Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015
dinsdag 12 mei 2015 om 19:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015

Na twee ritzeges van Mark Cavendish is het vandaag tijd voor een andere ritwinnaar. Rit drie gaat over meerdere gecategoriseerde bergen en kent een hellende aankomst. Gaat Robert Gesink zijn neus aan het venster steken? Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoers bij ons in de late avonduren te volgen.

Etappe drie start en finisht in San José. Onderweg liggen vier beklimmingen van vierde categorie, één van tweede categorie en één van buiten categorie. De grootste klim van de dag is die van Mount Hamilton. Deze is tien kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van rond de zeven procent. Ook de slotfase in San Jose is niet gemakkelijk, de laatste 800 meter lopen omhoog aan gemiddeld 7,9 procent.

Het peloton gaat om 19.45 uur (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00.50 uur. Eurosport zendt de koers vanaf 23.00 uur live uit op het hoofdkanaal. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing

Parcours
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
99 Reacties
12-05-2015 19:43
Sergio Luis Henao!
12-05-2015 19:43
Benieuwd of Gesink top 10 kan rijden in deze etappe.
12-05-2015 19:44
Bij de eerste 20 binnenkomen en Gesink doet het goed. De korte klimmen zijn sowieso niet echt Gesinks ding. Daarnaast zullen er ook een heel stel puncheurs voor in de rituitslag eindigen.

En natuurlijk een paar verrassende Amerikanen. Misschien Carter Jones.
12-05-2015 19:47
Alaphilippe, Henao of Jaramillo voor mij.
12-05-2015 20:02
Gokje: Ben Hermans. Die doet het meestal verbazend goed in Amerika.
Maar uiteraard laat ik mij het liefst verrassen door Gesink.
12-05-2015 20:06
@hunneman
Heb je het deelnemersveld wel al eens bekeken?
Top 10 moet echt wel lukken
12-05-2015 20:13
Gesink gaat gewoon voor t podium, heel simpel, moet ook kunnen lukken in dit deelnemersveld
12-05-2015 20:39
Dit lijkt me een etappe die de allerbeste Sagan met de vingers in de neus zou winnen..
'k Ben eens benieuwd of hij ervoor gaat; of de rit, met al zijn hoogtemeters, toch wat te zwaar blijkt.

Alaphilippe zie ik ook wel kort eindigen.
12-05-2015 20:41
Vandaag toch maar wakker blijven, denk ik. Hopelijk gaan we vandaag veel Gesink zien (van voren)
12-05-2015 20:45
Ik hoop Gesink maar ik verwacht ofwel Henao, Of Sagan, of Alaphilippe
12-05-2015 20:46
Hup Sep!
12-05-2015 21:03
Van de Amerikanen denk ik dat Carter Jones, Robin Carpenter en Lawson Craddock kort zullen eindigen. Ook verwacht ik veel van Brajkovic. Gesink zal denk ik ook een goed resultaat kunnen behalen. Henao en Hermans lijken mij de twee favorieten voor deze rit. Ik denk dat Sagan niet met de besten mee kan als er hard gekoerst gaat worden.
12-05-2015 21:12
Renners waarop vandaag gelet moet worden:
Sagan, Alaphillipe, Henao/Deignan & Van Asbroeck/Gesink/Seppie.
12-05-2015 21:12
Als de uitzending begint zullen de renners al wel zo'n beetje aan de beklimming van Mount Hamilton begonnen zijn. Hopelijk hoeven we het niet te missen mocht er al vroeg interessante actie zijn.
12-05-2015 21:33
Tot aan de voet van die HC-klim hebben ze wind achter. Met de razende start die ze hebben beleefd zou het zo maar kunnen, dat ze om 23u00 al bijna boven zijn.
12-05-2015 21:34
Volgens mij kan Geesink wel goed op die kleine klimmetjes. Zo slecht is hij niet als finisher
12-05-2015 22:07
Leuk, Curvers mee in de kopgroep van 7, ruim 3 minuten voor met 80 km te gaan.
12-05-2015 22:09
hopen op een mooie rit en laat ze maar wat vroeger finishen.ik denk dombrowski als winnaar.
12-05-2015 22:23
Sagan vandaag tweede achter Hermans?
12-05-2015 22:28
Oss in ieder geval weer in de kopgroep voor BMC.
12-05-2015 22:35
Kan iemand een koers update geven?? Hoe staat het ervoor??
12-05-2015 22:41
De renners naderen de HC-klim - of zijn misschien zelfs al begonnen. Er zijn 7 koplopers met 4m30 voorsprong, daarbij Roy Curvers en Daniel Oss. Nog ongeveer [s]50[/s] 60km voor de koplopers.
12-05-2015 22:50
Ze hebben net het klimmetje van de 4e categorie gehad dus beginnen nu aan de HC-klim.
12-05-2015 22:56
Kopgroep inmiddels halverwege de HC-klim, Curvers moest als eerste lossen. Tom Skujins nu solo aan de leiding, vlak voor het restant van de kopgroep. Het peloton op 5m begint net met klimmen.
12-05-2015 22:58
Dankjullie. Gelukkig dat de HC. klim van het peloton in beeld komt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.