Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 24 mei 2017 om 11:10 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe

Hoe handhaaft Tom Dumoulin zich vandaag? Dat is de hamvraag van de zeventiende etappe van de Giro d’Italia. Met nog vijf ritten te gaan, komt Milaan steeds dichterbij. Vandaag staat een gevaarlijke overgangsrit van Tirano naar Canazei op het menu. Weet Tom Dumoulin ook na deze rit zijn roze trui te behouden? Volg het hier op WielerFlits.

De etappe vertrekt om 11:25 vanuit Tirano. De finish wordt 219 kilometer later in Canazei verwacht tussen 16:52 en 17:31. Eurosport zendt de rit vanaf 13:15 uur live uit op het hoofdkanaal.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
215 Reacties
24-05-2017 12:36
Peloton op hol geslagen en in 2 brokken gescheurd.
24-05-2017 12:39
Peloton stopt nu met achtervolgen lijkt het. Marge groeit opeens flink. Zijn nog wel tegenaanvallers op ruim een minuut.
24-05-2017 12:48
peleton stopt ? toch niet weer poepen zeker...weet het is flauw;)
24-05-2017 12:51
Groep van 20 heeft zich losgemaakt van het peloton, iemand een idee wie hierbij zitten?
24-05-2017 12:52
@col du bramont 80km vals plat omhoogrijden gaat toch flink in de benen zitten.
Ben jaren geleden in Val di Fassa op vakantie geweest en ook op de Passo Pordoi geweest.
Schitterend gebied. Naar en van Val di Fasso loopt het toch gemeen en geniepig omhoog. Verwacht daar nog wel wat tijdsverschillen als er oorlog wordt gemaakt.
24-05-2017 12:55
@moosje, iig Geschke meldt Sunweb...
24-05-2017 12:57
Valerio Agnoli (Bahrain-Merida), Ben Gastauer, Quentin Jaurégui (Ag2r La Mondiale), Jesper Hansen (Astana), Enrico Barbin, Lorenzo Rota (Bardiani-CSF), Tejay Van Garderen, Manuel Senni, Francisco Ventoso (BMC Racing), Jan Barta, José Mendes (Bora-hansgrohe), Michael Woods (Cannondale-Drapac), Felix Grosschartner, Lukasz Owsian, Branislau Samoilau, Michal Schelgel (CCC Sprandi Polkowice), Jérémy Roy (FDJ), Maxime Monfort (Lotto Soudal), Gorka Izagirre, Rory Sutherland (Movistar), Christopher Juul-Jensen (Orica-Scott), Laurens De Plus, Dries Devenyns (Quick-Step Floors), Natnael Berhane, Omar Fraile, Jacques Janse Van Rensburg, Kristian Sbaragli, Daniel Teklehaimanot (Dimension Data), Martijn Keizer (LottoNL-Jumbo), Salvatore Puccio (Team Sky), Simon Geschke (Team Sunweb), Peter Stetina (Trek-Segafredo), Rui Costa, Valerio Conti, Jan Polanc (UAE Team Emirates), Julen Amezqueta, Matteo Busato, Ilya Koshevoy (Wilier-Selle Italia).
24-05-2017 12:58
De lijst is nu bekend op Sporza, flinke lijst ook
24-05-2017 12:59
DDD met vijf man?!?
24-05-2017 13:01
Bijna de hele Dimension Data team in de kopgroep?
24-05-2017 13:03
Best geplaatsten zijn Polanc (13e op 12.13) en Monfort (15e op 14.46)
24-05-2017 13:07
Stoeme Montfort.. Waarom is dee nu ni mee. dit was de kans voor minuten terug te pakken!
24-05-2017 13:09
@hugenholz: anticiperen, om niet als laatste te arriveren?
Dat wordt een lange saaie zit vanmiddag. Hopelijk morgen nog wat vuurwerk, anders gaat deze Giro als een nachtkaars uit.
24-05-2017 13:10
@rsca-omegapharmalotto
Montfort is wel mee

Alleen geen Katusha mee in de ontsnapping?
24-05-2017 13:12
Kristian Sbaragli ftw
24-05-2017 13:14
Ventoso voor een sprintje zoals vroeger?
24-05-2017 13:19
Ik kijk al jaren wielrennen, maar heb nog altijd geen idee hoe Monfort eruitziet. Nu blijkt hierboven dat zelfs zijn fans hem niet herkennen in een kopgroep. Het zou me niet verbazen als ze hem in het peloton ook gewoon helemaal niet opmerken.
24-05-2017 13:22
Monfort wordt vandaag 15de denk ik.
24-05-2017 13:22
Wie gaat er rijden in het peloton? Polanc is al over Kruijswijk heen.
24-05-2017 13:22
@ Man hamer
Dat heet in Stealth modus rijden. Zou je Zubeldia wel herkennen ?
24-05-2017 13:28
Katusha zal zo wel gaan rijden voor Zakarin
24-05-2017 13:28
De kop van Zubeldia heb ik even gegoogled, maar die zei mij inderdaad ook niet veel. Hoe hoog zou een renner maximaal kunnen eindigen in stealth modus? Plaats acht of negen?
Die helmen helpen natuurlijk ook niet mee.
24-05-2017 13:28
Op het eerste gezicht is zo'n immense kopgroep leuk, alleen is de samenwerking vaak zo belabberd dat ze of in zijn geheel worden teruggepakt of helemaal verbrokkelen waardoor je uiteindelijk nog maar een klein groepje over houdt.
24-05-2017 13:29
Hoe zou keizer deze etappe moeten winnen?
24-05-2017 13:31
Kruijswijk had mee moeten glippen;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.