Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
1 8 9 10
13-05-2016 16:50
Toedels Kittel
13-05-2016 16:50
Kittel lek.
13-05-2016 16:50
Kittel weg (lek).. Lotto 3 op 3
13-05-2016 16:51
Ai ai ai Kittel lek die sprint niet mee vandaag.
13-05-2016 16:51
HOfland nog nergens te bekennen
13-05-2016 16:52
Hofland laat zich wee4 eens uit het wiel van zn treintje rijden...
13-05-2016 16:52
Moet je kijken hoe Hofland zich daar weg liet drukken! Verloor daar het wiel van zn ploegmaat en meteen 10 plaatsen
13-05-2016 16:52
Wat een kans jongens, wat een kans ... geen Kittel
13-05-2016 16:52
Hofland, Hofland wat zie je toch weer ver.
13-05-2016 16:54
Wauw Tjalingii wat een held! Plaatst Hofland in Greipel zijn wiel, maar Hofland laat zich meteen wegdrukken door Nizzolo
13-05-2016 16:54
Hofland afgezet op de 4e plek en nu al weer afgezakt naar 12 :(
13-05-2016 16:55
argh wordt die knul zo mooi gebracht, houd hij het wiel van greipel weer niet, kom op moreno, ga op boksen en verdedig dat plekkie nou eens met hand en tand!
13-05-2016 16:55
Hofland man. Leer ballen tonen.
13-05-2016 16:55
Waaaaajw lotto soudal.. Bye etixx..
13-05-2016 16:56
Wat een prutser is Hofland. Ongelofelijk. Tjalingii zet hem PERFECT af in Greipel zijn wiel. Vervolgens verliest Hofland dat wiel onmiddelijk aan Nizzolo en verliest hij weer 7 plaatsen. Wat een anti sprinter
13-05-2016 16:56
Verdomme Hofland je zit steeds slecht alleen komt wel steeds naar voren. Denk dat hij ergens tussen 4 en 7 is geworden
13-05-2016 16:56
Battaglin was de TLJ man?
13-05-2016 16:57
Wat battaglin??
13-05-2016 16:57
Ik weet niet waarom iedereen denkt dat het hofland is. maar was Battaglin
13-05-2016 16:57
Battaglin 5e?
13-05-2016 16:57
Hofland wordt gewoon afgezet NAAST het wiel van Greipel, als daar al iemand zit. Ja dan wordt je vanzelf weggedrukt.
13-05-2016 16:57
Blijkbaar was het Battaglin. Kan ook zijn dat Hofland fiets van Battaglin heeft gekregen na een lekke band.
13-05-2016 16:57
tis wel een duits/belgische girohoor, giant winst, greipel en kittel.. dat is 6 van de 7 etappes en nog een belg :P
13-05-2016 16:57
Was dus Battaglin.
13-05-2016 17:01
Hofland of Battaglin, durf het niet te zeggen. Toch knap 5e in snelle sprint.
1 8 9 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.