Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
1 2 3 28
06-07-2015 12:59
Gisteren hoopte ik op Greipel en een mooie wedstrijd. Ik kreeg m'n zin.

Vandaag dan maar hopen op Wellens en een mooie wedstrijd. En laten we Dumoulin het geel veroveren.
06-07-2015 13:01
Weet iemand toevallig waar die informatie uit die trackers die alle renners bij zich hebben te vinden is?
06-07-2015 13:01
Purito hopelijk fit aan de start, gas er op.
06-07-2015 13:02
Gisteren by THE way 5 uur op de Oosterschelde kering gestaan man man man wat een noodweer
06-07-2015 13:07
Vuillermoz gaat scoren vandaag!

[i]Edit redactie: Je capslock stond nog aan[/i]
06-07-2015 13:10
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-07-2015 13:11
Hopelijk is Rodriguez fit genoeg om gewoon zijn ding te doen. In dat geval blijf ik bij mijn sterrenverdeling van gisteren:

*****
Daniel Martin
****
Valverde – Rodriguez
***
Froome – Contador – Nibali
**
Simon Yates – Mollema – Albasini
*
Bardet – Kelderman – Gesink – Pinot

Nog het vermelden waard: Vuillermoz, als ie mag, en ik weet niet hoe het met Quintana moet. Die had in het Baskenland wel echt moeite op de steile pukkels, dus ik zie hem niet voor het podium meedoen vandaag.
06-07-2015 13:15
Ik zie in andere topics dat veel mensen van wat Quintana of Yates verwachten, maar er staat me van beide renners niet echt bij dat ze uitblinken op korte steile beklimmingen. Quintana koerst ook slechts vier keer per jaar, dus dat zegt niet zoveel. Iemand een idee hoe deze mannen het doen op zulke klimmetjes?
06-07-2015 13:20
@Jalabert: Yates was erg sterk op de Aia in het Baskenland
06-07-2015 13:20
@ Uil, ik werd er gister op gewezen dat de site nog niet live is. even @dimensiondata op twitter in de gaten houden...
06-07-2015 13:20
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-07-2015 13:22
@LyndaLid: ik denk dat je Albasini te laag inschat (Greenedge gaat vol voor hem vandaag); voor de rest kan ik me aardig vinden in jouw sterrenverdeling. Wat mij betreft gaat het vandaag een strijd worden tussen Valverde, D. Martin en Albasini.
06-07-2015 13:22
Rijden Sagan en Kristoff top 20 vandaag?
06-07-2015 13:23
Vlak voeckler vandaag niet uit
06-07-2015 13:23
@lyndalid
Onderschat Sagan niet. Het is maar een ritje van 160km en er is niet veel klimwerk ervoor.
06-07-2015 13:25
muur van Huy is echt wel te zwaar voor Sagan
06-07-2015 13:26
Maar is ie dan niet te zwaar voor Degenkolb &Kristoff?
06-07-2015 13:27
Ik ga voor de Orica-mannen. Hopelijk kunnen de renners zich tot een uurtje of 15.30u enigzins rustig houden. Heb helaas een tandartsbezoekje.
06-07-2015 13:27
@LyndaLid

Je ziet Froome toch hopelijk echt niet als favoriet voor deze dag..
En Daniel Martin heeft dit jaar toch lang niet zoveel bewezen als een Valverde of Albasini.
Ik kan me niet vinden in jouw sterrenverdeling.
06-07-2015 13:27
Waarom hebben mensen zo'n goede verwachtingen van Yates hier?

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=134456&c=5&season=all&edition_id=1027&sort_by=date&ApplyFilter=Filter
06-07-2015 13:32
Illan wat is er dan met zijn kapsel?
06-07-2015 13:33
Al deze namen zijn zinloos.
KELDERMAN gaat zijn revanche pakken.
06-07-2015 13:33
**** Valverde, Purito, Martin
***Contador, Mollema, Quintana, Albasini
** Froome, Nibali, S Yates, Gerrans
* Sagan, Costa, Kelderman
Normaal zou ik Valverde als enige topfavoriet neerzetten, maar omdat ik denk dat hij niet in topvorm is, zet ik hem naast Martin en Purito.
Sagan maakt kans op top 5, maar moet misschien werken voor Contador. Het ligt er bij Orica ook maar net aan voor wie ze gaan. Albasini heeft het meeste laten zien op de muur, maar Gerrans en S Yates kunnen het ook goed.
06-07-2015 13:34
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
06-07-2015 13:36
Kwiatkowski zou zomaar eens kunnen verassen denk ik. hij lijkt gretig en heel attent.
1 2 3 28

Om te reageren moet je ingelogd zijn.