Volg hier de Clásica San Sebastián 2015
zaterdag 1 augustus 2015 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Clásica San Sebastián 2015

Een kleine week na het einde van de Tour de France gaat vandaag met de Clásica San Sebastián een nieuw luik van het wielerjaar van start. In het wielergekke Baskenland krijgen de renners 219 kilometer voor de kiezen.

Het peloton moet vandaag zoals gebruikelijk over de vermaarde Jaizkibel en Arkale, maar deze hindernissen hebben sinds vorig jaar een minder prominente rol gekregen. De Bordako Tontorra (2,5 kilometer aan negen procent) is toegevoegd aan het parcours en deze beklimming mag vanwege de ligging worden gezien als de nieuwe scherprechter. Na de top is het immers nog maar zeven kilometer tot de meet. Vorig seizoen bleek dat ook de afdaling die daarna volgt niet mag worden onderschat. Alejandro Valverde maakte toen van dat stuk gebruik om bij zijn concurrenten weg te rijden en vervolgens solo in San Sebastián aan te komen. Wie wordt zijn opvolger?

Om 11:45 beginnen de renners aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 uit, terwijl Sporza een kwartiertje later begint. Bespreek hier het verloop van de koers.

profiel clasica sss

Links:
Voorbeschouwing
Website organisitie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
1 2 3 6
01-08-2015 11:33
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 12:15
De eerste vlucht van de dag is weg en twee Belgen zijn mee in de ontsnapping: Dennis Vannendert (Lotto-Soudal) en Maarten Wynants (Lotto-Jumbo). Zij krijgen met Boaro (Tinkoff-Saxo), Agnoli (Astana), Haas (Cannondale), Degand (IAM), Mas (Caja Rural) en Hardy (Coffidis) zes medevluchters.
01-08-2015 12:40
3 belgen. Degand is ook een belg
01-08-2015 13:22
Vanaf 15.30u te zien. Zorgen dat we dan klaar zijn met alle verplichte ditjes en datjes.
01-08-2015 13:25
Lotto-Jumbo dus weer eens in de kopgroep. Jammer dat het pas vanaf half vier live gaat.
01-08-2015 13:40
Voor alle livefeeds:
[url]http://www.procyclinglive.com/livestream[/url]
01-08-2015 14:23
Hoe staat het er nu voor? Kan namelijk niets zien vandaag
01-08-2015 14:34
Niks veranderd aan de kopgroep. Nu nog 2.50 voorsprong met nog 100 km te gaan. Jasper Stuyven heeft net opgegeven
01-08-2015 14:39
Wie doet werk in peloton?
01-08-2015 14:55
Sporza had het vooral over de Spaanse ploegen (Movistar en Caja-Rural)
01-08-2015 15:16
Movistar ment het peloton inderdaad, [url=https://twitter.com/Movistar_Team/status/627464719423680513]klik[/url].
01-08-2015 15:18
Het leeft hier niet echt he, terwijl het toch een WT koers is. De showsupporters van de Tour zijn in ieder geval nergens meer te bekennen gelukkig :)

Zou Caja-Rural dan voor Barbero rijden? Of toch Madrazo, die ook wel redelijk in vorm lijkt te zijn. Denk dat ze beiden niet mee kunnen met de top maar top 10 zou mooi voor ze zijn.
01-08-2015 15:27
Er valt nog niet zoveel te zien in tegenstelling tot de Tour
01-08-2015 15:31
@Jeje
Sowieso niet voor Barbero. Daarvoor is de koers te lastig. Het lijkt me eerder voor Fraile, Bilbao of Txurruka. Dat zijn mannen die waarschijnlijk tekort komen, maar wel de potentie hebben om te verrassen.
01-08-2015 15:34
Dit bericht is verwijderd
01-08-2015 15:39
[b]KoersUpdate°[/b]:

Welkom! We zijn net live ingeschakeld en met ruim 62 km te gaan hebben we een kopgroep van 8 met een voorsprong van 2:26 op het peloton dat aangestuurd wordt door de mannen van Movistar.

Dit zijn de 8 namen in de kopgroep:
Dennis Vannendert (Lotto-Soudal), Maarten Wynants [b](Lotto-Jumbo)[/b], Boaro (Tinkoff-Saxo), Agnoli (Astana), Haas (Cannondale), Degand (IAM), Mas (Caja Rural) en Hardy (Coffidis)
01-08-2015 15:46
[b]KoersUpdate°:[/b]

Rossetto (Cofidis), Arredondo (Trek), Caruso (BMC) en Taaramae (Astana) hebben 20 seconden voorsprong op het peloton, zij zitten 50 seconden achter de kopgroep van 8.
01-08-2015 15:49
Leuk dat ze bij Sporza nog altijd praten over Gilberts magische jaar 2011. Ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat zijn prestaties dat jaar weinig met magie te maken hebben.
01-08-2015 15:50
Zo we gaan maar eens op de bank liggen en kijken! Hopelijk kan Kruijs of Gesink wat.
01-08-2015 15:53
Wel lekker dat de Clasica wordt gereden op de eerste dag van mijn korte vakantie. Heerlijk om even mijn hoofd op 0 te zetten en naar wielrenner te kijken.
01-08-2015 15:53
[b]KoersUpdate°:[/b]

Aanval van Boaro (Tinkoff-Saxo), de kopgroep valt nu helemaal uit elkaar.
01-08-2015 15:53
@Timocycling

Ik denk dat Gesink vandaag niet veel kan laten zien ;) aangezien hij in Polen zit
01-08-2015 15:55
Landa lijkt niet eens te ademen
01-08-2015 15:55
@jeroen: o ja ik bedoel uiteraard Kelderman :P
01-08-2015 15:59
De jaizkibel is wel heel erg gedegradeerd nu, ten eerste door de afstand tot de finish, ten tweede door die laatste puist.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.