Volg hier de Clásica San Sebastián 2015
zaterdag 1 augustus 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2015

Een kleine week na het einde van de Tour de France gaat vandaag met de Clásica San Sebastián een nieuw luik van het wielerjaar van start. In het wielergekke Baskenland krijgen de renners 219 kilometer voor de kiezen.

Het peloton moet vandaag zoals gebruikelijk over de vermaarde Jaizkibel en Arkale, maar deze hindernissen hebben sinds vorig jaar een minder prominente rol gekregen. De Bordako Tontorra (2,5 kilometer aan negen procent) is toegevoegd aan het parcours en deze beklimming mag vanwege de ligging worden gezien als de nieuwe scherprechter. Na de top is het immers nog maar zeven kilometer tot de meet. Vorig seizoen bleek dat ook de afdaling die daarna volgt niet mag worden onderschat. Alejandro Valverde maakte toen van dat stuk gebruik om bij zijn concurrenten weg te rijden en vervolgens solo in San Sebastián aan te komen. Wie wordt zijn opvolger?

Om 11:45 beginnen de renners aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 uit, terwijl Sporza een kwartiertje later begint. Bespreek hier het verloop van de koers.

profiel clasica sss

Links:
Voorbeschouwing
Website organisitie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
01-08-2015 16:03
@ghostwriter
Het zijn dan ook Belgen. Die branden hun renners niet zo af als Nederlanders. Ook al hebben ze in het verleden uit het verkeerde potje gesnoept.

Hoeveel uur zou José de Cauwer per jaar commentaar geven. Alleen daarom is die man geweldig om naar te luisteren. Dan neem ik dat constant praten over hun super Belgen graag voor lief.
01-08-2015 16:03
[b]KoersUpdate°:[/b]

-1-
Boaro (Tinkoff-Saxo) rijdt in zijn eentje op kop

-2-
Vanendert (Lotto-Soudal) en Degand (IAM) in de achtervolging.

-3-
Maarten Wynants [b](Lotto-Jumbo)[b/], Agnoli (Astana), Haas (Cannondale), Mas (Caja Rural), Hardy (Coffidis) , Rossetto (Cofidis), Arredondo (Trek), Caruso (BMC) en Taaramae (Astana) zijn ook in de achtervolging.

-4-
Het peloton nog steeds onder leiding van de mannen van Valverde (Movistar).
01-08-2015 16:05
[b]KoersUpdate°:[/b]

Ondertussen hebben we al 3 opgaves: Felline, Stuyven (Trek) en Zabel (BMC)
01-08-2015 16:06
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 16:07
@TeamNL
Wat de mannen van Sporza doen noem je de hand boven het hoofd houden van.
01-08-2015 16:07
@daan
jasper stuyven heeft ook opgegeven die is ziek
01-08-2015 16:07
Trouwens, heeft iemand wel behoefte aan KoersUpdate? Anders stop ik er namelijk mee.
01-08-2015 16:09
@ghostwriter
Ach, dat selectief gehoor ook altijd :). Er wordt een moment over gesproken, doodnormaal, en het geklaag kan beginnen. Hou toch op ;).
01-08-2015 16:10
@Tokstar
Leg eens uit waarom dat selectie gehoor is?
01-08-2015 16:11
@Daan je verteld precies hetzelfde wat de Sporza ticker mij ook verteld ;)
01-08-2015 16:11
Ik heb er wel wat aan hoor, Daan! Komt altijd van pas nu ik het niet kan volgen voor de tv.
01-08-2015 16:12
Hallo Daan, als ik niet kan kijken wordt het gewaardeerd, maar nu kan ik zelf kijken dus ik heb er geen behoefte aan nu. Maar ik waardeer het regelmatig!
01-08-2015 16:13
De organisatie geeft in ieder geval een goede KoersUpdate° van het afgelopen uur.
01-08-2015 16:14
Ik kijk gewoon live de koers en maak zelf de updates ;). Maar ik stop.
01-08-2015 16:15
Gelukkig krijgen we nu al de vele highlights te zien vanuit de koers ;)
01-08-2015 16:19
Jullie afgelopen week nog iets leuks meegemaakt?
01-08-2015 16:21
Iemand nog een leuke mop?
01-08-2015 16:22
Ah, de highlights in slomo, dan hebben ze meer tijd :)
01-08-2015 16:23
Geweldig toch, die Spaanse WT-wedstrijden... :p
01-08-2015 16:23
Haha bij Sporza kunnen ze het allemaal wel waarderen. ;)
01-08-2015 16:25
De UCI zou er toch eens stilletjes aan moeten gaan denken om te eisen dat de Clasica San Sebastian, maar ook de Ronde van Baskenland door een andere partij in beeld wordt gebracht. Het is altijd hetzelfde liedje, bij ons Baskische vrienden.
01-08-2015 16:25
@Daan, zoals PF ook zegt, als ik niet kan kijken ben ik er blij mee! (En zo zijn er altijd wel een aantal). Ik blijf via deze volgdraad op de hoogte van de koers (zit in zuid Frankrijk, niet in de buurt van tv of wifi) dus ik stel het zeer op prijs!
01-08-2015 16:25
Ronde van Catalonië of San Sebastian...allemaal hetzelfde.
01-08-2015 16:26
Nu zou ik wel een koersupdate willen ;)
01-08-2015 16:26
Ik heb wel genoten van deze laatste editie van de Clasica.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.