Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:34
Ai ai ai Ten Dam :'(
06-07-2015 16:34
Oke ten dam is zeker, maar wie is die ander
06-07-2015 16:34
@sven241 dat is inderdaard belachelijk, zometeen moet Orica met 6 man rijden...
06-07-2015 16:34
@ Lombarda, je moet later in de HH nog eens kijken hoe LTD remt en valt. Belachelijk hoe hij de snelheid en remweg inschat.
06-07-2015 16:34
De ploegentijdrit zal voor veel ploegen een stukje zwaarder worden. Vooral voor Barguil zal het wegvallen van Dumoulin een streep door de rekening zijn. Ik denk dat er nog meer af gaan stappen.
06-07-2015 16:34
Tendam samen met summie ziet er echt niet goed uit
06-07-2015 16:35
Oh op Sporza denken ze dat Astana en Movistar juist boos waren op de neutralisatie an sich, maar dat idee had ik niet. Ik houd in ieder geval lekker aan dat ze boos waren op Sky en iets van medeleven toonden.
06-07-2015 16:35
@elrick

kan maar de machine van rabobank in oostenrijk kon cunego ook niet stoppen, dus dan moet er toch klasse in zitten wat ontbreekt bij deze nl jongens....
06-07-2015 16:35
Ten Dam zit nog op de fiets, maar daar hebben we het ook wel mee gehad.
06-07-2015 16:35
ik kreeg ook het idee dat astana en movistar woedend waren op sky
06-07-2015 16:36
[i]edit redactie: niet anti-supporteren[/i]
06-07-2015 16:36
LTD en Gallopin samen naar de finish. Met z'n 3e achter de auto. Movistar was zeker boos op Sky.

Cunego, ga eens verdwijnen hier,
06-07-2015 16:36
TLJ bevestigd dat het inderdaad om Ten Dam en Kelderman ging
06-07-2015 16:36
Er wordt altijd gezeurd dat als er wat gebeurd dat er dan 'in het belang' van de renners moet worden geneutraliseerd door de organisatie. Nu gebeurd het een keer in een horrorcrash en dan gaan jullie lopen zeiken! Als je met 50+ naar de grond gaat...dan roep je om je mama..
06-07-2015 16:36
Aan de beelden te zien is dumoulin morgen vooral blij dat ie de lantaarnpaal gemist heeft... Dat scheelde niks.
06-07-2015 16:36
Niet de Tour van de Nederlanders vooralsnog.
06-07-2015 16:36
Die actie van Sky onthoud ik ook wel, want terecht.

Karma komt terug op Cancellara die het ene jaar eigenhandig de koers neutraliseert vanwege een val van een van zijn ploegmaats en het volgende jaar hard doorreed toen heel de Rabo-ploeg erbij lag.
06-07-2015 16:36
.@laurenstendam and @W1lcokelderman crashed. Ten Dam's shoulder was dislocated, but it's popped back in. Both riders are back in the race.
06-07-2015 16:37
Enige positieve is dat de klassementsrenners er ongeschonden vanaf zijn gekomen... dus we hebben nog steeds 4 kanshebbers tot nu toe dan
06-07-2015 16:37
Ten Dam schouder uit de kom, denk aan Contador, dat doet nog ff pijn.
06-07-2015 16:38
@cunegofanboy
Alle vier ''kopmannen'' hebben al eens top 10 gereden in een grote ronde, en dan vind jij dat er geen klasse in zit? Ze zijn inderdaad geen veelwinnaars, maar wat wil je ook met zo'n brede wereldtop. En jouw ''held'' Cunego heeft na het dopingtijdperk ook niets meer laten zien, dus wat klasse betreft heeft hij nog het minst.
06-07-2015 16:38
Kelderman. Naar voren man.
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]
06-07-2015 16:39
God nog en toe...
06-07-2015 16:39
Rijden nu. SKy losse!!
06-07-2015 16:39
Waaiers!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.