Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:10
Laten we hem na zijn val partij ook 5 min voorsprong geven
06-07-2015 16:10
Ik vrees en andere reden dat ze het stil leggen.. Sommigen lagen er echt heel slecht bij
06-07-2015 16:10
Ik zag dit al aankomen, peloton veels te nerveus in die eerste tourweek, altijd
06-07-2015 16:10
Ten Dam viel wel raar ook, dat leek te voorkomen met stuurkunst (als hij de tweede TLJ renner was die viel tenminste).
06-07-2015 16:11
Om te huilen.......
06-07-2015 16:11
@roberto

En toch vind ik dit fout. Gisteren komen heel wat waaiers ook als gevolg van valpartijen. Dat is eigenlijk altijd zo in de tour. Als ze vanaf nu consequent willen zijn gaat de koers nog veel stil liggen...
06-07-2015 16:11
ik hoop maar dat iedereen nog leeft
06-07-2015 16:11
Eigenlijk is deze valpartij de schuld van Sky, Tinkoff, Astana en Movistar, die ieder met 8 man op de eerste rij zitten. Gewoon een maximum instellen van 4 man per ploeg op de eerste rij.
06-07-2015 16:11
Ik vind het een uitstekend besluit van de organisatie
06-07-2015 16:11
Snapt nou niemand dat je hier een precedent creëert wat heel veel problemen gaat geven? Want wie bepaald of een valpartij erg genoeg is om te neutraliseren? Hoe erg deze val ook is en hoe vervelend voor de slachtoffers maar je kan dit niet zo doen
06-07-2015 16:11
Is het nu nog steeds niet duidelijk dat er teveel renners zijn en dat er daarom zo wordt gedrongen.
06-07-2015 16:11
@ rv

goh, jij zag een valpartij in de eerste week tour aankomen? Gewaagde uitspraak man...
06-07-2015 16:12
jongejonge wat een pech. en wat een koersvervalsing.....
06-07-2015 16:12
Ai, Oss (adoptieman).
06-07-2015 16:12
bouhanni vechtersbaasje, beter letten die sky renners met hun grote mond hahah
06-07-2015 16:12
En dan maar zeggen dat het saai is vandaag... (galgenhumor...)
06-07-2015 16:12
Misschien is het wel een goede beslissing uit medisch oogpunt, ze zullen van die shit zoals met Poels willen voorkomen denk ik.
06-07-2015 16:12
`@RV Wat ze net zeggen op tv, de val is zo massaal die renners moeten toch normaal verzorgd kunnen worden. Ik vind het eerder raar dat dit niet vaker gebeurd.
06-07-2015 16:12
Henderson en Vansummeren blijkbaar ook gevallen. Vansummeren is wel belangrijk voor morgen denk ik...
06-07-2015 16:13
@dikkechaap
LOL
Met 50 per uur iets proberen te voorkomen. Als hij het had kunnen voorkomen, dan had hij het wel gedaan, niet??

Eens kijken welke ploeg hier bij de nieuwe start misbruik van gaat maken!

De reden dat de koers is stilgelegd is omdat alle ambulances nu in gebruik zijn en er toch één beschikbaar moet zijn. Wachten op een nieuwe dus..
06-07-2015 16:13
Ik ben eigenlijk benieuwd of Astana, LTJ gaan protesteren heertegen en eisen dat ze zelfde tijd krijgen van Froome en Contador, omdat door valpartijen het peloton uit elkaar werd geslagen.
06-07-2015 16:13
Alle ambulances zijn aan het werk. Vandaar de neutralisatie.
06-07-2015 16:13
Matthews dus ook gevallen... Puur zaad!
06-07-2015 16:14
De beste schippers staan weer aan wal hoor.. Gebruik je verstand en kijk naar de beelden! Vind je het gek dat ze het geneutraliseerd hebben? Hier hadden doden kunnen vallen man!
06-07-2015 16:14
Elke keer weer hetzelfde verhaal.. het is echt om te huilen dit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.