Volg hier de Clásica San Sebastián 2015
zaterdag 1 augustus 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2015

Een kleine week na het einde van de Tour de France gaat vandaag met de Clásica San Sebastián een nieuw luik van het wielerjaar van start. In het wielergekke Baskenland krijgen de renners 219 kilometer voor de kiezen.

Het peloton moet vandaag zoals gebruikelijk over de vermaarde Jaizkibel en Arkale, maar deze hindernissen hebben sinds vorig jaar een minder prominente rol gekregen. De Bordako Tontorra (2,5 kilometer aan negen procent) is toegevoegd aan het parcours en deze beklimming mag vanwege de ligging worden gezien als de nieuwe scherprechter. Na de top is het immers nog maar zeven kilometer tot de meet. Vorig seizoen bleek dat ook de afdaling die daarna volgt niet mag worden onderschat. Alejandro Valverde maakte toen van dat stuk gebruik om bij zijn concurrenten weg te rijden en vervolgens solo in San Sebastián aan te komen. Wie wordt zijn opvolger?

Om 11:45 beginnen de renners aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 uit, terwijl Sporza een kwartiertje later begint. Bespreek hier het verloop van de koers.

profiel clasica sss

Links:
Voorbeschouwing
Website organisitie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
01-08-2015 16:43
op km 195.5 lees ik slechts 12 secondes voor de kopgroep

Weet iemand iets van deze kopgroep ??
01-08-2015 16:45
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 16:46
" Laatste 12 kilometer live
Volgens de laatste berichten zullen straks de laatste 12 kilometers opnieuw worden uitgezonden. "

Het woordje 'opnieuw' verwart mij hier... Vlaams wellicht?
01-08-2015 16:48
Giro van Nibali + de victorie van Santambrogio, ook zo'n 200 meter maximaal vanuit de potdichte mist kan ik me herinneren.
01-08-2015 16:48
@Poeksel: daar krijgen we de highlights van ;-)
01-08-2015 16:49
Ik zie op ES gewoon de karavaan over de meet gaan, da's niet de laatste 12 km live naar mijn mening.
01-08-2015 16:49
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 16:50
La fuga
Serry, Arredondo, Gilbert, Barguil, Rossetto, Hejsedal, Silin, Caruso, Landa

Nog 15 km, we zouden dus zo weer beeld moeten krijgen.
01-08-2015 16:50
Streep door de rekening...
01-08-2015 16:52
Ze gaan het niet redden hoor, dat wordt gewoon met de vaste camera even de winnaar vastleggen.
01-08-2015 16:52
Valverde zit klaar
01-08-2015 16:52
over 6 minuten beeld volgens Eurosport
01-08-2015 16:53
Over 6 minuten live beelden. Nog 10 km te gaan... das de top bekijken en de afdaling naar de finish.
01-08-2015 16:53
WT status intrekken van deze koers, we leven in 2015 dit mag gewoon niet gebeuren.
01-08-2015 16:54
Wel spannend als we straks krijgen te zien wie er juichend over de streep komt.
01-08-2015 16:54
@Jeje
Inderdaad, schandalig dat hun vliegtuig een noodlanding moest maken...
01-08-2015 16:54
Ik zeg gooi deze amateurs uit de Worldtour en laat een koers waar ze het wel in orde hebben daarin toetreden. Bij voorbeeld de Strade Bianche op de grindwegen in Italie
01-08-2015 16:55
@ghostwriter,

Je hebt toch wel een back-up plan oid. Dat zouden ze tenminste wel moeten hebben...

Staaltje wanbeleid van de organisatie.
01-08-2015 16:55
Volgens Sporza heeft Tom Boonen, excuus, Philippe Gilbert een verschroeiende aanval in de afdaling gedaan. ok, die zet ik wel even kunstmatig op het netvlies.
01-08-2015 16:55
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 16:56
@Jeje
En wat moet dat back-up plan dan zijn? Een tweede vliegtuig kunnen ze waarschijnlijk niet betalen.
01-08-2015 16:57
@ghostwriter: San Sebastian heeft wel een traditie van slechte uitzendingen.
01-08-2015 16:57
Deze koers wordt mede georganiseerd door de lokale tv Eitb. Die hebben gewoon niet het budget om fatsoenlijk een WT-koers te organiseren. Dan krijg je dit.
01-08-2015 16:58
Volledig eens dat de Strade, ongeacht deze farce, de WT-status moet krijgen.

Interessant is trouwens wel dat er een groep voorligt met 30 secondes op het peloton waar heel wat kleppers inzitten oa Gilbert. Die heeft slim geanticipeerd mocht dit volk inderdaad met 30 toegift op de slotklim aankomen.
01-08-2015 16:59
Weet ik veel, maar een liveuitzending moet toch niet afhankelijk zijn van een vliegtuig...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.