Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 24 mei 2017 om 11:10 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zeventiende etappe

Hoe handhaaft Tom Dumoulin zich vandaag? Dat is de hamvraag van de zeventiende etappe van de Giro d’Italia. Met nog vijf ritten te gaan, komt Milaan steeds dichterbij. Vandaag staat een gevaarlijke overgangsrit van Tirano naar Canazei op het menu. Weet Tom Dumoulin ook na deze rit zijn roze trui te behouden? Volg het hier op WielerFlits.

De etappe vertrekt om 11:25 vanuit Tirano. De finish wordt 219 kilometer later in Canazei verwacht tussen 16:52 en 17:31. Eurosport zendt de rit vanaf 13:15 uur live uit op het hoofdkanaal.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 17

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
215 Reacties
24-05-2017 11:53
Nibali wil de slotweek wel zwaar maken. Geven goed gas in peloton.
24-05-2017 11:55
4 minuten, ik denk dat het peloton even massaal heeft zitten poepen in het weiland van boer Luigi.
24-05-2017 11:55
Nope, denk eerder dat er nog renners willen oversteken nu er een tegenaanval is.
Daardoor peloton weer op tempo gekomen.
24-05-2017 11:57
Bahrain rijdt vol door, daarom slinkt de voorsprong.
24-05-2017 11:58
Mijn voorspelling: LottoNL, Trek en Sunweb gaan vol gas op de passo del tonale, en rijden weg van het peloton. Dumoulin pakt 1:30 op Quintana en Nibali, Kruijswijk en Mollema pakken tijd op concurrenten en stijgen in het klassement. Battaglin pakt de rit.
24-05-2017 12:00
Waar en wanneer livestream?
24-05-2017 12:04
Iemand een idee van het stijgingspercentage in die laatste kilometers?
24-05-2017 12:04
@ raafje
nu al dronken? ;-)
24-05-2017 12:05
Weet iemand wat de actuele voorsprong van de kopgroep en achtervolgers is? De verschillende livetickers melden totaal verschillende dingen.
24-05-2017 12:08
Het is allemaal nog vaag maar volgens Sporza zijn Amezqueta, Woods, Cataldo en Firsanov op weg naar de kopgroep
24-05-2017 12:09
@fast freddy, is wel een mooie fantasie natuurlijk
24-05-2017 12:10
@Raafje
Ja dat denk ik ook, zal vervolgens ook hevig teleurgesteld zijn als het niet gebeurt. Dan falen ze aan de ene kant en spelen ze waarschijnlijk vals aan de andere. :)
24-05-2017 12:11
Het zou vreemd zijn indien de concurrentie Dumoulin niet op de één of andere manier zal testen vandaag.
24-05-2017 12:15
@tutu888, dat hebben ze gisteren al gedaan en waarschijnlijk hebben ze de conclusie getrokken dat zelfs als Tom in zijn eentje de berg op rijdt nog ontzettend sterk is.
24-05-2017 12:17
@tutu
Denkend aan het profiel van gisteren en het profiel van morgen denk ik eerder da het vreemd zou zijn als ze het wel doen.
24-05-2017 12:18
Die aanval op Tom zal voor morgen zijn.
24-05-2017 12:24
Haha die Giro-organisatie toch. Pinot, Zakarin en Preidler hebben een boete van 100 Zwitsere Frank omdat ze geplast hebben op een plaats waar mensen in de buurt waren. Dumoulin ontsnapt!
24-05-2017 12:24
Als @raafje gelijk heeft dan word het vandaag een mooie dag!!!
24-05-2017 12:25
Daar staat tegenover dat indien Tom nog last heeft van maagklachten dat eerder vandaag dan morgen zal zijn.
24-05-2017 12:26
Wat als bijvoorbeeld Gaviria, Stuyven en Modolo na de tweede col nog in het peloton zitten? Dan gaat Quick-step, UAE en Trek toch gewoon de wedstrijd controleren voor een sprint?
24-05-2017 12:30
Het gaat hier ook wel weer over 220km. Dat zijn al semi-klassiekerafstanden en dat met koers van bij de start én na zo'n lastige etappe in de benen. Ik verwacht dat er in de finale (op grote hoogte) nog veel in de problemen gaan komen als er een peloton is dat nog voor de zege koerst.
24-05-2017 12:31
Dan moeten Gaviria, Stuyven en Modolo er nog wel bij zitten. Weet iemand of die renners er nog bij zitten?
24-05-2017 12:34
UAE is in de aanval en Trek heeft niet veel knechten meer over. En die zullen ze de komende dagen nog hard nodig hebben.
24-05-2017 12:34
Ik verwacht weinig vuurwerk vandaag de laatste 80 km gaat inderdaad wel wat omhoog met af en toe iets steiler maar dat kun je niet echt klimmen noemen. Heb daar zelf ook vaak gereden en is er wel erg mooi.
Canazei is de perfecte uitvalsbasis voor het bekende Sella rondje, een deel daarvan nemen ze morgen, alleen de Falzarego ipv de Campolongo.
Morgen verwacht ik wel vuurwerk. Vandaag niet. Maar er zullen wel veel renners na de eerste beklimmingen niet meer terug kunnen komen. Hangt er ook maar net vanaf of men echt gaat koersen, als een kopgroep de ruimte krijgt zal het wel een groot peloton worden.
24-05-2017 12:36
Steven_E.
Op zich eens met je betoog, maar 1400m is niet bepaald "grote hoogte".

Om te reageren moet je ingelogd zijn.