Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 11 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zesde etappe

Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.

De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
184 Reacties
1 2 3 8
11-05-2017 11:35
Pibernik voot roze
11-05-2017 11:35
Rui costa heeft een filmpje op twitter gezet: wind ziet er flink stevig uit!:)
11-05-2017 11:37
Ja die legt de finish op 27,3 Km.


Kelderman is vandaag mijn Darkhorse!

Hier het filmpje van Costa: https://twitter.com/RuiCostaCyclist/status/862587412379258880
11-05-2017 11:44
Het wordt een vliegensvlugge etappe met voornamelijk wind mee en stress tussen de klassementsmannen.
11-05-2017 11:45
Wow dat filmpje is wel een kleine indicatie voor heel erg mogelijke waaiers. Dat wil zeggen, als ze ook een beetje in de gunstige/ongunstige richting rijden.

Door die wind, en de stress die dat in het peloton veroorzaakt, lijkt het me wel minder uitgemaakte zaak dat het voor de vluchters is vandaag.
11-05-2017 11:48
Ik denk inderdaad dat deze stress ervoor gaat zorgen dat er een selectief peloton zal overblijven die het zal uitmaken voor de winst, waaronder heel veel klassementsrenners.
11-05-2017 11:48
Ik heb het nare voorgevoel dat het vandaag 'zware valpartij-dag' wordt :(
11-05-2017 11:50
217km: eerste uur zal het nog niet op de kant gaan. Mss in het slot.
11-05-2017 11:54
Het klinkt nu al hectisch:

"Het peloton legt er meteen de pees op. De snelheid ligt veel te hoog om nog maar te denken aan een ontsnapping."
11-05-2017 12:02
Lijkt op storm.
11-05-2017 12:02
Hup Wilco! Misschien een keer de boel verrassen en vroeg aan gaan, anders echter alsnog sowieso kansen op een dikke uitslag. Ook voor Mollema en Dumoulin, Kruijswijk misschien wat seconden aan zijn broek gezien 2003.
11-05-2017 12:03
@sstijnntje; Ja, dat heb je terecht. Het begint dan ook echt een afvallersrace te worden zoals de Tour dat de afgelopen jaren was in de eerste week. Elke dag hectisch, elke dag stress, maar geen grote uitslagen onder de klassementsmannen (behalve als er eentje pech heeft). Vandaag, met eerst die wind, dan die haarspeldbochten en de sprint naar de klim, belooft veel slechts.
11-05-2017 12:03
Vandaag toch hopen op een ouderwets spectaculaire giro rit. Gezien de wind en het parcours zou het moeten kunnen vandaag.
11-05-2017 12:23
Eerste val gemeld
11-05-2017 12:27
Als ik de samenstelling van de kopgroep zie, dan verwacht ik dat deze voor de overwinning mogen strijden.
11-05-2017 12:29
Sterke groep.
11-05-2017 12:30
Kopgroep: Stuyven, Pedersen, Pöstlberger, Andreetta en Dillier.
11-05-2017 12:31
Sterke kopgroep, maar geen daarvan staat nog hoog, of wel?
11-05-2017 12:31
dan word het stuyven
11-05-2017 12:32
Geef deze groep weinig kans op de zege.
11-05-2017 12:32
Geen DDD, geen Orica, geen Cannondale en geen Quickstep. Ik zie ze niet zomaar wegblijven.
11-05-2017 12:32
Busato gaat hem pakken
11-05-2017 12:34
Dimension Data zit hier niet bij, die gaan rijden.
11-05-2017 12:34
Busato mohoric barbin pedersen stuyven en pöstlberger. Sterke groep
11-05-2017 12:36
Kan nog een hoop gebeuren. Dat vlakke stuk na de 2de beklimming wordt nerveus denk ik met die wind.
1 2 3 8

Reacties zijn gesloten.