Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 11 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zesde etappe

Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.

De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
184 Reacties
11-05-2017 15:55
Gaat nog wel spannend worden zo, als ze voorin wat hebben kunnen sparen hebben ze ze niet zomaar terug. Aan de andere kant, de klimmetjes zijn niet in het voordeel van Stuyven.
11-05-2017 15:56
Nee hoor, ze worden wel terug gepakt.

Wind op de kop straks, met die heuveltjes, en al deze ploegen erachter. Dat is verhaal over, of een héél sterk staaltje van een vluchter die overblijft. Maar het lijkt mij praktisch onmogelijk... Enige kans voor ze is dat er opeens een ploeg echt zegt "ok doei, nu kappen we ermee" en de andere ploegen dan naar elkaar gaan kijken. Zo ziet het er echter niet uit nu.

Edit: hoewel Pedersen wel werelds werk doet voor Stuyven!
11-05-2017 15:59
Cummings had dit gered in zn eentje;)
11-05-2017 16:05
man die software reclame is de eerste keer nog wel leuk maar na 40 keer mogen ze wel een andere uitzenden :P
11-05-2017 16:07
@linda
Nooit gevaren zeker als zijn ontspannen rijden je niet opvalt, je kan zijn hartslag bijna aflezen, 130 gecorrigeerd tot 123.
11-05-2017 16:08
Ondanks die klimmetjes en de wind zie ik het toch niet gebeuren hoor. 3'55" met nog 25 km, en de laatste 10 km is het peloton maar 30 s ingelopen. Ik denk dat het tussen Dillier en Stuyven gaat.
11-05-2017 16:08
Hmmm ik begin nu net als Sean Kelly te denken: ik zie echt nog steeds het peloton winnen, maar dan vooral door de wind op kop in de finale.
11-05-2017 16:08
Haha ochjee daar hebben we schippie weer :D
11-05-2017 16:09
[quote] je kan zijn hartslag bijna aflezen, 130 gecorrigeerd tot 123.[/quote]

Nee.
11-05-2017 16:10
@schippie Haha jij bent echt een levende legende! Opmerkingen gegarandeerd voor vermaak.
11-05-2017 16:10
Gaan ze wel redden hoor. De vluchters.
11-05-2017 16:11
@Schipperaar

Bij het opgaan van de klim kon ik de hartslag van Jungels ook lezen; 165.
11-05-2017 16:11
Peloton pakt ze, wederom. Zo gauw ze in de buurt komen gaan er ineens 3 'n ploegen extra mee ronddraaien en poef, dicht.
11-05-2017 16:12
@ Scotty

Wedden? ;)
11-05-2017 16:13
@LL Nee, ;-) van de week kreeg je namelijk ook gelijk (etappe Etna, die een muis baarde)...
11-05-2017 16:13
Greipel nu al eraf.
11-05-2017 16:13
Pöstlberger lijkt me de sterkste vooraan, dus als ze wegblijven zie ik hem winnen.
11-05-2017 16:14
Ineens kwam Jungels hartslag in beeld: 178
11-05-2017 16:15
Ik wil ook wel wedden!
11-05-2017 16:15
@LL
Weinig toegeeflijk weer vandaag, al was het maar een keer.
11-05-2017 16:17
Gaviria op kop? Waarom in godsnaam.. Spaar je dan toch voor morgen.
11-05-2017 16:19
@ Scotty

Balen voor jou, want ik begin te twijfelen nu het peloton weer wat rustiger lijkt te worden ;)

Ik vertrouw nog steeds, maarrrrrrr Sean Kelly begint nu minder zeker te worden, en dan twijfel ik toch ook meer.
11-05-2017 16:20
Ik denk toch dat je ongelijk hebt LL. ;)
11-05-2017 16:20
Sterker nog: Quickstep lijkt het enigszins stil te leggen?

@ Noud

Ik begin het ook te denken ;)
11-05-2017 16:22
ergens goeie live stream?

Reacties zijn gesloten.