Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 21 mei 2015 om 12:10 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe

We zijn inmiddels over de helft van de 98e Giro d’Italia 2015. In de afgelopen anderhalve week is er ontzettend veel gebeurd, zelfs in ritten waarin dat vooraf niet werd verwacht. Vandaag is ook weer een typische dag waarop verrassende dingen kunnen gebeuren. In relatieve vlakke etappe, maar met een venijnig klimmetje op het einde van de rit. Officieel is het ‘medium’-bergetappe, maar de finish ligt wel na een zware steile klim: de Monte Berico.

De slotklim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,1 procent. De laatste vijfhonderd meter zijn echter veel steiler: 10,6%. In theorie een ideale aankomst voor Philippe Gilbert, die in de Monte Berico zijn Italiaanse ‘Cauberg’ hoopt te vinden. De renner van BMC is deze ronde al diverse keren in de aanval geweest, maar meer dan een aantal ereplaatsen leverde hem dat tot nu toe nog niet op. Komt daar verandering in of krijgen de vluchters opnieuw (te veel) ruimte van het peloton? De rit start om 12:35 vanuit Imola. Even na vijven worden de renners verwacht in Vicenza, de finishplaats van vandaag. Volg het koersverloop van deze twaalfde etappe hier op Wielerflits.

Sporza
en Eurosport beginnen rond half-3 met hun live-uitzendingen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
241 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
21-05-2015 16:40
komt bijna een 2e groep aansluiten. met o.a. matthews, felline
21-05-2015 16:41
Kruijswijk demarreerd!!
21-05-2015 16:41
Kruijswijk!
21-05-2015 16:41
Voor de favorieten zitten Feline, Gilbert en Matthews erbij.
21-05-2015 16:41
Daar gaat Kruijswijk weer!
21-05-2015 16:41
zit Slagter erbij??
21-05-2015 16:41
Kruijswijk daar gaat hij weer
21-05-2015 16:41
Kruissie
21-05-2015 16:42
Hoppa. Kruijswijk gaat! edit: spuit 11
21-05-2015 16:42
Of het verstandig is betwijfel ik maar mooi is het wel, heerlijk om naar te kijken!
21-05-2015 16:42
Hup Steven! Zat er al op te wachten :)
21-05-2015 16:42
Wat een held!
21-05-2015 16:42
Dank voor de updates namens onderweg nederland!
21-05-2015 16:42
Dit bericht is verwijderd
21-05-2015 16:42
Ulissi sluit ook weer aan. Kruiswijk heeft aangevallen maar wordt weer ingelopen.
21-05-2015 16:43
Wat een ongelofelijke held!
21-05-2015 16:43
En dit vindt nuchter Nederland normaal, terwijl Zakarin en Aru afgebrand worden ...
21-05-2015 16:43
Lekker hoor.
21-05-2015 16:44
Bole ook nog mee, moet je ook niet uitvlakken.
21-05-2015 16:44
Ja toerist, want deze meneer laat menselijke trekjes zien...

Niks ten nadele van Aru en Zakarin trouwens
21-05-2015 16:44
Pellizotti maakt goede kans, niemand die echt de achtervolging kan/wil leiden.
21-05-2015 16:44
@ toerist zo'n opmerking van jou slaat nergens op, of kan je niet zien dat er weinig kracht achter deze aanval zit omdat die al 3x heeft aangevallen? Iemand met doping zal al zijn aanvallen net zo explosief doen als de eerste maar het beste is er af
21-05-2015 16:44
Matthews en Gilbert nog fris?
21-05-2015 16:44
@toerist

Waar zie jij Aru afgebrand worden? En ten tweede heeft Zakarin een lange schorsing achter de rug. Kruijswijk niet.
21-05-2015 16:44
Bergtrui punten...
1 4 5 6 7 8 10

Reacties zijn gesloten.