Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015
dinsdag 12 mei 2015 om 19:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015

Na twee ritzeges van Mark Cavendish is het vandaag tijd voor een andere ritwinnaar. Rit drie gaat over meerdere gecategoriseerde bergen en kent een hellende aankomst. Gaat Robert Gesink zijn neus aan het venster steken? Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoers bij ons in de late avonduren te volgen.

Etappe drie start en finisht in San José. Onderweg liggen vier beklimmingen van vierde categorie, één van tweede categorie en één van buiten categorie. De grootste klim van de dag is die van Mount Hamilton. Deze is tien kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van rond de zeven procent. Ook de slotfase in San Jose is niet gemakkelijk, de laatste 800 meter lopen omhoog aan gemiddeld 7,9 procent.

Het peloton gaat om 19.45 uur (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00.50 uur. Eurosport zendt de koers vanaf 23.00 uur live uit op het hoofdkanaal. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing

Parcours
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
99 Reacties
13-05-2015 00:12
Het leek wel of ze bij Sky niet wisten dat er een voor rijd.
13-05-2015 00:12
Kennaugh kan beter weggaan bij Sky. Veel te goed om te knechten.
13-05-2015 00:13
Het is wel degelijk nog een flink verschil. In de laatste km zullen ze nog wel een hap eraf doen maar de Let gaat een dubbelslag slaan.
13-05-2015 00:13
Sky leidt het peloton, maar il verwacht dat Bmc nog wel wat gaat doen op de slotklim. Sagan plooit vooralsnog helemaal niet.
13-05-2015 00:13
Volgens mij klopt die tijd nog wel redelijk. Moeilijk om te controleren, maar die Skujins was aan het dalen, en pas ruim 2 minuten later ging het peloton ook dalen. Sowieso 2+minuten nu nog, en ik denk dat het ook nog wel boven de 2,5 zit.
13-05-2015 00:15
Amerikanen hebben wel humor. "The chasing teams in the peloton are the top teams off the world, team Sky, team Tinkoff and..... team Lotto Jumbo... :-)
13-05-2015 00:19
Ze zitten ongeveer 1 km van elkaar, Zubeldia kwam net voorbij een bordje met 2km en de koploper moest toen nog ongeveer 1 km
13-05-2015 00:19
Skujins nadert de laatste km, die gaat winnen. Het peloton is wel flink genaderd, nog 40 man sterk. Laurent Didier waagt een poging.

Skujins speelt nu wel de stervende zwaan, au!
13-05-2015 00:19
Hij gaat hem toch lekker winnen hoor. De ontdekking van Skujins. We waren erbij :P
13-05-2015 00:19
Hij gaat het niet halen hoor. Valt helemaal stil.
13-05-2015 00:20
500 meter doe normaal :P
13-05-2015 00:20
465m nog voor Skujins.
13-05-2015 00:20
Kan nog steeds hoor. Its not over till the fat lady sings.
13-05-2015 00:22
@NICKDT Nou dan mag Jose gaan zingen?
13-05-2015 00:22
Hij zag er wel moe uit :)
13-05-2015 00:22
Wow!
13-05-2015 00:22
@Thestudent.

Hahahaha. Sagan weer 2. Zie hem dit op Baldy niet vasthouden.
13-05-2015 00:24
De zevende tweede plaats van Sagan alweer dit seizoen
13-05-2015 00:24
Helemaal mooi! Ik was Toms eigenlijk alweer vergeten, maar nu bewijst hij toch weer dat het een talent is.
13-05-2015 00:25
Goedennacht allemaal. Ga me bedje opzoeken.
13-05-2015 00:26
Gesink perst er ook nog een mooi sprintje uit. Vijfde?
13-05-2015 00:26
@NickDT
Welterusten en hopelijk geen achtervolgingsdroom voor jou vannacht. ;-)
13-05-2015 00:27
Ik denk gesink 6e of 7e!!!
13-05-2015 00:30
6e dus.
1 Skujins
2 Sagan
3 Alaphilppe
4 Jaramillo
5 Wyss
6 Gesink

Om te reageren moet je ingelogd zijn.