Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 24 mei 2017 om 11:10 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe

Hoe handhaaft Tom Dumoulin zich vandaag? Dat is de hamvraag van de zeventiende etappe van de Giro d’Italia. Met nog vijf ritten te gaan, komt Milaan steeds dichterbij. Vandaag staat een gevaarlijke overgangsrit van Tirano naar Canazei op het menu. Weet Tom Dumoulin ook na deze rit zijn roze trui te behouden? Volg het hier op WielerFlits.

De etappe vertrekt om 11:25 vanuit Tirano. De finish wordt 219 kilometer later in Canazei verwacht tussen 16:52 en 17:31. Eurosport zendt de rit vanaf 13:15 uur live uit op het hoofdkanaal.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
215 Reacties
24-05-2017 13:31
Een Nijdam doen, t'is immers een chrono-man.
24-05-2017 13:32
Die blijven wel weg.
Het gros hoeft geen trap teveel te doen met zoveel DD's en CCC's Kon best eens een leuke etappe worden om de ritzege.
24-05-2017 13:33
Best geplaatste renner Polanc kan eventueel de top in rijden. Maar misschien belangrijker. Hij kan hele goede zaken doen voor de witte trui.
En zijn team UAE kan ook hele goed zaken voor het ploegen klassement.
( mocht het verschil zo groot blijven )
@ manhamer Als Montfort zijn teamtruitje niet aan heeft dan herkennen zijn ploeggenoten hem geeneens ;-) .
24-05-2017 13:34
Kruijswijk had beter vandaag mee kunnen zitten
24-05-2017 13:39
@Random
Kruijswijk kan beter een etappe met lastige aankomst kiezen om mee te glippen
24-05-2017 13:43
TLJ, Orica en Astana gaan wel in paniek raken straks voor hun plekjes 7 t/m 13 in het AK straks.
24-05-2017 13:44
@Random: waarom denk je dat dat peloton zo lang door reed? 40 man weg, dan houden ze het kort, tot ze zeker weten dat niemand kwaad kan, en dan laten ze pas gaan. alles rond de top 10 is kansloos.

Rolland laat zich terugzakken naar de tweede groep denk ik. Niets meer te halen voor hem, bergpuntjes binnen en krachten sparen voor komende dagen.
24-05-2017 13:44
Dit leek me nou typisch een etappe voor LL..vreemd dat hij er niet bij zit. Als hij wilt zit 'ie er namelijk meestal gewoon. Afijn, heeft gisteren natuurlijk al een prachtige prestatie geleverd door de Cima Scarponi te pakken.
24-05-2017 13:46
Als ze nog even doorrijden pakt Polanc de virtuele maglia rosa
24-05-2017 13:47
Zubeldia werd ooit 5e in de Tour, Monfort reed ooit nog een top 10 in de Vuelta. Afhankelijk van wie er ook meerijden, zou ik zeggen dat je maximaal 3e kan worden voor mensen je opmerken.
24-05-2017 13:49
@Johnny Wat te denken van de ploegen van de top drie van de witte trui? Ik verwacht toch dat Orica, Quickstep en Cannondale wel willen rijden dadelijk. Alhoewel Cannondale wel een kanshebber voor de rit in de achtervolgende groep heeft met Woods.
24-05-2017 13:51
Wacht. LL pakte de Cima niet toch? Dat was Landa..
24-05-2017 13:54
De groep is gewoon te groot. Niemand wil zich leegrijden voor een ander. Laffe kopbeurtjes. Op deze manier hebben Mohoric en Brutt nog wel een kans. Die rijden saampies wel vol door.
24-05-2017 13:56
@valtvelder LL pakte de cima Scarponi, Landa de cima Coppi
24-05-2017 14:02
@Davide_Formolo
Op het moment dat ik dat typte zal Rolland nog in de voorste groep. Maar idd Quick Step en Cannondale zullen zich ook wel gaan roeren.
24-05-2017 14:07
Benieuwd als de achtervolgers nog bij de twee koplopers gaan komen. De samenwerking lijkt me niet ideaal i.t.t. de kopgroep.
24-05-2017 14:11
Ik verwacht dat de achtervolgende groep op het klimmetje wat er zo aankomt uit elkaar gaat vallen en dat er dan een groep ontstaat die beter samenwerkt.
24-05-2017 14:14
Maar dan moet je met een kleinere groep ook nog maar even ruim 5 minuten dichtrijden op zo'n Oostbloktandem.
24-05-2017 14:18
@netraam
Peter Velits werd derde in de Vuelta, maar ik heb geen idee hoe hij eruit ziet. Dus het klopt wel aardig wat je zegt.
24-05-2017 14:19
Van de mannen in de achtervolgende groep zijn het enkel: Monfort, TJ, Stetina, Janse van Rensburge, Schlegel, Gastauer, Mendes, Bernard, Berhane, Puccio, Grossschartner, Roy, Fraile, Senni, Owsian, Ventoso, Jaurequi, Busato, Amezqueta, Samoilau, Teklehaimanot, Barbin, Bárta, Rota, en Koshevoy die zullen willen rijden. Betekent dat er 16 man in die groep zitten die helemaal niets uitvoeren. Logisch dat dat niet werkt :p Denk dat als er nog wat renners uit die groep wat willen, ze op de klim inderdaad weg moeten proberen te rijden zoals F4L al zei. Alhoewel 5'30" wel echt een fors gat is.
24-05-2017 14:20
Inderdaad @ChefSpijker. Ik verwacht dat het uiteindelijk gewoon tussen Brutt en Mohoric gaat. Ook al is het nog ruim 100 km.
24-05-2017 14:22
Hoezo heeft Rolland zo zijn best gedaan voor die bergpunten? Hij staat helemaal niet in de top van dat klassement.
24-05-2017 14:22
@ ChefSpijker, klopt. Veel zal dan ook afhangen of de kopgroep breekt en zo ja, wie er in die kopgroep zitten. Een kopgroep van acht-tien man met o.a. Geschke, Costa, Polanc, Woods, De Plus en Barta zou dat gat wel dicht moeten kunnen krijgen (al denk ik dat het wel heel erg lastig zal worden).

Rolland is overigens niet heel slim bezig geweest door zich te laten uitzakken.. In de achtervolgende groep had Cannondale nog Woods zitten die helemaal niets hoefde te doen.
24-05-2017 14:22
Waarom heeft Rolland zich laten afzakken. Dwaas.
24-05-2017 14:24
Over 10k gaat het terug flink omhoog. Dan zal het wel schiften achteraan. Wel grote kan om met Costa, Polanc en Conti terug heel wat slepers mee te hebben

Om te reageren moet je ingelogd zijn.