Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 24 mei 2017 om 11:10 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe

Hoe handhaaft Tom Dumoulin zich vandaag? Dat is de hamvraag van de zeventiende etappe van de Giro d’Italia. Met nog vijf ritten te gaan, komt Milaan steeds dichterbij. Vandaag staat een gevaarlijke overgangsrit van Tirano naar Canazei op het menu. Weet Tom Dumoulin ook na deze rit zijn roze trui te behouden? Volg het hier op WielerFlits.

De etappe vertrekt om 11:25 vanuit Tirano. De finish wordt 219 kilometer later in Canazei verwacht tussen 16:52 en 17:31. Eurosport zendt de rit vanaf 13:15 uur live uit op het hoofdkanaal.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
215 Reacties
24-05-2017 15:13
Hadden wel door mogen crossen toen Quintana tot stilstand kwam..
24-05-2017 15:15
Die hele mythe dat de Giro zoveel boeiender is dan de Tour moest ook een keer naar beneden donderen. Voorgaande jaren viel dat allemaal ook wel mee maar de wielerliefhebber blijft graag in z'n cultus hangen.
24-05-2017 15:16
Monfort voor het roze vandaag, zou een mooie stunt zijn:)
24-05-2017 15:17
@Geit in mijn Kelderman
De Giro ís 10x zo boeiend als de Tour. In de Tour weet je al dat Froome gaat winnen als hij overeind blijft, terwijl in de Giro de strijd zelfs op dit moment nog helemaal open is. Er zijn nog drie mannen die kunnen winnen.
24-05-2017 15:22
Polanc virtueel in het roze. Ik snap dat echt niet van ploegen als Orica, QuickStep, Lotto NL Jumbo, Trek, en Kathusa. Dan rijd je 2,5 week lang voor iedere seconde en dan geef je zó makkelijk een plekje in het klassement "cadeau" (en sommigen zelfs twee plekjes dankzij Monfort).
24-05-2017 15:22
Interessant is wel dat Montfort de 7e tijd reed in de tijdrit (vergelijkbaar met Nibali) en dat Polanc de 15e tijd reed (tussen Zakarin en Yates). Als de voorsprong zo blijft dan behoort een uiteindelijke top-5 notering in het AK zeker tot de mogelijkheden!
24-05-2017 15:23
Waarom rijden de teams van de mannen op plek 4 t/m 11 niet wat harder op kop van het peloton om de voorsprong van Polanc binnen de perken te houden?
24-05-2017 15:23
Is de mate van aantrekkelijkheid voor jou alleen gebaseerd op 'wie er gaat winnen'?

Froome heeft vorig jaar anders met een paar zeer originele aanvallen (waaieretappe, afdalingen) de concurrentie te kijk gezet. Dat moet ik hier nog iemand zien doen.
24-05-2017 15:24
@Geit: Jou mening! Dus haal dan niet uit naar mensen die dat wel vinden.

Edit: Moet je hier nog zien? Moet er wel kans zijn op Waaiers en die waaier etappe is toch echt wel gestreden. Gister gemist dat Nibali weg rijdt in de afdaling?
24-05-2017 15:24
Nederlanders hebben meer succes in de giro, dat moet toch ook al+1 zijn geit
24-05-2017 15:25
Polanc kan Conti en Costa alleen niet volgen. Die moet vandaag ook zijn inspanning van gisteren voelen.
24-05-2017 15:29
Ideaal scenario voor Sunweb als ze de last van de roze trui eventjes cadeau kunnen doen aan Polanc. Morgen is voor hen geen dag om het peloton te leiden !
Bovendien: iedereen schijnt er vrede mee te hebben. Polanc of Monfort zijn ook geen renners die bovenin kunnen blijven. Wat ze vandaag winnen mogen ze morgen weer inleveren.
24-05-2017 15:30
Dit bericht is verwijderd
24-05-2017 15:31
Mijn eurosport springt opeens op Engelse commentaar hahaha...
24-05-2017 15:32
@Geit Kelderman
Voor het grootste gedeelte wel, ja. Het is tenslotte sport.. Het belangrijkste aspect van sport is nu eenmaal wie er gaat winnen. Als dat na één bergetappe al duidelijk is, vind ik er toch een stuk minder aan.
24-05-2017 15:35
Nou hehe, Quickstep gaat helpen..
24-05-2017 15:35
Eerst een reclame aankondigen die vervolgens twee minuten later komt. Als ze dan terug zijn, gaat het ineens over op Engels commentaar. Maar ze zijn weer terug
24-05-2017 15:36
Het grote truienoverleg.
24-05-2017 15:40
QST op alle fronten!
24-05-2017 15:40
kan iemand mij uitleggen waarom QS gaat rijden? Voor de positie van Jungels? Of denken ze serieus 13 min te gaan dichtrijden voor een sprint met Gaviria?
24-05-2017 15:40
@ Arviidd

Uithalen? Dit is een forum, dat gedijt bij verschillende meningen die met elkaar in discussie gaan. Wat versta jij onder uithalen naar mensen met een andere mening?
24-05-2017 15:43
@Thailand: nee, dat valt niet uit te leggen.
24-05-2017 15:43
@Geit in mijn Kelderman
''De wielerliefhebber blijft graag in zijn cultus hangen.'' Dat is een gigantische drogreden, vandaar dat deze niet echt in smaak valt.
24-05-2017 15:44
Voor het wit van Jungels Thailand. Polanc doet daar ook voor mee.
24-05-2017 15:45
@Thailand
Als ze blijven wachten, verliest Jungels zijn jongerentrui en staat hij in dat klassement straks op een paar minuten en dat risico willen ze natuurlijk niet lopen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.