Tour 2015: Volg hier de derde etappe
Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.
Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.
De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours
Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)
Met 2 blokkerende remmen en 70 kmu is er weinig stuurmanskunst meer aan hoor.
Wat een drama dit.
Gisteren werden zij eraf gewaaid toen Gallopin doortrok, was niet echt door een valpartij.
Abandon: Dumoulin, Gerrans, Ten dam, Bonnet
Helemaal open maar op de fiets: Gallopin, Matthews, Van summeren, Cancellara, Henderson, Teklahaymanot
wat een drama is dit zeg.
ALLE ambulances zijn bezet, dus de Tour kan nog niet verder.
Ik zit echt verbijsterd te kijken, ik zag net de herhaling.. Oef, wat erg dit.
En wat een drama voor Dumoulin. Ik kan serieus wel janken.
@JosM
Naast Kelderman leek het inderdaad precies het postuur van Laurens.
Gesink had er zonder die valpartij van Nibali bij gezeten.
@JosM
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat was denk ik Tankink.
Bizar.. Daar vloog gewoon een TLJ renner door de lucht met 3 salto's over de reeds gevallen renners.... Ik vrees dat dit best nog wel eens heel erg kan aflopen voor de slachtoffers. Bah!
gatverdamme.
die twee bij de nos hebben weer 5 man verkeerd opgenoemd hoor de laatste 3 minuten. Lachwekkend dat ze er nog steeds zitten imo. Ff zappen.
Dat kan je niet aan Metz doen denken want dat ligt in Frankrijk en volgens xistnc ligt zo'n valpartij aan Belgen die geen koersen kunnen organiseren...