Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:25
@Leor
De race werd geneutraliseerd omdat er even geen enkele ambulance beschikbaar was vanwege de grote valpartij. Dat schijnt een voorwaarde te zijn in de race: één beschikbare ambulance.
Maar dan nog, de valpartij was zo massaal dat ik het een goede beslissing had gevonden als het om die reden was stilgelegd.

@cunego
[quote]en men maakt zich druk om die jumbo falers…[/quote]

Niet anti-supporteren a.u.b.!
06-07-2015 16:25
Iedereen die kritiek heeft op de neuatralisatie, je mag niet verder zonder ambulances.
Organisatie kon dus niet anders en dit is en was de enige juiste beslissing!
06-07-2015 16:26
Die Dumoulin, die zal er helemaal doorheen zitten. Zou zijn tour worden, dan net die teleurstelling van de eerste etappe verwerkt, grote plannen voor vandaag en dan krijg je dit...
06-07-2015 16:26
LottoNLJumbo Cycling ‏@LottoJumbo_road 57 sec.58 seconden geleden Vertaling weergeven
The race is on it's way, again. All of our riders are back on their bikes. 50km to go. #TDF2015
06-07-2015 16:26
haha mensen geirriteerd omdat ik de waarheid spreek, ik geef lotto 1 kans op ritzege... en dat is morgen al met vanmarcke verder wordt het zoals altijd tusssen de 0 en de 0
06-07-2015 16:26
Ja die ambulance was natuurlijk een smoesje, dat bedenk ik me nu pas.

Maar het blijft een top beslissing, echt waar: wat een drama voor velen.
06-07-2015 16:26
Waren rond de 30 renners die keihard vielen. Echt wonden likken.
06-07-2015 16:26
De vallers van TLJ waren Ten Dam en (meer dan waarschijnlijk) Kelderman.
06-07-2015 16:27
Orica denk ik het slechtste uit de valpartij
06-07-2015 16:27
Met de kasseeien die morgen komen zullen ze slecht slapen.. Lijkt me niet lekker met die verwondingen over de steentjes. Hopelijk wordt er morgen iets rustiger gekoerst
06-07-2015 16:28
Het is jammer dat we geen beeld hebben gehad van Dumoulin want ik ben zeer benieuwd naar de schade. Het werd namelijk behoorlijk snel bekend gemaakt wat waarschijnlijk te koppelen is aan een breuk.

Onze enige kans op geel deze Tour is ook weer vervlogen.

Cancellara zal als hij deze etappe uitrijdt niet op zijn best zijn morgen.

Neutralisatie begrijp ik best maar is niet correct naar valpartijen in het verleden en die nog gaan komen.
06-07-2015 16:28
@ Roberto, nickdt en dikkechaap, bedankt voor de info, dat van die ziekenwagens was mij nog niet te oren gekomen. Al lijkt het me wel dat ze dan toch wat te kort hebben aan medisch personeel, zo extreem groot was die valpartij nu ook niet ..
06-07-2015 16:28
Ja heel Orica lag er geloof ik bij, pffff.

En die Dumoulin, man die moet aan de anti-depressiva na vandaag.
06-07-2015 16:28
Met z'n allen naar de streep rijden en dan Cancellara de rit laten winnen, wat een bikkel, die vloog over de kop..
06-07-2015 16:28
@Cunegofanboy
Dus jouw mening is de absolute waarheid? Jouw ego is zo groot dat hij zwaartekracht begint uit te oefenen.
06-07-2015 16:28
Denk dat Kelderman in elk geval veel ervaring opdoet met hoe nerveus zo'n 1e tourweek is ten opzichte van andere koersen
06-07-2015 16:29
Op het nieuws op de radio wordt nu doodleuk gezegd dat Ten Dam uitgestapt is.
06-07-2015 16:29
Gerrans wat een rotjaar heeft die man. Echt ongelofelijk. Leek op een sleutelbeenbreuk.
06-07-2015 16:29
Ik heb Gerrans dit jaar al 4x live zien vallen en volgens mij telkens met opgave...dat is echt niet best...
06-07-2015 16:29
@cunegofanboy, top, ik ga ook altijd naar Jomanda, Hans Klok en Derek Ogilvie. Nu heb ik gewoon jouw hier op dit forum en jij weet al wat de waarheid wordt. Thanks man voor dit gratis inzicht!
06-07-2015 16:29
En weet je, we zijn er nog lang niet vandaag. Er kan nog veel meer gevallen gaan worden. Misschien juist nóg meer, omdat iedereen weer even weet hoe het kan lopen en nog liever vooraan wilt zitten.

Die afdalingen straks... ik houd mijn hart vast.
06-07-2015 16:29
Morgen zullen Astana, Tinkov en TLJ de koers weer hard maken.
Om Froome en Quintana onder druk te zetten.
06-07-2015 16:29
Die tweede lottojumbo renner die viel was volgens mij Ten Dam,
geen idee wie de eerste was, in een flits dacht ik aan Gesink maar die had ik iets eerder rechts zien rijden dus zou zeer zeer onwaarschijnlijk zijn.
Vanmarcke, Kelderman zijn het volgens mij ook niet daar zie ik geen verwondingen aan, iemand een idee?
06-07-2015 16:29
Omdat we allemaal zo lekker aan het gissen zijn, ik denk dat het Hofland was die viel van TLJ hoor
06-07-2015 16:29
@Lynda
Ik wist ook niet wat ik zag met die Sky actie. Maar ik denk eigenlijk dat het misschien ook met die klim te maken had. Ze hadden van tevoren natuurlijk afgesproken dat ze als eersten die klim op zouden klappen, en het was nog maar een paar km naar de voet.
Een beetje ongepast aan het plan vasthouden denk ik.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.