Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
1 6 7 8 9 10 32
26-05-2017 13:53
'Denk dat Tom hier ff een lesje pelotonpolitiek krijgt'

Dat vermoed ik ook.
26-05-2017 13:53
30 sec kan goed komen maar weer ff tik op de vingers
26-05-2017 13:53
Demareren in de plaspauze is wel het lafste wat er is.
Mag lijden dat ze zo ongenadig hard onderuit gaan.
26-05-2017 13:53
Nederland teen de rest. Overigens rijden ook Pinot en Zakarin voorin mee.
26-05-2017 13:53
Ja, het blijkt nu wel dat de meesten van jullie gelijk hebben en dat Tom vandaag een hele harde les zal leren: wees voortaan maar pc in en over renners in het peloton, want dit krijg je anders op je bord.
26-05-2017 13:53
voor het eerst zijn die zogenaamde kopmannen Kruiswijk en Mollema nuttig niet... niet vanwege hun nutteloze klassementen jaar in jaar uit, maar vanwege hun teamgenoten die nu Tom kunnnen meehelpen, Kom op rijdt die gat dicht!
26-05-2017 13:53
@zwiggelbig
Domme opmerking, heeft natuurlijk niks met medelijden te maken. Als je dit normaal vindt, wat is dan het volgende? Een concurrent van zijn fiets trekken?
26-05-2017 13:53
Dit is gewoon koers. Had Dumoulin een wat minder felle bek gehad, was dit niet gebeurd.
26-05-2017 13:53
Het zijn ook altijd die domme Nederlanders die zich laten piepelen.
26-05-2017 13:53
De rest van de rit het verschil een halve minuut houden. Dan worden ze voorin vanzelf zenuwachtig.
26-05-2017 13:53
Whahahaha, tijdens een plaspauze. En dan vindt Nibali dat Tom zn mond moet houden want hij heeft nog niets gewonnen. Nee, jij bent een groot kampioen Vincenzo echt een klasbak ben je als je op deze manier je concurrent loopt te naaien. Karma will be there at the end, no worries!!
26-05-2017 13:53
@zwiggelbig

Sorry, je zal vast wel eens wat nuttigs zeggen. Maar dit goedpraten slaat nergens op. Hoewel ik de uitspraken van Dumoulin ook wat dommig vond.
26-05-2017 13:54
Waar zitten mollema, pozzovivo, yates en Zakarin?
26-05-2017 13:54
Vind tom een prachtige renner, maar vind het ook wel mooi dat ze hem nu zo terug pakken door in zijn plaspauze aan te vallen na die uitspraken van gisteren. Je kan nog zo sterk zijn maar dan hoef je niet zo arrogant te doen en je concurenten te kleineren.
26-05-2017 13:54
Ok, misschien toch wel reden tot zorg. Als Tom er aan de voet van de klim niet bij is, verliest hij zeker hier de Giro
26-05-2017 13:54
Kom op zeg een negatieve opmerking van iemand is toch geen reden om in een plaspauze te gaan aanvallen ?
26-05-2017 13:54
Bij Eurosport hoorden ze het via de Rai, maar niemand kn het bevestigen.
26-05-2017 13:55
Hoezo heeft eurosport om de minuut reclames?
26-05-2017 13:55
Ook al had dumoulin dat niet moeten zeggen, dit is en blijft een ongeschreven regel die niet overschreven zou mogen worden. Prima dat nibali en quintana extra getergd zijn en als ze dat op sportieve wijze deden kregen ze mijn respect, maar niet op deze manier!
26-05-2017 13:55
@zwiggelbig

Precies. Van die mensen die Quintana en Nibali een gebrek aan sportiviteit verwijten, en hun dan maar een lekke band toewensen. Zucht.. Pinot en Pozzovivo glippen net zoals gister weer lekker mee. Die profiteren hier optimaal van. Zakarin btw ook.
26-05-2017 13:55
Stel er is een plaspauze geweest dan is het alsnog de vraag of Nibali/Quinanta het bewust hebben gedaan. Ik kan me ook voorstellen dat zij Dumoulin niet vooraan in de groep hebben gezien (zonder te weten waarom) en toen zijn gaan versnellen.
26-05-2017 13:56
Uitspraken of niet, dit betekent dus nooit meer wachten als iemand pech krijgt of valt. Of als een gekke fan straks Nibali bij z'n zadel pakt en schreeuwt "Rijden Tom ik heb hem!".
Ongeschreven regels zijn er niet voor niets, dat is om de gekte in toom te houden.
26-05-2017 13:56
Onsportief?
Op de RAI werd gemeld dat Nibali en Quintana weggereden zijn net toen Dumoulin een plaspauze nam. Dit is echter niet bevestigd.
26-05-2017 13:56
Ik vind het opvallend dat de kopgroep nog altijd 3 minuten heeft
26-05-2017 13:56
@thomas030

Yates/Mollema bij Dumoulin. Pozzo/Pinot/Zakarin bij Nibali/Quintana.
1 6 7 8 9 10 32

Om te reageren moet je ingelogd zijn.