Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
1 3 4 5 6 7 10
13-05-2016 13:33
bert
Vuurwerk kan je vergeten, het regent nog altijd kets en doks volgens de site. Jammer dat bertje er niet bij is,was ook altijd wel in voor een avonduurtje.
13-05-2016 13:35
Jammer als de beelden beginnen wordt het weer een saaie etappe.
13-05-2016 13:35
Als Uran, Zakarin en landa niet in de eerste groep rijden dan is het wel de moeite om hard door te rijden.
13-05-2016 13:35
@kooltje

Denk ik ook hoor dat hij hoog eindigt

Heb hem daarom ook in mijn scorito genomen (sorry dat ik erover begin jongens en meisjes)
13-05-2016 13:35
@fringale: ga er maar van uit dat Zakarin en Uran gewoon voorin zitten.
13-05-2016 13:37
Op deze manier is het eigenlijk leuker dan met beelden. Niemand weet wie waar zit en hoopt maar wat
13-05-2016 13:37
Zoals verwacht alles samen achter de kopgroep.
13-05-2016 13:38
Kittel wint deze etappe gewoon.
13-05-2016 13:38
Groepen zijn al weer bijelkaar; actie voorbij. De NOS tikker loopt gruwelijk achter, deze geeft up to date info:
http://www.cyclingpro.net/velopro/live-1/giro-la-septieme-etape-en-direct-commente
13-05-2016 13:41
Oorlog in het begin. In feite is het maar te hopen dat dat zo blijft. De finale is weliswaar vlak maar ontzettend bochtig, en met dat pleurisweer gevaarlijk!
13-05-2016 13:41
mus van de maasstad: 100% mee oneens
ik wil koers zien en niet gissen naar dingen
13-05-2016 13:43
@assen

Waarom niet over het heilige sporza beginnen?

Daar rijd kittel ook nog meer dan 2 minuten achter de favorieten.


O nee, dat mag natuurlijk niet, afgeven op Sporza...
13-05-2016 13:45
Bij mij ook voorkeur voor live-beelden, want hoor zonet dat Tom Dumoulin naar de bakker gereden is, en weet nu dus niet of men hiermee zijn ploegmaat bedoelt.
13-05-2016 13:48
De groepen zijn al een kwartier geleden samen gesmolten
13-05-2016 13:49
LOL

Tuurlijk kijk ik het ook liever. Maar ik vind dit soort dingen altijd humor.

Paniek paniek, wie zit waar? Ik weet het niet. Welke ticker is goed? Hou jij de tweets in de gaten zoek ik nog verder. Help, ik moet info hebben....
13-05-2016 13:54
Dit bericht is verwijderd
13-05-2016 13:56
Alles is bij elkaar :l
13-05-2016 13:58
@Klootje ben je er niet nog een stuk of tien vergeten? :-)
13-05-2016 14:00
Toch altijd jammer, het interessante deel is achter de rug, en zo komen de beelden met 2,5 uur lang een peloton wat kalmpjes achter een kopgroep aan rijdt.
13-05-2016 14:02
Wat was de reden dat het peloton uit elkaar was gespat? Dat colletje, wind, koeien op de weg?
13-05-2016 14:07
Regent pijpenstelen - volgens de Franse ticker
13-05-2016 14:08
Hergroepering betrof de kopgroep, 2e peleton nog gewoon op 2 min en nog altijd pijpestelen.
13-05-2016 14:11
Volgens NOS is het precies andersom. Groep 2 is bij groep 1 gekomen en de zes koplopers hebben 2 minuten voorsprong.
13-05-2016 14:12
Dan hadden ze het in Gelderland toch beter
13-05-2016 14:12
spannend he boys?
1 3 4 5 6 7 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.