Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 13:56
Arme kopgroep
26-05-2017 13:57
waarom heeft iedereen het over die uitspraken van tom, hij mag toch gewoon zijn zegje doen en wie hij wel of niet hoopt op de podium komt, ik vind niet dat hij iets raars of arrogant heeft gezegd... hij had zelfs groot gelijk
26-05-2017 13:58
verschil lijkt me wel groter geworden
26-05-2017 13:58
RAI zit ook in het pact: geen beelden /motor van de voorkant van groep Dumoulin
26-05-2017 13:58
F4L

Vijf kopmannen op dezelfde tijd weg (Pozzo, Mollema, Yates, Kruijswijk en Dumoulin). Dat is gewoon laf.

Maar ja, als Quintana en Valverde in de Tour een plaspauze gaan houden, dan gaat Trek gelijk vol doortrekken.
26-05-2017 13:58
Wat staat er in de reglementen over sportiviteit / onsportief gedrag ?
26-05-2017 13:58
@zwiggelbig
Volgens mij snap je niet zo goed wat er gister aan de hand was. Je concurrenten kleineren is zeggen dat ze je niks kunnen maken of gebaren maken dat je het heel makkelijk had oid. Dumoulin was gewoon pissig en laat weten dat als ze zo koersen hij hoopt dat ze het podium verliezen. Compleet iets anders. Die jongens zijn vast op hun teentjes getrapt omdat hij fel reageert, maar kleineren is het zeker niet.
26-05-2017 13:58
Op twitter vindt iedereen het not done! ook de Italianen en de rest van de wereld.
26-05-2017 13:59
Op die klim rijdt Dumoulin zo naar die groep toe hoor, no panic. Tenzij Quintana en co zelf gaan, maar dan zitten ze ook alleen. Leuk is het wel, ik wou net effe gaan zonnen in afwachting van de slotklim.
26-05-2017 13:59
Die uitspraak van Dumoulin vervalt nu wel in het niets in vergelijking met deze laffe actie, die de woorden van Tom eigenlijk alleen maar bevestigen.
26-05-2017 14:00
Pff Tom moet gewoon aanvallen op de berg zo.. Al je krachten weg..wat vies dit.
26-05-2017 14:00
Waarom laten ze van den Broeck niet terugzakken naar Kruijswijk?
26-05-2017 14:00
@123poetertjes: en arme niet-klimmers uit de bus die door deze vroege explosie de tijdslimiet niet gaan halen..
26-05-2017 14:00
Over tien kilometer aan de voet van de klim...dan zal tom het zelf dicht moeten poefen anders wordt het lastig
26-05-2017 14:00
Zo, kopgroep nog maar 1:40, Dumoulin daar 0:40 achter ...

Ik zie het allemaal samenkomen en de etappe bijzonder opgefokt voortgaan
26-05-2017 14:00
Eigen schuld dikke bult....
26-05-2017 14:00
Het zal Nibali of Quintana een zorg zijn als ze roze dragen in Milaan.
26-05-2017 14:01
Zouden ze dit afgesproken hebben?
26-05-2017 14:01
Triest verhaal dit. Nederlanders straks op 6 7 en 8 in Milaan. De grens opzoeken hoort erbij maar dit is er duidelijk over helaas. Over karma gesproken.
26-05-2017 14:02
Straks kan Tom met de andere NL kopmannen en Yates het gat bergop mss wel dichtkrijgen, maar dan heeft ie wel een aardig jasje uitgedaan...
26-05-2017 14:03
pozzovivo ook in groep dumoulin
26-05-2017 14:03
[i]edit redactie: niet anti-supporteren[/i]
26-05-2017 14:03
Is het nou echt in een plaspauze gebeurd of blijft dat een dioorverteld raadsel so far ?
26-05-2017 14:03
Ik denk wel dat dit afgesproken is, kan niet anders...
Sneu, laag maar zat er aan te komen na gisteren.

Kom op Tom!
26-05-2017 14:03
Tlj rijdt ook gewoon niet mee zeg. Laffe hazen. Straks liggen ze er evengoed af op de klim.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.