Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 21 mei 2015 om 12:10 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe

We zijn inmiddels over de helft van de 98e Giro d’Italia 2015. In de afgelopen anderhalve week is er ontzettend veel gebeurd, zelfs in ritten waarin dat vooraf niet werd verwacht. Vandaag is ook weer een typische dag waarop verrassende dingen kunnen gebeuren. In relatieve vlakke etappe, maar met een venijnig klimmetje op het einde van de rit. Officieel is het ‘medium’-bergetappe, maar de finish ligt wel na een zware steile klim: de Monte Berico.

De slotklim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,1 procent. De laatste vijfhonderd meter zijn echter veel steiler: 10,6%. In theorie een ideale aankomst voor Philippe Gilbert, die in de Monte Berico zijn Italiaanse ‘Cauberg’ hoopt te vinden. De renner van BMC is deze ronde al diverse keren in de aanval geweest, maar meer dan een aantal ereplaatsen leverde hem dat tot nu toe nog niet op. Komt daar verandering in of krijgen de vluchters opnieuw (te veel) ruimte van het peloton? De rit start om 12:35 vanuit Imola. Even na vijven worden de renners verwacht in Vicenza, de finishplaats van vandaag. Volg het koersverloop van deze twaalfde etappe hier op Wielerflits.

Sporza
en Eurosport beginnen rond half-3 met hun live-uitzendingen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
241 Reacties
1 3 4 5 6 7 10
21-05-2015 16:31
Nog effe afwachten, maar anders wat balen voor Stef, reed zo lekker mee dit jaar :(
21-05-2015 16:32
Dit is echt ongelofelijk deze afdaling, renners miet je beschermen en niet dingen doen als dit.
21-05-2015 16:32
Kruijswijk in de tweede groep nu
21-05-2015 16:33
Nooit saaie ritten in deze Giro.
21-05-2015 16:33
Als deze afdaling droog ligt is er helemaal niks aan de hand.
21-05-2015 16:33
@Martini Dacht niet dat die mannen van Astana zoveel risico namen en Gerrans ook niet, maar toch vallen ze of bijna.
21-05-2015 16:34
Klopt kruissie in 2de groep
Echg enorm goed bezig.
Wat een beer van een renner.
Kan altijd meedoen voor een top 10 plek in een grote ronde en bij pech gewoon voor ritoverwinningen
21-05-2015 16:34
Please, iemand met een overzichtje voor werkend Nederland? :D
21-05-2015 16:35
Valpartijen zorgen ervoor dat het hele peloton is verbrokkeld.
21-05-2015 16:36
Groepje van 25 nu voorop, geen sprinters meer erbij als ik t snel gezien heb.
21-05-2015 16:37
Hopen dat Kruiswijk met de eersten bovenkomt op het volgende klimmetje, want daar gaat het vast weer breken.
21-05-2015 16:37
@sven

Die gasten dalen echt wel hard hoor, anders had Geniez wel een grotere voorsprong gehad.

@ Xistnc Bergje van 3de cat. gehad. In de afdaling een aantal valpartijen geweest. Op dit moment is Pellizotti weg gesprongen uit een groepje van ongeveer 25 man, inclusief Kruijswijk, Contador, Aru, Weening
21-05-2015 16:37
Pellizotti kleine voorsprong op een groep van ongeveer 25 man met daarin Kruijswijk.
21-05-2015 16:37
Cunego & de Lotto's ook in groepje Contador Aru
21-05-2015 16:38
@xistnc Peloton komt met zo rond de 60 man over de heuvel van 3e cat. In de afdaling meerdere valpartijen van oa Gerrans en Clement. Pellizotti aangevallen na de afdaling en nu 15 seconden voor op het peloten met nog 14,5 km te gaan. Peloton nu 25 man groot door de verbrokkeling met 40 seconden voorsprong op een andere groep met ook ongeveer 25 man.
21-05-2015 16:38
[quote]Betancur, Aru, Landa, Tiralongo, Kangert, Battaglin, Gilbert, Carudo, Uran, de la Cruz, Geniez, VDB, Monfort, Amador, Izagirre, Cunego, Porte, Nieve, König, Contaor, Kreuziger, Rogers, Kruijswijk are the riders in the main group.[/quote]
21-05-2015 16:38
Thanks martini & poeksel & LB, namens werkend NL.

Maar 4 Astana's? Slecht van ze. Worden ze moe?
21-05-2015 16:38
Kruijswijk echt heel goed van voren, wat een ongelofelijk herstelvermogen heeft hij. Evenals Betancur en Inxausti.
21-05-2015 16:38
Stel het klasklassement wordt niets deze vitogiro
21-05-2015 16:39
Inxausit zit er ook nog bij
21-05-2015 16:39
Groep met Matthews gaat nu aansluiten. Ook Felinne.
21-05-2015 16:39
Peloton rijdt niet echt door, bijna samensmelting.
21-05-2015 16:39
Erg zware finale amai!
21-05-2015 16:40
Felline, Matthews, Hesjedal, e.a. komen terug bij groep Contador, Kruijswijk
21-05-2015 16:40
Misschien dat Tiralongo wel zijn tweede kan pakken, als hij mag.
1 3 4 5 6 7 10

Reacties zijn gesloten.