Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
13-05-2016 15:15
Ai ziet er niet goed uit
13-05-2016 15:15
Die movistar-renner ziet er niet goed uit.
13-05-2016 15:17
Javier Moreno is het, ziet er slecht uit maar hij bewoog wel.
13-05-2016 15:17
Hij maakte wel gecontroleerde bewegingen, dus hij is niet in levensgevaar of iets dergelijks.
13-05-2016 15:18
Geen vertrouwen in kittel aangezien etixx niet meerijdt
13-05-2016 15:19
Man, pleur eens op met die beelden
13-05-2016 15:19
Jelle Vanendert was toch ooit een behoorlijke klimmer. Nu definitief afgezakt naar knecht van het eerste uur?
13-05-2016 15:29
Moreno heeft zijn sleutelbeen gebroken
13-05-2016 15:49
Aan het volgtopic te zien gebeurt er he-le-maal geen reet?
13-05-2016 15:50
De klim begint zo, toch? Hoop op aanvallers, of doortrekkende sprintersploegen
13-05-2016 15:51
lotto op kop aan het sleuren op 51km met 1.5 achterstand op de kopgroep en FDJ zit in het wiel geparkeerd van de twee Lotto soudal mannekes.

edit:laat dat sleuren maar weg, gas is er weer af.
13-05-2016 15:56
Renaat: "Solomennikov, proefkonijn van dienst."
Dat heeft ie in het verleden ook al bewezen.
13-05-2016 15:56
die live onboard beelden bij die russische fietser zijn eigenlijk wel leuk hoor :)
13-05-2016 15:58
@sephiroth: zodra hij ging staan was het toch alleen maar misselijkmakend? Zie echt geen enkele toegevoegde waarde van zo'n beeld...
13-05-2016 16:01
Daar heb ik geen last van Hakkie2 :S of naja het slingeren stoort mij niet, ik vind het wel mooi om dat soort beelden tussendoor te zien van opschuivende renners en aanvallen etc. Geeft voor mij toch meer indruk hoe het midden in het peleton gaat dan vanaf de zijkant of van boven.
13-05-2016 16:02
Als je de de hele dag op kop rijdt voor Ettix dan mag ik toch hopen dat ze dat nu toch wel op een wat hoger tempo gaan doen.
13-05-2016 16:05
Mooi dat die Rus even achter Dumoulin gaat rijden xD
13-05-2016 16:05
Kittel in een zetel
13-05-2016 16:09
Dimension data probeert voor sbaragli Kittel te lossen en wellicht een aantal andere sprinters. Ben benieuwd..
13-05-2016 16:09
@Hakkie, ook niet als er gyroscopische camera's gebruikt worden? Dat lijkt me echt wel een goede toevoeging, en is een kwestie van tijd natuurlijk
13-05-2016 16:10
Viviani eraf.
13-05-2016 16:11
Kittel bijt op de tanden! Gelukkig voor hem zijn ze bijna boven.
13-05-2016 16:14
@slice: dan zou het misschien wel wat zijn. Maar er moeten nog wel enorme stappen worden gemaakt wil de kwaliteit van de HD camera's op de motor worden benaderd. En tot die tijd zou ik zeggen: doe het gewoon niet of heel weinig live op de tv, komt de kwaliteit van de uitzending niet ten goede. Misschien wel aanbieden op een website en eventueel bij een val gebruiken om te kijken wie er bij ligt.
13-05-2016 16:14
Kittel komt op zo'n 10 sec achter het peloton boven. Komt in orde
13-05-2016 16:16
Niemand die vindt dat cunego dom bezig is? ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.