Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:20
Matthews gaat afstappen.
06-07-2015 16:20
@daan Ten Dam fiets nog! Hij zit er bij
06-07-2015 16:20
Matthews wordt gelost in de neutralisatie, belooft weinig goeds.
06-07-2015 16:20
Komen dit jaar nog mooie wedstrijden aan voor Dumoulin. Hopelijk kan hij snel herstellen.
06-07-2015 16:20
Kelderman viel niet zo hard maar gleed een beetje over de weg en stond rustig weer op dus ik denk dat er met Kelderman weinig aan de hand is.
06-07-2015 16:20
Haha Lefevere, die ouwe mafklapper is zelf een gevaarlijke president ;)
06-07-2015 16:20
Bling de openrugbaby, zal ook wel afstappen.
06-07-2015 16:20
Maar wie dan wel?
Matthews is ook gedaan zo...pfff
Vandaag Gerrans en Matthews...Gisteren de Yates broeders al helemaal achterin.
Ook niet fijn daar!
06-07-2015 16:20
volgens mij rijdt Ten Dam gewoon nog rond hoor jongens
06-07-2015 16:20
Matthews stapt ook af... Die lost in neutralisatie.
Wat een domper... Dumoulin, Gerrans en ook Mathhews...
06-07-2015 16:20
Volgens mij zijn Gesink, Kelderman en (iig zeker) Ten Dam nog in koers
06-07-2015 16:20
Tel nog 9 man van Lotto Jumbo en ten dam is nog in het peloton
06-07-2015 16:21
[quote]Romāns Vainšteins - 6 juli 2015 om 16:17 - Bewerkt op 06 juli 2015 om 16:18
Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, zag ik Gesink bij de gevallenen.
Ik ben bang dat hij die abandon wel eens kan zijn…[/quote]
Dus als je toch niet meer serieus wordt genomen, kies je ervoor om een nóg grotere troll te worden? Jammer.
06-07-2015 16:21
Geen favorieten zien liggen voor klassement toch? Letour meldt rui costa?
06-07-2015 16:21
Die lantaarnpaal ook gadverdamme. Mensen daar sws tegenaan geknald.
06-07-2015 16:21
OGE meteen hun 2 grote jongens kwijt, Dumoulin zooooo sneu....

En die actie van team Sky zal ik mijn leven niet vergeten.....
06-07-2015 16:22
Wat een wanvertoning.
Neutralisatie omwille van een valpartij ?!? Compleet belachelijk! Jammer voor diegenen die vielen, maar waarom bij deze tuimelpartij wel en andere niet ? Of gaan ze morgen op de kasseien bij elk bagatel de koers ook stil leggen en op elkaar wachten ??
06-07-2015 16:22
[i]edit redactie: niet anti-supporteren aub[/i]
06-07-2015 16:22
@Cannontop.
Costa lag er bij, net als Dumoulin (Top 20) had ie kunnen rijden.
@Leor.
Koers was stilgelegd, vanwege geen ambulance, want die waren bij de valpartij. Logisch, want stel je voor er komt nog een valpartij.
06-07-2015 16:22
Dumoulin heeft heel veel last van zijn linkerpols
06-07-2015 16:22
petje af voor prudhomme. goede beslissing - zonder ambulances kan je niet koersen.
06-07-2015 16:22
Man man man wat een drama dit.

Grote valpartijen horen er bij, maar dit sloeg alles. Wat een slagveld.

En ik heb het dus niet gezien, maar wat deed Sky in godsnaam? Zijn die gek geworden?

Hulde voor de organisatie, neutralisatie is bij zo'n valpartij de goede keuze! Lossen is iets anders dan met 50 man tegen de vlakte gaan aan 70 per uur.

En ik kom er nog niet over uit wat Sky deed, vindt Froome echt dit het moment om revanche te nemen voor iets?!
06-07-2015 16:22
Kelderman ongeschonden achteraan het peloton zo te zien
06-07-2015 16:22
volgens mij was het van Marcke die viel
06-07-2015 16:23
Kelderman gezien en zag geen ernstige verwondingen op het eerste beeld.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.