Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
1 9 10 11 12 13 28
06-07-2015 16:07
Bonnet, Gerrans en LTD er ook uit.
06-07-2015 16:07
Dumoulin, Gerrans, Bonnet en Ten Dam opgegeven
06-07-2015 16:07
Ten Dam eruit. Ook Bonnet en Gerrans.
06-07-2015 16:07
maarten heeft er meer moeite lijkt het wel dat gerrans eruit ligt dan dumoulin of tendam
06-07-2015 16:08
ten dam en dumoulin eruit

man
06-07-2015 16:08
Lynda
FDJ renner tikt een achterwiel aan op een licht aflopend stuk en neemt een man of 30 mee met hoge snelheid
06-07-2015 16:08
ten dam vloog ook echt heel hard..
06-07-2015 16:08
Wat een klote pech hebben we altijd...ten dam. Dumoulin...wordt dit weer zo,n klote tour
06-07-2015 16:08
@xistnc en hoe ligt dit aan België?
06-07-2015 16:08
Heeft vrij weinig met sport te maken dit....
06-07-2015 16:08
Waarom nou neutraliseren? Gele trui of niet, koers is koers, vallen hoort er toch bij?
06-07-2015 16:08
Cancellara gaat ook stoppen zo lijkt het.
06-07-2015 16:08
Ok dus nu stoppen we voor elke val partij. Of alleen als de Gele trui op de grond licht?
06-07-2015 16:08
de toon is gezet
sky maakt geen vrienden
06-07-2015 16:08
Het is weer de Tour. Die ploegen doen het zichzelf ook aan hoor. Dat gekloot met die treintjes van 7-8 man de hele dag. Nerveus gedoe om niks.
06-07-2015 16:08
Ten Dam sleutelbeen, als ik het zo snel goed zag. Kan weer gaan trainen, kopman voor de Vuelta is bekend.
06-07-2015 16:08
Cancellara, Gerrans, dumoulin en Bonnet weg
06-07-2015 16:09
Cancellara lijikt er ook uit te gaan inderdaad.
06-07-2015 16:09
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 16:09
Ook Gerrans en Ten Dam abandon...
06-07-2015 16:09
ja ik ben ook benieuwd, heeft iemand dit ooit eerder gezien?? nog nooit vertoond zo'n neutralistatie...
06-07-2015 16:09
Wat een misbaar van die renners zeg, snap je niks van. Goed dat ze dit nu eindelijk eens een keer doen. Klote van Dumoulin, ten Dam, Gerrans en Bonnet zeg. Dit is wat er zo klote is aan de Tour.
06-07-2015 16:09
Doet een beetje denken aan die valpartij in Metz. Tijd voor een kleiner peloton, dit kan niet meer.
06-07-2015 16:09
Hele rare beslissing van de jury. Vind het moeilijk om te stellen wanneer je nou wel of niet stillegt. Veel breuken kennelijk, is dat de reden?

Canc gaat denk ik ook afstappen want het ziet er niet goed uit.

Wat nu met de etappe?
06-07-2015 16:10
First three riders to abandon the Tour de France: William Bonnet (FDJ), Tom Dumoulin (Giant) and Simon Gerrans (Orica).
1 9 10 11 12 13 28

Om te reageren moet je ingelogd zijn.