Volg hier de Clásica San Sebastián 2015
zaterdag 1 augustus 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2015

Een kleine week na het einde van de Tour de France gaat vandaag met de Clásica San Sebastián een nieuw luik van het wielerjaar van start. In het wielergekke Baskenland krijgen de renners 219 kilometer voor de kiezen.

Het peloton moet vandaag zoals gebruikelijk over de vermaarde Jaizkibel en Arkale, maar deze hindernissen hebben sinds vorig jaar een minder prominente rol gekregen. De Bordako Tontorra (2,5 kilometer aan negen procent) is toegevoegd aan het parcours en deze beklimming mag vanwege de ligging worden gezien als de nieuwe scherprechter. Na de top is het immers nog maar zeven kilometer tot de meet. Vorig seizoen bleek dat ook de afdaling die daarna volgt niet mag worden onderschat. Alejandro Valverde maakte toen van dat stuk gebruik om bij zijn concurrenten weg te rijden en vervolgens solo in San Sebastián aan te komen. Wie wordt zijn opvolger?

Om 11:45 beginnen de renners aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 uit, terwijl Sporza een kwartiertje later begint. Bespreek hier het verloop van de koers.

profiel clasica sss

Links:
Voorbeschouwing
Website organisitie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
01-08-2015 16:28
Nog meer professioneel wielrennen op de Twitter van Rick Zabel (BMC): "Mechanische pech na 80km, maar geen reserve-fiets. Die staat namelijk in Londen omdat ik daar reserve ben voor de race morgen".
01-08-2015 16:28
Wat is er gebeurd, ik schakel net in op Sporza en hoor Hopelijk tot zo dadelijk?
01-08-2015 16:28
Donostiako Klasikoa
‏@dklasikoa
Se ha perdido la señal de televisión a causa de una avería en el avión que hace de enlace #klasikoa

Dus we kunnen lekker de zon opzoeken.
01-08-2015 16:29
Verschrikkelijk dat dit de koers moet overkomen. Een jaar lang leuren voor sponsorgelden etc en dan 'floep' beeld weg. Zo stompzinnig.
01-08-2015 16:29
Hoe ver moeten ze nog?
01-08-2015 16:29
Poeh zeg , komt alleen hier het signaal niet door of liggen jullie allemaal te pitten op de bank ?
Er is geen beeld meer...
01-08-2015 16:29
Het is een prestatie van formaat dat ze de koers nog slechter in beeld weten te brengen dan voorgaande jaren.
01-08-2015 16:30
Volgens bronnen kan het vliegtuig weer opstarten over een kwartier. Dus waarschijnlijk wel live beelden van de finale.
01-08-2015 16:32
Van de laatste 5 km zeker. Leuk hoor
01-08-2015 16:33
Alles bij elkaar op dik 30 vd meet. In de tussentijd dus wat geschuif en gedoe geweest maar weinig verheffends. Weer is ook veel te mooi voor een versplintering vd koers.
01-08-2015 16:33
Dan mag je eens invallen voor Wuyts als commentator in een grote wedstrijd...
01-08-2015 16:34
Ondertussen op Eurosport beelden uit de laatste Tour. Toch weer fijn om Peter 'Held' Sagan voorbij te zien komen. Wat is dat toch een smaakmaker!
01-08-2015 16:35
Ik heb nu wel behoefte aan een koersupdate

;)
01-08-2015 16:36
Groep met Gilbert erin nu gedemarreerd??
01-08-2015 16:37
Km 181 Het vuurpeloton heeft de pauze gevangen ( google vertaling)

lees: Het peloton heeft de kopgroep te pakken
01-08-2015 16:37
@Purito: Laat je bronnen zien!
01-08-2015 16:38
Arkale (2): 1.Rossetto (COF), 2.Hesjedal (TCG), 3. Silin (KAT)
01-08-2015 16:39
Naar het schijnt houden Katuscha en Movistar het tempo dermate hoog dat je anticiperen beter nalaat, het gaat dus weer zo'n leuke AGR/WP-achtige anno 2015 finale worden.
01-08-2015 16:40
Beelden van de laatste 12km, wordt nu gemeld. Dat is het bereik van de Bluetooth-verbinding van de camera-motoren.

Doet terug denken aan de 'vermiste' editie van de Amstel Gold Race.
01-08-2015 16:41
Blijkbaar nog ff reclame en dan toch de laatste 12km live ....
01-08-2015 16:41
@xistnc
Als dat bij een LottoNL man was gebeurd had het hier vol gestaan met Sooike reacties over het amateurisme van de ploegleiding.
01-08-2015 16:42
Is bluetooth maximaal niet 100 meter?
01-08-2015 16:42
Doet me ook denken aan de ronde van baskenland dit jaar. Nauwelijks fatsoenlijk beeld. Of van de staart vh peloton.
01-08-2015 16:43
groepje met 12 seconden voorsprong. We missen kortom niks.
01-08-2015 16:43
Schijnt een kopgroep van 12 te zijn met klein gat op peloton. O.a. Barguil, Gilbert, Hesjedal en Rossetto

Om te reageren moet je ingelogd zijn.