Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
1 5 6 7 8 9 12
09-05-2017 16:12
Hahahahha. Daar is de gele brigade.
09-05-2017 16:13
Zien jullie Mollema en Dumoulin? Sorry, kan het even niet zien, zit in de trein.
09-05-2017 16:13
@TeamNL Vraag me vooral af wat de aanleiding was van die actie.
09-05-2017 16:13
Christus
09-05-2017 16:13
Dit bericht is verwijderd
09-05-2017 16:14
Wie lag daarbij van TLJ?
09-05-2017 16:14
Kakzooi
09-05-2017 16:15
Ben ik te gespannen of was dat Kruijswijk die erbij stond?!
09-05-2017 16:15
Kruijswijk van voren en nog op de plaat!
09-05-2017 16:15
Hopelijk niet te veel schade voor Zakarin
09-05-2017 16:15
Kruijswijk valt nu maar vroeg in de Giro...
09-05-2017 16:15
Kruiswijk was het die viel. Laatste renner van de 3
09-05-2017 16:15
Kruijswijk & Co in het verweer na die idiote Jeckyll & Hyde bocht daarnet
09-05-2017 16:15
Kruissie erover
09-05-2017 16:16
Peleton zelfde bocht de fout in als kopgroep. Wat slecht zeg van de organisatie....
09-05-2017 16:16
hoe snel kun je gelijk krijgen.. daar ligt kruijswijk al... en mollema zal ook kwestie van tijd zijn, zoals ik al zei alle hoop op dumoulin
09-05-2017 16:16
Oei, Zakarin lag erbij....
09-05-2017 16:16
Dit bericht is verwijderd
09-05-2017 16:16
Amateuristisch weer zeg...
09-05-2017 16:16
oeioei, hij lag weer.
09-05-2017 16:16
Komt alweer terug!
09-05-2017 16:16
Volgens de Belg Kruiswijk. Het zou toch eens niet zo zijn, stond wel snel op en ging weer verder
09-05-2017 16:17
lekker dat er geen publiek op de weg staat dan ga je rechtdoor..
09-05-2017 16:18
Daar kon Kruijswijk toch echt niets aan doen. Hopelijk zonder echte schade.
09-05-2017 16:18
IEmand hem of zakrin alweer in het poloton gezien?
1 5 6 7 8 9 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.