U23 argentijnds kampioenschap tijdrijden, is hier 40s sneller dan Tom Bohli?
28-01-2020 21:49
idd zeer verassend vind ik
28-01-2020 21:52
De sfeer van dit rondje die door de beeldbuis op me geprojecteerd wordt vind ik erg aangenaam.
    28-01-2020 21:56
    De pure natuur, de accomodatie, de mensen langs de kant en hun beschaving. Eens wat anders dan het drukke Europa, AUS en 100 keer echter dan sci-fi zandbak shnizzle.
28-01-2020 21:52
Mamykin begot.. ;D
28-01-2020 22:00
Bohli leek toch te hunkeren naar een tt-fiets en het op deze manier niet serieus te nemen. Armen wijd open, twee drinbushouders, een drinkbus (totaal overbodig voor een inspanning van 20 minuten).
    28-01-2020 22:02
    is ondertusse wel fijntjes de polyglot in 'm aan het ontplooien.
    28-01-2020 22:03
    haha nvm die van Movistar is Johan Jacobs. Zitte gewoon Zjvaaitserrrisjj te lulle.
28-01-2020 22:08
Toch lekker dagje werken, 15 km fietsen en dan een goede Argentijnse steak eten. Je kan het zwaarder treffen.
28-01-2020 22:18
Is dat baanwielrennen ook live?

edit: ja dus
28-01-2020 22:56
En hij is los!
28-01-2020 22:58
Sokken en R.EV..
    28-01-2020 23:02
    Net als een voetballer.... sokken tot over zijn knieen.

    Blijkbaar is de UCI deze hele week al soepel. Geen sokkenmeter, geen 3 km regel.
    Je zou bijna denken dat DQS moét winnen van de organisatie. ;-)
28-01-2020 23:03
Leuk fietsje heeft die Flecha.
28-01-2020 23:06
Bam 36 sec aan punt 1!
28-01-2020 23:07
Het kan gewoon!

Dolledriesoldebroek 28 januari 2020 om 12:31
Ik verwacht een gat van twee minuten op de rest
28-01-2020 23:07
Sevilla BAM!
28-01-2020 23:07
Koning Remco. Buig allemaal maar
28-01-2020 23:07
Bam Sevilla
28-01-2020 23:11
Remco wint met 85 voorsprong.

Worden saaie grote rondes na dit jaar. En MvdP wint alle klassiekers. Maar een andere sport gaan uitzoeken. Waarschijnlijk wordt het handbal.
    28-01-2020 23:16
    Je lijkt wel een kind met deze reactie....
28-01-2020 23:11
Sevilla gevallen of hele goede tijd?
    28-01-2020 23:15
    Snelste aan de meet, voor Bodnar en Oliveira. Haast even verbazingwekkend als de manier waarop Remco de rest aan Gort rijdt. Tot spijt van wie het benijdt, in beide gevallen.
28-01-2020 23:16
Niet normaal!
28-01-2020 23:17
Man man man. Als die mee gaat doen voor de giro kijk ik er nog niet raar van op. Zelfde geldt voor de tirreno
28-01-2020 23:19
Evenepoel rijdt alles en iedereen aan gort!

Met 3 tijdritten in de Giro, geef ik hem kans op het podium/eindzege!
Wat goed is, komt snel!
    28-01-2020 23:31
    Dat hij zou winnen kon iedereen wel aan zien komen, maar met dit verschil hielden weinig rekening. Denk niet dat een Froome/Dumoulin dit ook had gekund. 3km/u harder dan nummer 2!!!!!!!!!!!!!!
28-01-2020 23:19
Bizar
28-01-2020 23:20
Deze prestatie is buitengewoon indrukwekkend. Zo raar is het toch niet dat ik nu met enige vrees de spanning in het toekomstige rondewielrennen tegemoet zie?
Persoonlijk houd ik van spanning en onvoorspelbaarheid.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.