Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
1 3 4 5 6 7 12
09-05-2017 15:24
Ploppy.
Dat er veel nederlanders de afgelopen jaren op de max verstappen Band wagon zijn gesprongen is absoluut waar maar om te zeggen dat het geen top sport is is gewoon dikke onzin En dat er geen (nle) hond naar keek voor de opkomst van max klopt ook gewoon niet.
09-05-2017 15:26
oeioei het is maar hopen dat Dumoulin gewoon goed is want Kruijswijk en Mollema is een garantie voor teleurstellingen, alleen tommeke kan ons redden deze giro!
09-05-2017 15:29
@TheOneAndOnlyCunego

Hoezo?
09-05-2017 15:29
Wie rijdt er in het peloton? Nog steeds enkel QS?
09-05-2017 15:29
Beetje knullig dat Dumoulin niemand vraagt om hem terug te piloteren. Nibali zet natuurlijk meteen wat druk met zijn ploeg.
09-05-2017 15:29
is machinale topsport. de ene auto rijdt een halve kilometer harder dan de andere en halverwege rijdt iedereen in een soort niemandsland, zoals je de afgelopen wedstrijd hebt gezien.
neem niet weg dat je zeker niet mee kan als je daar als coureur fysisch ongetraind aan begint natuurlijk
09-05-2017 15:29
Theoneandonlycunego fijn dat je zoveel verstand hebt van wielrennen
09-05-2017 15:31
@Kittelkolb

moet ik dan nou echt uitleggen.. mollema en kruiswijk zijn net niet renners, winnen nooit, falen wanneer druk hoger wordt en vallen altijd door de mand, Tom is een echte winnaar en een echte renner, de enige NL renner die ik hier een succes(je) zie boeken!
09-05-2017 15:33
Ploppy heeft wel gelijk als het gaat om chauvinisme.
Over topsport: autocoureurs zijn ongekend veelzijdige atleten, itt wielrenners die ongekend gespecialiseerd zijn. Wielrenners zijn niet meer dan een groot en goed ontwikkeld zuurstoftransportsysteem (enorme longen en hart) op gespierde en ronddraaien getrainde benen.
Ontopic: kan niet wachten tot klim!
09-05-2017 15:34
Thanks @Theonandonlycunego, staat genoteerd!
09-05-2017 15:34
@Cunego: Het probleem zit bij jouw verwachtingen.
09-05-2017 15:35
"16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht". Iemand een idee op welk tijdschema ze momenteel rond rijden en of de finish dichter bij 17:00 of 17:30 zal zitten?
09-05-2017 15:35
@TheOneAndOnlyCunego: hup, terug je hok in het is nog lang geen tijd voor de jaarlijkse Tourtrollen.

@assen: als de Giro zich op een rollerbank zou afspelen zou dat inderdaad zo zijn, maar je moet ook nog (slim) kunnen fietsen. Er zijn zat renners die een schofterig hoog vermogen trappen maar het nooit gemaakt hebben wegens gebrek aan stuurmanskunst en koersinzicht.
09-05-2017 15:36
@MDKIDW, dat beweer ik toch niet, F1 lijkt mij gruwelijk zwaar. Lees anders even terug, mijn post was overigens een reactie, meer niet.
09-05-2017 15:36
@ hoofdheeftvakantie finish schat ik tegen 17.00 uur
09-05-2017 15:37
als je verwacht dat renners teleurstellen dan kan dat toch ook niet voor enige teleurstelling zorgen, toch?
09-05-2017 15:38
Ben nu 1300 m voor de meet. Met de fiets mocht ik de klim niet verder op. Gedeeltes waar aangevallen zou kunnen worden schat ik tussen de 5 en 4 km en tussen 3 en 2 km voor de meet. Eerder kan natuurlijk ook maar dan is het nog erg lang. Blijft beetje koffiedik kijken natuurlijk.
09-05-2017 15:39
Ach, Damiano, kruip toch in je kano
En vaar naar de open zee...
09-05-2017 15:41
@StonedCamel
Sturen leer je grotendeels door te doen. Of er echt renners zijn die langdurig zeer veel vermogen trappen maar doordat ze niet kunnen sturen geen prof zijn geworden kan ik niet beoordelen. Ik heb altijd het idee gehad dat stuurvermogen niet doorslaggevend was, dwz, dat er niemand was die daarom moest afhaken. Koersinzicht is denk ik ook niet doorslaggevend; als je goed bent kun je er wel komen, lijkt me,
Maar ik kan het mis hebben. ;-)
09-05-2017 15:42
@TheOneAndOnlyCunego

Met jouw redenatie is Tom Dumoulin ook een net-niet renner. Hij heeft ook nog nooit een grote ronde gewonnen en viel net zoals Kruijswijk en Mollema door de mand.
09-05-2017 15:43
We zullen deze giro zien of Dumoulin boven kruijswijk en Mollema kan eindigen @cunego. Mijn verwachting is van niet
09-05-2017 15:46
Spartacus Topper!
09-05-2017 15:46
@ploppy,
ok dan heb ik het in mijn haast verkeerd opgevat.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat als er nederlanders om de prijzen mee doen de sport een stuk populairder wordt. Maar dat is logisch want mensen/bedrijven willen nou eenmaal met succes geassocieerd worden.
09-05-2017 15:47
Orica-Scott zet een mannetje bij op kop. De achterstand loopt nu vlotjes terug.
09-05-2017 15:52
Iemand een streamtip? Vanaf het werk hier doet die L'Equipe stream het niet.
1 3 4 5 6 7 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.