Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
09-05-2017 14:26
Polanc heeft voor Luik trouwens 3 weken op de Etna gezeten samen met Costa. Kent het daar wel.
09-05-2017 14:29
@TiesW die heeft gekeken naar Filemon? ;)
09-05-2017 14:29
@robotour: het zou niet de eerste keer zijn geweest dat een renner zich bij de start niet goed voelt en er op een gegeven moment toch doorkomt...je kunt het altijd proberen.
09-05-2017 14:30
Deze doet het bijna overal

https://www.youtube.com/watch?v=8yDLEAf3ilY
09-05-2017 14:34
Dennis helaas op moeten geven. Was mijn 'Geheimtipp' voor vandaag, want ik verwachtte eigenlijk een 'Kruijswijkje' van hem in de rest van de Giro. Maar kennelijk had hij toch teveel last.
09-05-2017 14:34
Exit Rohan Dennis door val gisteren
09-05-2017 14:36
@Bertvd thanks die doet het wel hier
09-05-2017 14:36
@Bert

Stream loopt wel een minuut of 2-3 achter.
09-05-2017 14:37
Dit bericht is verwijderd
09-05-2017 14:38
@ Quintana10: als je op je werk zit maakt je dat weinig uit ;)
09-05-2017 14:38
Beter dan Trickers die 15min achterlopen.
09-05-2017 14:40
Kruijswijk en mollema worden goed van voren gehouden.
09-05-2017 14:41
Dit bericht is verwijderd
09-05-2017 14:46
Op deze manier gaat de kopgroep het niet halen. Gaat QPS voor Jungels?
09-05-2017 14:47
Nizzolo alleen op achterstand...
09-05-2017 14:48
177.000 kijkers? Dat is de helft van het aantal kijkers van het darts op donderdagavond
09-05-2017 14:49
Lekker deuntje hè Klootje!
09-05-2017 14:50
Darts is dan ook wel echt een opwindende kijksport, met veel belangrijke momenten.
09-05-2017 14:59
@assen, pijltjesgooien is een ordinair kroegspelletje en en enkel populair als topsport geaccepteerd omdat een Haagse superatleet heel goed kon mikken. Zelfde geldt voor Formule 1, niemand gaf er ene zak om tot een Nederlander gas begon te geven. Als dadelijk in de winter een paar Hollanders goed blijken te kunnen vegen, gaan 1 miljoen Nederlanders op Curling. ( excuus voor off-topic)
09-05-2017 15:00
@Mooie Mario
Gelijk hoor, maar zolang ik de voornamen niet door elkaar haspel, is het niet onoverkomelijk. Bij E. Theuns zou ik me dan weer niet afvragen wat hij vandaag kon, want die initiaal E. staat echt wel voor Edward en dus niet voor Etna...
09-05-2017 15:01
Ziet er niet goed uit voor Losada
09-05-2017 15:05
Wel raar dat de klim voor de Etna geen classificatie krijgt. Is 7km a +/- 5%. Daar zullen hopelijk de mannen van de 2e lijn van o.a. Cannondale er aan beginnen
09-05-2017 15:07
@ploppy ik denk dat je het wel onderschat.
Je hoeft er natuurlijk niet fysiek sterk voor te zijn, maar het is niet zomaar pijltjes gooien
09-05-2017 15:12
wat een enorme plaat draait die Brutt continu rond he
09-05-2017 15:23
@jochem. Ik onderschat geen enkele sport. Ik raak waarschijnlijk het bord niet eens maar ik bemerk dat sport onderhevig is aan trends en chauvinisme ,op zich niks mis mee natuurlijk, wel opmerkelijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.