vrijdag 13 mei 2016 om 11:40
•
Volg in Google
Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.
De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7
Liveticker (website organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)
Vuurwerk kan je vergeten, het regent nog altijd kets en doks volgens de site. Jammer dat bertje er niet bij is,was ook altijd wel in voor een avonduurtje.
Denk ik ook hoor dat hij hoog eindigt
Heb hem daarom ook in mijn scorito genomen (sorry dat ik erover begin jongens en meisjes)
http://www.cyclingpro.net/velopro/live-1/giro-la-septieme-etape-en-direct-commente
ik wil koers zien en niet gissen naar dingen
Waarom niet over het heilige sporza beginnen?
Daar rijd kittel ook nog meer dan 2 minuten achter de favorieten.
O nee, dat mag natuurlijk niet, afgeven op Sporza...
Tuurlijk kijk ik het ook liever. Maar ik vind dit soort dingen altijd humor.
Paniek paniek, wie zit waar? Ik weet het niet. Welke ticker is goed? Hou jij de tweets in de gaten zoek ik nog verder. Help, ik moet info hebben....