Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
13-05-2016 16:31
Helaas, Kittel weer terug.
13-05-2016 16:32
Kittel zit er inderdaad weer bij. Ai ai ai, de RAI!
13-05-2016 16:32
Haha Cannondale...Wat doen jullie? Voor vijfde plaats van Navardauskas? Kittel al lang weer in peloton. Wat een actie
13-05-2016 16:33
Vasnd

Die deden wat enkele andere ploegen hadden moeten doen. Laffe bende met z'n allen. ;)
13-05-2016 16:33
Wie maakt bij Cannondale elke dag opnieuw zijn ploeggenoten wijs dat hij écht kan sprinten?
13-05-2016 16:33
Hmm bij Scorito missen ze wel meer lijkt het:
"Kittel (TGA)"
13-05-2016 16:34
Volgens mij heeft Cannondale straftraining.
13-05-2016 16:35
De Belg is ook wel eens scherper geweest. Missen volledig de aansluiting van Kittel. En Navardauskas heb ik nog niet op kop gezien (dacht ik?)

Een late uitval van Moser van Cannondale natuurlijk ook nog op spelen.
13-05-2016 16:36
Ah, daar is ze weer. Mijn Laura.
13-05-2016 16:37
Toch mooi dat je direct, zonder weet wat van welke kleur waar bij hoort, kan zien wie de bergtrui vertegenwoordigd..
13-05-2016 16:38
De ploegleider van dienst bij Cannondale heeft vanochtend op weg naar de bus de tactische bespreking voor de etappe van gisteren teruggevonden in zijn tas. Wat zal het, zal hij gedacht hebben, toen ik gisteren maar wat improviseerde hadden ze het ook niet door. Blijkbaar hebben de renners vanochtend toch geluisterd..
13-05-2016 16:41
Belgen zagen de aansluiting van Kittel wel hoor, bij mij op tv toch.
13-05-2016 16:41
1 kittel
2 nizzolo
3 greipel
13-05-2016 16:43
Als Greipel in goeie positie de sprint kan aanvatten dan klopt die Kittel vandaag. 3 op 3 voor Lotto!
13-05-2016 16:46
Positie is wel belangrijk in die bocht.
13-05-2016 16:46
Op Eurosport waarschuwen ze ook al voor de finale. Bloedlink, ik hoop dat er geen valpartijen gebeuren, maar vrees het ergste....
13-05-2016 16:46
@vasnd Pas 5 minuten nadat hij daadwerkelijk was aangesloten was ja.
13-05-2016 16:48
@bartje: het zag er niet echt bloedlink uit, die bocht is er wel, maar die was flauw en vrij breed. Alleen die uitstekende poten van de hekken altijd, maar ik denk dat dat wel goed gaat.
13-05-2016 16:48
@edjahh eerste beeld ervan sloten ze net aan, half etixx plus rode trui achterin het pak. + een is dat nu Kittel? Ja dat is Kittel.
13-05-2016 16:49
@Edjahh, was Kittel zelf in beeld bij de aansluiting volgens jou? Zag wel helikopterbeeld waar groep terug kwam, maar leek me niet groep Kittel want was grote groep. Was eerder breukje in peloton geloof ik.
13-05-2016 16:49
IAM zonder Pelucchi... Howard of Haussler?

Kittel intussen lek op 5km.
13-05-2016 16:50
Kittel niet meer
13-05-2016 16:50
Kittel wordt hem niet vandaag.
13-05-2016 16:50
Oei! Kittel lekgereden!
Kansen voor de andere sprinters om hun etappe te pakken!
13-05-2016 16:50
@Hakkie, de laatste paar honderd meter gaan nog wel, maar de aanloop...Kittel eraf...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.