Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015
dinsdag 12 mei 2015 om 19:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015

Na twee ritzeges van Mark Cavendish is het vandaag tijd voor een andere ritwinnaar. Rit drie gaat over meerdere gecategoriseerde bergen en kent een hellende aankomst. Gaat Robert Gesink zijn neus aan het venster steken? Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoers bij ons in de late avonduren te volgen.

Etappe drie start en finisht in San José. Onderweg liggen vier beklimmingen van vierde categorie, één van tweede categorie en één van buiten categorie. De grootste klim van de dag is die van Mount Hamilton. Deze is tien kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van rond de zeven procent. Ook de slotfase in San Jose is niet gemakkelijk, de laatste 800 meter lopen omhoog aan gemiddeld 7,9 procent.

Het peloton gaat om 19.45 uur (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00.50 uur. Eurosport zendt de koers vanaf 23.00 uur live uit op het hoofdkanaal. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing

Parcours
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
99 Reacties
12-05-2015 23:55
2 tlj zie ik
12-05-2015 23:55
Ze draaien kop over kop in het peloton en toch lopen ze niet in.
12-05-2015 23:56
Jose zit ook weer te liegen. Er zou geen reclame meer komen tot de finish zei ze bij de vorige reclame
12-05-2015 23:57
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 23:58
Toch typisch dat de achterstand zo groot blijft, rijdt die gozer met een motortje of zo?
Die gaat de Gc op z'n akkertje winnen zo, Op Mt. Baldy win je misschien een minuut of zo, maar toch niet veel meer.
12-05-2015 23:59
Dat het peloton Oss en Clarke nog niet te pakken heeft zegt ook wel iets.
13-05-2015 00:00
Wat een leuke ritten vandaag met onverwachte winnaars. Niks geen Matthews en Sagan.
13-05-2015 00:01
Ik begin me bijna af te vragen of de tijdwaarneming wel accuraat is...
13-05-2015 00:02
Skujins is natuurlijk geen pannekoek, volgens mij een beetje een alleskunner. Was twee jaar geleden ook al sterk op het WK voor beloften in in L'avenir en doet leuk mee in het Amerikaanse circuit.
13-05-2015 00:03
Peloton loopt nu wel fors in, de verschillen bovenin beeld lopen achter.

Dat Oss nog voor het peloton rijdt, komt ook omdat hij een aantal keer aan de auto heeft gehangen. Daar moet Bmc geen gewoonte van maken.

Clarke wordt opgeraapt.
13-05-2015 00:04
Nr. 156! ;)
13-05-2015 00:04
Inderdaad. Kan nooit dat het nog 3.20 is.
13-05-2015 00:04
@Burgravio
Het blijkt meestal toch wel te kloppen.

Peter Gesink --> nieuwe naam voor Laurens ten Dam :-)
13-05-2015 00:04
Hoeveel KM nog?
13-05-2015 00:05
ongeveer 10
13-05-2015 00:06
Ze hebben Oss nu ook, klopt niks van die tijden.
13-05-2015 00:08
Dit bericht is verwijderd
13-05-2015 00:08
De Gees heeft ook Ten Dam op kop gezet. Het gaat echt wel hard in de groep, terwijl Skujins piept en kraakt.

Paar vreemde demarrages in het peloton, vraag niet waarom. Maar Ten Dam moet onmiddellijk lossen...
13-05-2015 00:08
Is maar een minuutje denk ik.
13-05-2015 00:09
Lau heeft hard gewerkt vandaag
13-05-2015 00:10
Ze gaan Sagan slopen.
13-05-2015 00:10
Sky lijkt wel in paniek.
13-05-2015 00:10
Ik wil wel eens zien hie makkelijk die Skujins op de laatste klimmetje nog omhoog stampt
13-05-2015 00:11
Van 3:10 naar 2:55.
13-05-2015 00:12
Ik snap er niks meer van.. TLJ rijdt toch niet voor niets op kop? Die drie min klopt geen zak van dan.. Of ze zijn heeel raar bezig.

Die Kennaugh moet ook normaal doen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.