Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.
De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.
Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)
Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)
Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)
Wind op de kop straks, met die heuveltjes, en al deze ploegen erachter. Dat is verhaal over, of een héél sterk staaltje van een vluchter die overblijft. Maar het lijkt mij praktisch onmogelijk... Enige kans voor ze is dat er opeens een ploeg echt zegt "ok doei, nu kappen we ermee" en de andere ploegen dan naar elkaar gaan kijken. Zo ziet het er echter niet uit nu.
Edit: hoewel Pedersen wel werelds werk doet voor Stuyven!
Nooit gevaren zeker als zijn ontspannen rijden je niet opvalt, je kan zijn hartslag bijna aflezen, 130 gecorrigeerd tot 123.
Nee.
Bij het opgaan van de klim kon ik de hartslag van Jungels ook lezen; 165.
Wedden? ;)
Weinig toegeeflijk weer vandaag, al was het maar een keer.
Balen voor jou, want ik begin te twijfelen nu het peloton weer wat rustiger lijkt te worden ;)
Ik vertrouw nog steeds, maarrrrrrr Sean Kelly begint nu minder zeker te worden, en dan twijfel ik toch ook meer.
@ Noud
Ik begin het ook te denken ;)