Volg hier de Clásica San Sebastián 2015
zaterdag 1 augustus 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2015

Een kleine week na het einde van de Tour de France gaat vandaag met de Clásica San Sebastián een nieuw luik van het wielerjaar van start. In het wielergekke Baskenland krijgen de renners 219 kilometer voor de kiezen.

Het peloton moet vandaag zoals gebruikelijk over de vermaarde Jaizkibel en Arkale, maar deze hindernissen hebben sinds vorig jaar een minder prominente rol gekregen. De Bordako Tontorra (2,5 kilometer aan negen procent) is toegevoegd aan het parcours en deze beklimming mag vanwege de ligging worden gezien als de nieuwe scherprechter. Na de top is het immers nog maar zeven kilometer tot de meet. Vorig seizoen bleek dat ook de afdaling die daarna volgt niet mag worden onderschat. Alejandro Valverde maakte toen van dat stuk gebruik om bij zijn concurrenten weg te rijden en vervolgens solo in San Sebastián aan te komen. Wie wordt zijn opvolger?

Om 11:45 beginnen de renners aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 uit, terwijl Sporza een kwartiertje later begint. Bespreek hier het verloop van de koers.

profiel clasica sss

Links:
Voorbeschouwing
Website organisitie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
01-08-2015 16:59
@ Purito

En van alles dat 'live' gebracht moet worden is een wielerkoers wel zo ongeveer het aller aller-lastigste.
01-08-2015 17:00
Live! Yates!
01-08-2015 17:01
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 17:01
Elke liveuitzending bij het wielrennen is afhankelijk van een vliegtuig.
01-08-2015 17:01
BEELD
01-08-2015 17:01
Beeld!
01-08-2015 17:01
Dit is echt belachelijk. Ik keek de hele week uit naar deze koers..
01-08-2015 17:01
MAND!
01-08-2015 17:01
Yayes roqridueZ valverde vooraan sws
01-08-2015 17:02
Spannend !!!….de uitslag afwachten op internet….. :(
01-08-2015 17:02
Mollema er goed bij.
01-08-2015 17:02
Een Yates die dit jaar wel wint.
01-08-2015 17:02
Bauke zit erbij
01-08-2015 17:03
Hup Bauke!

1 man voorop, dan 6 met Bauke, Purito en Piti op 10s en dan een groep met 10 op 25s daarachter. Kan er een seconde naast zitten.

Yates is de bocht waarin hij vorig jaar viel, goed doorgekomen.
01-08-2015 17:04
De namen lijken wel heel erg op die van vorig jaar, zijn dit niet de highlights van vorig jaar?
01-08-2015 17:04
@Jeje
Noem mij één liveuitzending van een wielerwedstrijd wat niet afhankelijk is van een vliegtuig?
01-08-2015 17:04
Iedereen uit m'n Zweeler-team zit erbij. Yes! ;-)
01-08-2015 17:06
Hij red het
01-08-2015 17:07
Pff, wat een aanfluiting deze koers.
01-08-2015 17:08
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 17:08
Is hij naar huis aan het bellen of zo?
01-08-2015 17:08
@HF, je zal vast niet de enige zijn :)
01-08-2015 17:09
Hij wilde liever nog een rondje :p
01-08-2015 17:09
Hahaha ongelooflijk dit
01-08-2015 17:09
Haha, uitgesteld gejuich.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.