Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 11 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zesde etappe

Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.

De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
184 Reacties
11-05-2017 16:23
Ze blijven weg. Etixx rijdt op kop en die hebben niet de volle goesting om ze te halen. Pöstlberger pakt deze.
11-05-2017 16:23
Zoals verwacht gaan de koplopers het redden. Dillier voor de etappe dan maar!
11-05-2017 16:23
Toch een bizarre koerstactiek van sommige ploegen hier. Waarom zou je als Astana, DDD, Cannondale, Orica hier niet op zijn minst proberen met een man mee te zitten. Dit scenario zat er best wel in...
11-05-2017 16:23
Ik heb ooit gevaren, maar kan zijn hartslag niet aflezen. Wat doe ik verkeerd?
11-05-2017 16:24
Ja, dit is niet meer in te halen. Die van Belleghem heeft Stuyven al bijna de etappe gegeven, maar Dillier toch ook niet uitvlakken.
11-05-2017 16:24
Quickstep lijkt het inderdaad stil te leggen, die wilden rustig die afdaling in en hoeven geen seconden weg te geven aan de concurrentie van Jungels.

Dom achtervolgingswerk geweest wel van al die ploegen, die zich nu gewoon hebben laten ringeloren door Quickstep :D

Nu benieuwd wie het voorin wordt. Stuyven het rapste, maar Dillier kan aardig een heuvel op, en Pöstlberger heeft vleugels deze Giro.
11-05-2017 16:25
De vlucht gaat het gewoon redden. Stuyven wint ook wel, gaat dit niet weggooien.
11-05-2017 16:26
Zhupa heeft straftraining.
11-05-2017 16:27
Jonge jonge jonge stom peleton! grrrr rijdt toch gewoon door :s
11-05-2017 16:27
Opvallend dat ze het gaan redden, had dat niet verwacht. Vooral gek van Cannondale dat ze niet een mannetje hebben overgehouden voor de beklimming/afdaling.
11-05-2017 16:28
Cadeautje voor de kopgroep, zolang Stuyven maar niet wint vind ik het best.
11-05-2017 16:29
Loopt nu toch weer een stuk terug, maar wel te laat.
Heeft natuurlijk te maken met de klassementsrenners.
11-05-2017 16:29
Voor streams even Procyclinglive googelen. Lijkt me toch dat een hoop ploegen hier misrekenen, jammer voor de finale.
11-05-2017 16:30
Stuyven gaat niet voor troostprijzen.
11-05-2017 16:30
De kopgroep heeft het van Quickstep kado gekregen, hoewel ze natuurlijk zelf ook vreselijk hard gereden hebben. Maar die move van Quickstep heeft ervoor gezorgd dat er in 10km geen seconde afging. Toch bijzonder...

Maar ok, heb wel eens saaiere vluchten het zien halen.
11-05-2017 16:30
Die van emden is toch wel een beer hoor.
11-05-2017 16:31
Toch belachelijk dit Juan & Only.. ik wil gewoon de koers kijken haha, niet naar een Spanjaard in onverstaanbaar Engels luisteren
11-05-2017 16:32
Moet je zien hoe hard het nu terugloopt... Er zijn echt ploegen die het hebben weggegooid, als ze zo wegblijven.

Nu is echter dat stuk met de wind op kop, zien hoe hard het nu gaat.
11-05-2017 16:33
Cannondale heeft natuurlijk geen echte hardrijders, enkel klimmers en heuvelrenners. Met zoveel gasten die in deze etappe wat kunnen is het natuurlijk weer lekker slin dat ze niet 1tje mee hebben in de kopgroep
11-05-2017 16:33
Maar goed dat die weg een beetje breed is, het gaat hard!
11-05-2017 16:33
Het verschil loopt toch wel hard terug nu. Net te laat vrees ik.
11-05-2017 16:34
Ik geloof niet dat ze het gaan halen
11-05-2017 16:36
Maar nu het bergop loopt stokt het weer, het ging slechts om de aanloop.

Maar ok, ze hebben duidelijk deze etappe weggegeven... Jammer is dat altijd.
11-05-2017 16:36
kopgroep gaat het wel halen
11-05-2017 16:40
Gaten in het peloton in de afdaling. Kruijswijk goed van voren.

Reacties zijn gesloten.