Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:30
Het waren sowieso Ten Dam en Kelderman die vielen.
06-07-2015 16:30
Kunnen ze de eerste week van de Tour niet beter overslaan? Dit slaat toch nergens meer op.
Als je gisteren achter de valpartij zat dan was je niet scherp genoeg mocht ik hier meermaals lezen. En nu zal hoop ik toch niemand beweren dat Cancellara en Dumoulin niet scherp genoeg waren?
06-07-2015 16:30
Heeft iemand Costa al gezien?
06-07-2015 16:30
Elk jaar wordt er hard gevallen, maar nooit geneutraliseerd. Vind dat toch bijzonder in een wedstrijd.
06-07-2015 16:30
Uil het is jos van emden
06-07-2015 16:30
Die Kelderman beleeft wel een leuke eerste Tour zo. Het was al een renner die vaak valt, maar in een paar dagen is hij nu een stuk of 4 keer tegen de grond gegaan?
06-07-2015 16:30
@leor
Er zijn er geloof ik door die val al 4 of 5 uit koers. En al die stukken en brokken die nu aan de staart hangen..
06-07-2015 16:30
nee ik beredeneer het op wat ik heb gezien de afgelopen jaren van ze, hoeveel ritzeges hebben die geweldige bau en lauw en gesink en kruijswijk en wonderboy kelderman, op de leeftijd van kelderman won mijn naamgenoot al de giro hahah met bijna 10 ritzeges...
06-07-2015 16:31
Dus de race wordt geneutraliseerd wegens een gebrek aan ambulances? Wie heeft dan al die renners geholpen die tijdens die eerste neutralisatie op hun doos gingen? Dat is een achteraf reden. Onmiddellijk zat hij te wuiven om alles stil te leggen. Er is gewoon heel wat renners clementie gegund vandaag...
06-07-2015 16:31
Die gele trui zal voor Tony Martin ook een nare bijsmaak hebben
06-07-2015 16:31
https://pbs.twimg.com/media/CJPKODTWUAEQ5In.jpg
Foto van Tom na de val. Last van zijn pols.
06-07-2015 16:31
Ik schakel net in, omdat de laatste 50 km het meest spannend zijn, dacht ik. Weet iemand of Ten Dam ook echt gevallen is en de schade groot is?
06-07-2015 16:31
Dumoulin kan lopen, praten, niet fietsen, hij heeft last van z'n pols.
06-07-2015 16:31
Kozontchuk eruit
06-07-2015 16:32
Geen Rus meer in de Tour, da's al een eeuwigheid niet meer voorgekomen.
06-07-2015 16:32
Ploegentijdrit op dag 9 hahaha. Snappen jullie nu ook waarom dat totaal niet kan?
06-07-2015 16:33
@dikkechaap, tja, de auto reed weer weg en gaf de koers vrij, dan ga je als skybot maar gewoon weer volgens plan rijden, het mocht weer immers.
06-07-2015 16:33
@Cunegofanboy
En een hele boel doping
06-07-2015 16:33
De ploegen die nu verliezen in manschappen gaan dat voelen in de ploegentijdrit. En dan doel ik op Orica, die dat anders kunnen winnen.
06-07-2015 16:33
Net even de volledige beelden gezien op de NOS.

Ik krijg kippenvel als ik de prachtige woede zie van de man van Movistar en Astana die die gasten van Sky gewoon bijna te lijf willen gaan. Altijd klagen de renners dat het geen gladiatoren zijn, waarom bedenk je het dan om vol door te knallen na zo'n gruwelijke valpartij? Ik zeg het nogmaals: hulde aan de organisatie!
06-07-2015 16:33
Stappen morgen 10 renners minder op dan vandaag minimaal.
06-07-2015 16:34
Ten Dam lost. Is dus erger dan het eruit ziet.
06-07-2015 16:34
@sven: ja, die ploegentijdrit wordt killing voor velen. Orica is wel done voor die etappe
06-07-2015 16:34
Laurens lost
06-07-2015 16:34
Ten Dam en Van Summeren houden een peleton in draf niet meer bij... dat belooft niet veel goeds.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.