Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015
dinsdag 12 mei 2015 om 19:30 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of California 2015

Na twee ritzeges van Mark Cavendish is het vandaag tijd voor een andere ritwinnaar. Rit drie gaat over meerdere gecategoriseerde bergen en kent een hellende aankomst. Gaat Robert Gesink zijn neus aan het venster steken? Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoers bij ons in de late avonduren te volgen.

Etappe drie start en finisht in San José. Onderweg liggen vier beklimmingen van vierde categorie, één van tweede categorie en één van buiten categorie. De grootste klim van de dag is die van Mount Hamilton. Deze is tien kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van rond de zeven procent. Ook de slotfase in San Jose is niet gemakkelijk, de laatste 800 meter lopen omhoog aan gemiddeld 7,9 procent.

Het peloton gaat om 19.45 uur (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00.50 uur. Eurosport zendt de koers vanaf 23.00 uur live uit op het hoofdkanaal. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing

Parcours
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
99 Reacties
12-05-2015 23:05
Oei oei oei wat een kei goede stream
12-05-2015 23:06
Gesink goed voorin. Leuk om weer zo te zien!
12-05-2015 23:07
Gesink positie 5 of 6 vooraan het peloton, goed!
12-05-2015 23:07
Het peloton moet er nog flink werk van maken aangezien er nog veel steile dalende kilometers komen waarin ze weinig kunnen goedmaken.
12-05-2015 23:09
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 23:12
Hee, wat lees ik nu? Op de gewone Eurosport te zien! Dat is fijn.
12-05-2015 23:13
Die Let, Tom Skujins, is goed op bezig. Het peloton zou nog rond 4 minuten zitten en bevat niet meer dan 30 renners.
12-05-2015 23:16
Peloton komt 3.40 na Skujins over de top van Mount Hamilton.
12-05-2015 23:29
Wat laten ze slechte beelden van het peloton zien zeg....alleen maar die heli die niet in zoomt
12-05-2015 23:30
Typisch Amerikaans heur... Als eerst 2-3 minuten reclame die niet geblokkeerd word door AdBlock, voordat je stream pas start...
12-05-2015 23:34
Er rijden nog 4 man voor het peloton. Skujins op kop, dan Oss met Clarke op 2m en Huffman op 3m, alle vier uit de voormalige kopgroep. Ik vermoed dat het peloton niet al te ver achter Huffman zit, ook al geeft de ticker 4m achterstand voor het peloton.

In het peloton heb ik naast Gesink ook Ten Dam nog gezien en misschien zelfs een 3e TLJ, maar dat is allemaal erg lastig te spotten.

Nog 30km, waarvan een groot deel licht oplopend met wat steile stukken.
12-05-2015 23:36
Jens Voigt in de studio? Lache!
12-05-2015 23:39
@Xistnc

Als er een derde zit, dan is het waarschijnlijk Vanmarcke of van Winden.
12-05-2015 23:40
Volgens mij alleen Robert gesink in peleton van tlj !!!
12-05-2015 23:43
Gemeen lastige afdalingen. Skujins rijdt tegen een hooibaal.
12-05-2015 23:44
Raar weer dit... Skujins rijd iedereen naar huis en wint de TOC hier... ongelooflijk
12-05-2015 23:44
Op de top van deze klim heeft Skujins 3m op Oss/Clarke en 4m20 op het peloton, dat groter wordt. Ook Sagan is komen aansluiten.

In de afdaling mist de Let weer een bocht en valt in een baal hooi. Ook Clarke mist wederom een bocht, dezelfde, hij rijdt een erf op.
12-05-2015 23:47
@Hengacity1
Errug voorbarig. Voor de etappezege ziet het er wel goed uit. Verder zal het peloton meteen na deze afdaling flink moeten doortrappen om het verschil terug te brengen.
12-05-2015 23:47
Hoe kan je nou met ze teeeen missen bij Eurosport dat die man bij Oss doorreed in de bocht..
12-05-2015 23:48
Bijzonder dat Skujins 40 seconden pakt op een 2e cat. berg op het peloton. Gewoon zege weggeven hier op 20 km.
12-05-2015 23:49
Haha Jotto +1
12-05-2015 23:49
Die tijdswaarneming klopt niet. Eerst stond er 3:50 1 seconde later stond er 4:20.
12-05-2015 23:50
Ook al gaat ie niet winnen vandaag, Oss toch goed bezig dit seizoen.
12-05-2015 23:51
@nicktd: bekend probleem in US-koersen, enige minpuntje naast afstandelijk camerawerk. Ff proberen zelf te timen, wie?
12-05-2015 23:53
Toch wel frappant dat die let twee keer uit de bocht vliegt en toch op zijn achtervolgers en het peleton uitloopt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.