Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 21 mei 2015 om 12:10 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe

We zijn inmiddels over de helft van de 98e Giro d’Italia 2015. In de afgelopen anderhalve week is er ontzettend veel gebeurd, zelfs in ritten waarin dat vooraf niet werd verwacht. Vandaag is ook weer een typische dag waarop verrassende dingen kunnen gebeuren. In relatieve vlakke etappe, maar met een venijnig klimmetje op het einde van de rit. Officieel is het ‘medium’-bergetappe, maar de finish ligt wel na een zware steile klim: de Monte Berico.

De slotklim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,1 procent. De laatste vijfhonderd meter zijn echter veel steiler: 10,6%. In theorie een ideale aankomst voor Philippe Gilbert, die in de Monte Berico zijn Italiaanse ‘Cauberg’ hoopt te vinden. De renner van BMC is deze ronde al diverse keren in de aanval geweest, maar meer dan een aantal ereplaatsen leverde hem dat tot nu toe nog niet op. Komt daar verandering in of krijgen de vluchters opnieuw (te veel) ruimte van het peloton? De rit start om 12:35 vanuit Imola. Even na vijven worden de renners verwacht in Vicenza, de finishplaats van vandaag. Volg het koersverloop van deze twaalfde etappe hier op Wielerflits.

Sporza
en Eurosport beginnen rond half-3 met hun live-uitzendingen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
241 Reacties
1 8 9 10
21-05-2015 17:01
Chapeau!!! 6" voor Contador
21-05-2015 17:01
Geen gaatje denk ik, gewoon als 1 groep leek het.
21-05-2015 17:01
Zeer knap van Gilbert!
21-05-2015 17:01
Mooie overwinning en Contador deelt tikje uit. Fijn ook dat Astana niet wint
21-05-2015 17:01
Aru helemaal achterin, nog achter Kruijswijk. Daar is echt wat mis mee hoor. Contador pakt 6 sec.

Gilbert echt een hele mooie overwinning! Mooi om te zien
21-05-2015 17:01
Zo, Kruijswijk meest kapot van allemaal, die kwam niet verder dan 3 meter na de streep.
21-05-2015 17:01
Mooie winnaar en kruissie heeft het echt heel goed gedaan!!!
21-05-2015 17:01
Kruijswijk helemaal kapot.
21-05-2015 17:01
Aru er doorheen gezakt, denk geen gaatjes, maar dan had contador het gisteren toch goed gezien.
21-05-2015 17:01
Knappe overwinning!
21-05-2015 17:02
Aru verliest enkele seconden. Contador 2e geworden en wint seconden op Aru.
21-05-2015 17:03
Slecht van Kangert dat hij zelfs met Astana-preparatie niet kan winnen! :P
21-05-2015 17:04
Wel een gaatje dus, Kruijswijk en Aru op 11 sec. Contador op 3 sec.
21-05-2015 17:04
Gezien de foto's van Movistar zullen er geen verschillen tussen Contador en Aru zijn. Al pakt Contador natuurlijk wel boni's. [url=https://twitter.com/Movistar_Team/status/601402375375556608]klik[/url]

Edit: toch wel? was het zo steil dan, dat de kleine gaatjes tussen bepaalde renners groter zijn dan een seconde?
21-05-2015 17:07
Aru nu op 17s van Contador. Bertje heeft eindelijk wat tijd gepakt!
21-05-2015 17:20
Hehe, eindelijk een vrolijke Alberto, die paar seconden doen hem duidelijk goed.
1 8 9 10

Reacties zijn gesloten.