Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 11 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zesde etappe

Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.

De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
184 Reacties
11-05-2017 13:50
Deze gasten gaan denk ik niet meer gepakt worden. Stuyven pakt em
11-05-2017 13:53
dat is me een slinger zeg. met daarna nog 2 klimmetjes/hobbels zie ik het niet echt tot een grote sprint komen. Hopelijk laat TLJ battaglin ook mee knallen.
11-05-2017 13:56
worden wel gepakt
11-05-2017 13:57
Waarom [s]zouden we[/s] zou men (zo goed sephiroth?) nu op 130km al gaan zeggen dat deze gasten, met deze wind en dit parcours, het gaan halen??

En tweede vraag: waarom is het dan zo'n zekerheidje dat Stuyven hem pakt? Dillier was op de Hatta dam en in de Brabantse Pijl al meer dan behoorlijk op heuvelachtige aankomsten, steil en minder steil.
11-05-2017 14:03
Stuyven kreeg de punten gewoon :)
11-05-2017 14:06
Die slingerafdeling valt wel mee.
Is niet heel steil en ze maken maar 4 haarspeldbochten.

https://www.google.nl/maps/dir/39.4811059,15.9608862/39.495658,15.9533139/39.4758232,15.9915509/@39.4844821,15.9529357,806a,35y,90h,39.13t/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
11-05-2017 14:08
En de afdaling eindigt op de Via Roma! Als [i] dat[/i] niet op de Poggio afdaling lijkt haha
11-05-2017 14:09
@LL ja, was jolig bedoelt maar te veel offtopic. De rest staat in een PB.

Crevaison: Ah dus het is niet zo extreem als het leek op de foto van zonneveld, dan nog genoeg mogelijkheden om stress te creeren :)
11-05-2017 14:21
@LL Stuyven zit lekker aan zijn vel, kan deze aankomst makkelijk aan en kan een hogere snelheid dan Dillier ontwikkelen. Of Dillier moet al vroeg aanvallen 5 km+ voor de streep.

Ik zie geen reden voor een ploeg(die het kan)om zich bovenmatig in te spannen om deze gasten terug te halen. Staat nog genoeg op de planning deze Giro.
11-05-2017 14:24
Indien de kopgroep voorop blijft verwacht ik dat Andreetta hem gaat pakken;)
11-05-2017 14:24
<6 minuten en nog 100km, lijkt mij niet dat men het laat lopen. Groen kan rijden voor The PocketRocket :), dat zou wel leuk zijn. Top 20 wordt een mix van sprinters met inhoud, een puncheur hier en daar en de klassementsjongens met powerkuiten.
11-05-2017 14:25
@crevaison; Zelfs als het maar 4 haarspeldbochten zijn. Als ze zo kort achter elkaar zitten heb je echt een lint over meer dan twee bochten. Als je dan niet voorin zit, ga je het niet meer halen. Dus dit wordt knokken (en hopelijk niet vallen) voor de eerste rijen.
11-05-2017 14:26
Ik zie de heren kopgroep nog wel teruggehaald worden. Is nu rond de zes minuten. Als dat gestaag verder terug loopt, zul je zien dat andere ploegen ook nog wel een duit in het zakje willen doen.
11-05-2017 14:29
Lijkt me volstrekt logisch als ze teruggepakt worden. Niet alleen door hoe lang het nog is, maar vooral omdat er (zoals noud ook al zei) gewoon ploegen zijn die hier echt kans maken.

Dimension Data, Cannondale, en Astana voorop, die nota bene hier zijn voor etappewinsten.
11-05-2017 14:29
Hahaha. Tijdswaarneming gaat ook weer Italiaans
11-05-2017 14:31
Ik hoop het. Ik zie liever een sprint omhoog van het peloton dan van dit kopgroepje.
11-05-2017 14:36
Benieuwd of iemand daar durft door te trekken waar nu de kopgroep rijdt.
11-05-2017 14:37
Het waait ook flink trouwens aan die boomtoppen te zien.
11-05-2017 14:38
Yates pakt 'm vandaag hoor!
11-05-2017 14:43
TLJ te ver naar achteren weer.
11-05-2017 14:43
Wind lijkt schuin van voor te komen.
11-05-2017 14:44
Sky Mobistar en Sunweb groeperen zich vooraan, voor de zekerheid.
11-05-2017 15:01
Rijdt Cannondale voor Slagter, voor Woods of voor allebei? Boogert denkt Slagter, ik Woods of voor allebei, wat denken jullie?
11-05-2017 15:02
@Poeksel ik denk voor Formolo
11-05-2017 15:02
Slagter.

Reacties zijn gesloten.