Volg hier de Clásica San Sebastián 2015
zaterdag 1 augustus 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2015

Een kleine week na het einde van de Tour de France gaat vandaag met de Clásica San Sebastián een nieuw luik van het wielerjaar van start. In het wielergekke Baskenland krijgen de renners 219 kilometer voor de kiezen.

Het peloton moet vandaag zoals gebruikelijk over de vermaarde Jaizkibel en Arkale, maar deze hindernissen hebben sinds vorig jaar een minder prominente rol gekregen. De Bordako Tontorra (2,5 kilometer aan negen procent) is toegevoegd aan het parcours en deze beklimming mag vanwege de ligging worden gezien als de nieuwe scherprechter. Na de top is het immers nog maar zeven kilometer tot de meet. Vorig seizoen bleek dat ook de afdaling die daarna volgt niet mag worden onderschat. Alejandro Valverde maakte toen van dat stuk gebruik om bij zijn concurrenten weg te rijden en vervolgens solo in San Sebastián aan te komen. Wie wordt zijn opvolger?

Om 11:45 beginnen de renners aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 uit, terwijl Sporza een kwartiertje later begint. Bespreek hier het verloop van de koers.

profiel clasica sss

Links:
Voorbeschouwing
Website organisitie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
1 4 5 6
01-08-2015 17:09
Haha wat was dat :D
01-08-2015 17:09
Hij wist niet dat Barguil er tussenuit is gevallen?
01-08-2015 17:09
Hahahahaha! Hij wist niet dat hij 1e was.
01-08-2015 17:09
Yates die niet weet of hij wint, kenmerkend voor deze koers.
01-08-2015 17:09
Ghostwriter je kan wel praatjes voor 10 hebben maar in alle koersen gaat t goed behalve deze, en dit is geen incident voor deze koers.

Yates prachtig!
01-08-2015 17:09
Wat deed Yates nou?
01-08-2015 17:09
Hij weet niet dat hij de eerste in koers is....Heerlijk! Mooie overwinning.
01-08-2015 17:10
Is yates aan het bellen met z'n moeder

Edit hahahah hij wist niet dat hij won
01-08-2015 17:10
OK, zo ziet een omgekeerde Clarke er dus uit….

Mijn god wat was dit een verschrikking.
01-08-2015 17:10
Jamais vu dit
01-08-2015 17:10
Geweldig dit!
01-08-2015 17:11
Om alles maar samen te vatten van het begin tot het eind jammer....
01-08-2015 17:11
Yates zijn binnenkomst vat deze Clasica perfect samen.

Lullig voor hem. Hij wint zijn eerste koers, en het is een gedrocht.
01-08-2015 17:12
Anti-climax 2.0

Helaas... dan moet de Ronde van Polen maar wat goed gaan maken, want dit is toch echt niet wat ik ervan gehoopt had.... zelfs de finish was een anti-climax omdat Yates niet wist of die won. Ah. Wel een koersverloop/uitzending om niet snel te vergeten.
01-08-2015 17:12
Jaja, 'heerlijk', 'prachtig', 'wat een zege!'

F A R C E

no more no less.

Beetje stom zitten bellen en vergeten te juichen, dan liever omgekeerd.

Overigens weten we niet of hij bij die koplopers zat of werkelijk alle favorieten uit het wiel gekletst heeft, dat laatste zou wel heel straf zijn. Valverde maar weer eens een winnaar op weg geholpen met steggelen en loeren in de achtervolging, er zijn er maar bitter weinig die met hem rijden.

01-08-2015 17:13
Dit bericht is verwijderd
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.