Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
1 10 11 12
09-05-2017 16:58
Kruijswijk ging toch niet echt lekker mee met de rest bij die move van Nibali.
09-05-2017 16:58
Dat was Nibali (Harry Nak-modus).
09-05-2017 16:59
De Nederlanders zaten alledrie niet lekker hoor toen Nibali doortrok...
09-05-2017 16:59
Zakarin oogt heel goed!
09-05-2017 17:00
@vinnie: alle 4?
09-05-2017 17:00
ouch denk dat kruijwijk tijd gaat verliezen
09-05-2017 17:00
TOM!!!!
09-05-2017 17:00
Tommie!
09-05-2017 17:01
Stevie, oei oei
09-05-2017 17:01
Dit bericht is verwijderd
09-05-2017 17:01
Kruijswijk heeft het toch lastig... maar de 3e week is voor hem!
09-05-2017 17:01
@natrix: Kelderman prima ;)
09-05-2017 17:01
Zakarin, beste man in koers. Die rijdt iedereen naar de gedver deze ronde. Genieten!
09-05-2017 17:01
ILNUR!!
09-05-2017 17:01
Het is net of ze door de stroop fietsen.
09-05-2017 17:01
Wat vindt Q van Z?
09-05-2017 17:03
Mooie overwinning hoor!
09-05-2017 17:04
Gaat Polanc het halen?
09-05-2017 17:05
Kruijwijk geen tijd verloren. Dumoulin, Kelderman en Mollema ook goed. Kelderman lijkt de sterkste Nederlander te zijn.
09-05-2017 17:06
De eerste hindernis is genomen.
09-05-2017 17:06
Stevig verzet
09-05-2017 17:06
Kruiswijk toch heel moeilijk vandaag hopelijk door de val en niet een gebrek aan vorm
09-05-2017 17:06
Mooi die blijdschap bij Polanc
09-05-2017 17:07
kelderman is ook het grootste talent.. Kwam er alleen nooit uit....
09-05-2017 17:07
Polanc weet in ieder geval hoe hij zijn ritten moet winnen, erg knap.

Voor de rest was het een kloteklim om afstand te nemen, mooie uitval van Zakarin nog die hem naast secondes ook weer extra moraal zal geven.
1 10 11 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.