Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
09-05-2017 14:00
Inderdaad blij dat ze bij eurosport zo af en toe tijdens de reclames een blokje wielrennen doen. Pfff...
09-05-2017 14:03
ach gut. gaat dit gehuil elke dag komen? kijk lekker niet of naar een stream
09-05-2017 14:04
Brutt heeft het zwaar.
09-05-2017 14:04
Ik kijk ook naar een stream... VAN EUROSPORT >_<
09-05-2017 14:05
iemand een livestream link?
09-05-2017 14:05
@Nederbelg,
Het is Teuns die meedoet aan de Giro, niet Theuns.
09-05-2017 14:06
@ awakening. Ik stond even in de keuken wat klaar te maken en heb wel 4 reclameblokken gehoord en zo nu en dan Boogert 2 min wat horen zeggen voor het volgende blok. Gelijk geen zin meer en afgezet. Kijk de laatste 30 km wel weer.
09-05-2017 14:07
Hoeveel voorsprong zou een renner als Polanc nodig hebben aan de voet van de Etna?
8:15 is niet onoverkomelijk an sich, maar de trend is dat het gat eerder groter dan kleiner wordt...
09-05-2017 14:07
Dit bericht is verwijderd
09-05-2017 14:07
Nog 11 km klimmen en het hele peloton zit idd nog bij elkaar.
09-05-2017 14:08
Ik hoop dat de vluchtgroep wegblijft, dan denk ik persoonlijk dat er in de favorietengroep meer zal gebeuren, omdat dan winst op anderen favorieten niet direct betekent dat je de roze trui pakt.
09-05-2017 14:10
@klootje, waarvan 10% wielerfliters, 80% sportverenigingen/winkels en 10% dementerende bejaarden.
09-05-2017 14:11
70% van de Eurosport reclames gaan over hun eigen programma's, vooral sporten waar niemand naar kijkt... -_-

Verder vind ik het altijd fascinerend hoe vaak de commentatoren zeggen dat dit 'echt' het laatste reclame blok is waarna 5 minuten later er weer eentje wordt ingestart. Dat instarten lijkt ook niet echt afgesproken werk te zijn, meermaals worden de commentatoren midden in een verhaal onderbroken.
09-05-2017 14:14
Jurgen vd Broeck die aangeeft dat zijn tijd als klassementsman voorbij is en staat dus geheel in dienst van Kruijswijk. Hij geeft aan dat hij aan kleine dingen merkt dat Steven heel scherp staat en vol zelfvertrouwen zit. Goed om te horen!
09-05-2017 14:14
Rohan Dennis abandon.
09-05-2017 14:14
Dennis afgestapt vanwege z'n crash.
09-05-2017 14:14
Opgave Dennis?
09-05-2017 14:16
Na de afdaling een zwaar tussenstuk van 50k. Bahrein doet er daar wel een minuut of 4 vanaf.
09-05-2017 14:17
Ikzelf ben eerder het gehuil dat je er je niet keihard over zou mogen klagen zat.
09-05-2017 14:19
@RGESINKNR1

Ik zeg niet dat je vandaag niet goed met zijn, maar alleen dat je er tov je concurrenten nog niet boven uit moet steken. Pas in week 3 moet de topvorm daar zijn en zullen de verschillen veel groter gaan zijn dan vandaag.
09-05-2017 14:20
Hopelijk komt er snel een tegenactie, want met Quick Step aan de leiding van het peleton schiet het niet op.
09-05-2017 14:21
Jammer voor Dennis en BMC, goed voor eventuele tijdritwinst(en) van Dumoulin.

Die vlucht gaat, zoals ik eerder ook had voorspeld, strijden om ritzege en rose de komende week - die renner en zijn ploeg bij, en de klassementsrenners die strijden om de eindoverwinning ook. ;-)
09-05-2017 14:21
Helaas geen beelden hier op werk.

Dus moet het doen met het volgende van de chat hier :P
09-05-2017 14:23
Brutt heeft duidelijk geen haast met die bidon.
09-05-2017 14:25
Bij BMC komt nu alle druk op TJ. Beetje vreemd dat Dennis nu afstapt, dit weet je bij voor de start vermoedelijk toch. Blijkbaar die valpartij toch erger dan verwacht...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.