Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 11 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zesde etappe

Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.

De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
184 Reacties
11-05-2017 15:25
@ nederbelg

Als straks alle sprinters uitstappen en Hofland had wat punten opgebouwd dan zou je aan het einde van de Giro punten kunnen scoren. Had toch wel gedacht dat hij in het zog van Greipel wat puntjes zou kunnen sprokkelen. En het is ook bij gebrek aan echte puncheurs in mijn selectie.
11-05-2017 15:26
wat een gezwets allemaal over goeie kansen...dit kunnen ze dichtrijden met gemak 5 minuten in 60 km is appeltje eitje.. als er teams dicht willen rijden, gaat het toe
11-05-2017 15:28
@ zomaareens, inderdaad. Bovendien hebben de koplopers toch wel een minuut nodig bij het ingaan van de laatste twee kilometer.
11-05-2017 15:29
Een minuut per 10 km was het vroeger. In het "nieuwe wielrennen" van Ducrot zou ik zeggen 1 minuut per 7 km.
11-05-2017 15:29
Natuurlijk gaan ze dit dichtrijden, kom op jongens jullie hebben best vaker wielrennen gekeken.
11-05-2017 15:30
@kittelkolb
Gisteren had hij zelfs de kans om zelf door te zetten (nadat Greipel zijn wiel volledig kwijtgeraakt was), en te kijken waar hij strandde, al was het op een 12de of 13de plek, maar hij was zichtbaar het Noorden kwijt en liet zich moedeloos uitzakken. Terwijl je kon zien dat er zeker nog wat snee op zat. Jammer.
11-05-2017 15:30
Stuyven reed 20km solo in Kuurne, zal ook nu het beste voor de finale houden.
11-05-2017 15:32
Het zou wel mooi zijn als Stuyven een Stuyventje doet, maar dan zie ik dat eerder lopen zoals in de Tour vorig jaar.
11-05-2017 15:34
@Lance Beenstrong Dan moet Bettiol nog wel ff in noodtempo de eerste 5 etappes rijden hoor
11-05-2017 15:34
Het is echt elke dag hetzlefde liedje. Nooit gaat het peloton het gaat meer dichtrijden maar bijna elke dag lukt het ze. En de volgende dag? Dan roepen we gewoon weer dat ze het nooit gaan dichtrijden
11-05-2017 15:35
TLJ met een treintje van 6 redelijk vooraan
11-05-2017 15:37
@Pubsted, vooruit Carthy dan ;)
11-05-2017 15:39
Mooie beelden op Rai, koers half in beeld waar toch niks gebeurt en tegelijkertijd beeld van de abrikozen teelt die italianen meenemen op training, raar volk.
11-05-2017 15:40
Dit is voor de vluchters.
11-05-2017 15:41
Moet wel zeggen dat ze knap standhouden in de kopgroep, het peloton staat toch niet stil.

Maar hebben ze rugwind nu? Ze gaan nog draaien, en in de kopgroep is er al veel meer energie verspild.
11-05-2017 15:42
Indien Jungels stand houdt zondag mogen we serieus rekening gaan houden met hem voor het podium.
11-05-2017 15:45
@schipperaar - waarom? Het zwaarste komt in week 2 en 3.
11-05-2017 15:45
@ll
Hoe harder de kopgroep gaat, hoe harder het peleton en hoe eerder de pijp leeg is bij de vluchters, pokeren dus.
11-05-2017 15:46
Astana zet twee mannetjes bij.
11-05-2017 15:48
Ook CCC zet verse mannen.
11-05-2017 15:48
Het gaat in ieder geval een spannende finale worden, mooi!
11-05-2017 15:48
@lj
Lijkt alsof ie op halve kracht rijdt dus lekker kan sparen voor week 2 en 3.
11-05-2017 15:49
1 minuut per 10 km, 2 minuten voor de laatste 10 km is mijn formule om te kijken of ze het halen.
11-05-2017 15:52
[quote]Lijkt alsof ie op halve kracht rijdt[/quote]

Hoe dan?? Hoe lijkt zoiets zo?
11-05-2017 15:53
Er komen genoeg frisse mannen bij in het peleton.

Reacties zijn gesloten.