Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:14
Oké een goede reden dus voor de neutralisatie. Er is geen ambulance meer beschikbaar als er nog een valpartij is.
06-07-2015 16:14
@MrKennedy85 Blijkbaar zijn alle ambulances in gebruik, koers mag niet verder tot er weer ambulances zijn
06-07-2015 16:14
En dat stomme nerveuze gedoe ook. Al die teams met hun stomme treintjes. Hoop dat er wat gaat gebeuren na deze etappe maar zal wel weer niet.
06-07-2015 16:14
achja, finale moet nog beginnen, we krijgen straks meteen oorlog. het wordt nog spektakel. nibali gaat zijn slag slaan op froome en contador voorspel ik
06-07-2015 16:15
Er zijn nog steeds veel te veel renners dan kan je deze ongelukken, ze moeten een keertje 6 renners per ploeg doen dan krijg je deze ongelukken niet zo snel.
06-07-2015 16:15
Ik ga een half uur weg?? Wat is er gebeurd? Hele harde val zo te zien.
06-07-2015 16:15
De impact van de val was gewoon zeer groot en het stilleggen maakt gezien het huidige koersbeeld geen enorm verschil. Goede beslissing om dit even stil te leggen en de ploegen de keuze te kunnen geven voor verschillende renners of het gezond en verstandig is om verder te rijden.
06-07-2015 16:15
@dikkechaap:
Met 2 blokkerende remmen en 70 kmu is er weinig stuurmanskunst meer aan hoor.

Wat een drama dit.
06-07-2015 16:15
Dumoulin valt echt verschrikkelijk hard over bonnet heen trouwens
06-07-2015 16:15
@nickdt
Gisteren werden zij eraf gewaaid toen Gallopin doortrok, was niet echt door een valpartij.
06-07-2015 16:16
Die renners willen nog steeds vol gas weg. Wat een gekken joh. Staan ze allemaal strak?
06-07-2015 16:16
Logische reden dat er geneutraliseerd wordt dus. Update:

Abandon: Dumoulin, Gerrans, Ten dam, Bonnet
Helemaal open maar op de fiets: Gallopin, Matthews, Van summeren, Cancellara, Henderson, Teklahaymanot
06-07-2015 16:16
Zie ik nu Ten Dam achterin????
06-07-2015 16:16
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]

wat een drama is dit zeg.

ALLE ambulances zijn bezet, dus de Tour kan nog niet verder.

Ik zit echt verbijsterd te kijken, ik zag net de herhaling.. Oef, wat erg dit.

En wat een drama voor Dumoulin. Ik kan serieus wel janken.
06-07-2015 16:16
Ja hoor, Kelderman weer helemaal achteraan het peloton. Die is er echt met zijn hoofd niet bij.

@JosM
Naast Kelderman leek het inderdaad precies het postuur van Laurens.
06-07-2015 16:16
@Peetvader.
Gesink had er zonder die valpartij van Nibali bij gezeten.
@JosM
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat was denk ik Tankink.
06-07-2015 16:16
Wow die herhaling van die val...
Bizar.. Daar vloog gewoon een TLJ renner door de lucht met 3 salto's over de reeds gevallen renners.... Ik vrees dat dit best nog wel eens heel erg kan aflopen voor de slachtoffers. Bah!
06-07-2015 16:16
dit is de zoveelste keer. Alsjeblieft kleinere ploegen (6 man) volgend jaar
06-07-2015 16:16
Plausibele reden om de boel stil te leggen, als ze nog vallen is er geen medische hulp mogelijk.
06-07-2015 16:16
Zag ik daar nou helemaal in het laatste wiel Ten Dam weer rijden? Dat leek toch verdomd veel op zijn stijl.
06-07-2015 16:16
.... dan lijkt het me dat dumoulin en met de ambulance is afgevoerd. met bonnet en gerrans. die werden gemeld als 'ernstig'

gatverdamme.
06-07-2015 16:16
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]

die twee bij de nos hebben weer 5 man verkeerd opgenoemd hoor de laatste 3 minuten. Lachwekkend dat ze er nog steeds zitten imo. Ff zappen.
06-07-2015 16:16
@maukebol2

Dat kan je niet aan Metz doen denken want dat ligt in Frankrijk en volgens xistnc ligt zo'n valpartij aan Belgen die geen koersen kunnen organiseren...
06-07-2015 16:16
Het gelijk van Thijs...
06-07-2015 16:17
TEN DAM NIET AFGESTAPT!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.