Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
13-05-2016 14:19
Dit bericht is verwijderd
13-05-2016 14:26
Foutje, peleton was rond enen al samen.
13-05-2016 14:28
De strijd is voorbij, nu kunnen jullie rustig nog 2 uurtjes kreften over Dumoulin. Veel plezier, ik ben ermee weg.
13-05-2016 14:30
Ja, die Dumoulin. Zou die hier nou eigenlijk voor een klassement zijn of toch iets anders?
13-05-2016 14:32
Volgens mij komt die alleen voor drie tijdritjes, toch?
13-05-2016 14:33
@ Linda: ik vind vooral z'n schoenen wel inzet van discussie
13-05-2016 14:37
Elke dag 4 punters in zijn zij, wordt met de dag slanker, klassement is bijzaak.
13-05-2016 14:38
@ Bertvd

Hoezo? Loopt ie ernaast?
13-05-2016 14:39
Of op z'n tenen?
13-05-2016 14:43
Zouden roze moeten zijn. Dat vind ik echt belangrijk.
13-05-2016 14:43
Tijs van den Brink is weer thuis mensen. Hersenschudding en gebroken schouder, die is over een paar weken weer in koers.
13-05-2016 14:45
Over Dumoulin
Op deze site wordt ie geinterviewd (in het Engels), en daar laat ie zich volgens mij voor het eerst uit dat ie toch voor het AK zou kunnen gaan ...
http://www.cyclingpro.net/velopro/live-1/giro-la-septieme-etape-en-direct-commente
13-05-2016 14:47
Pff de kans de dat een Belg de Tour wint of dat de uitzending van Buren niet vervalt is denk ik nog groter dan dat de uitzending een x begint op de tijd die ze zelf aangeven.
13-05-2016 14:47
@ assen: over twee weken, dan weten we het allemaal zeker
13-05-2016 14:49
Branden jullie anders vast los over de etappe van morgen met een modderweg
13-05-2016 14:54
@escapados
Gelukkig, hij zal er staan in de tour!
13-05-2016 14:54
Wel een aardige test uitgevoerd door Movistar. "Wat gebeurd er als we vroeg doortrekken?"
13-05-2016 14:54
@ kooltje: gewoon een kwestie van de goede winterbanden hebben
13-05-2016 14:58
Morgen zijn Dumoulin en Valverde de topfavorieten wat mij betreft. Klim waar je ook moet kunnen sturen, afdaling erachteraan en dan nog een vlak sprintje. Kom maar op!

Wie zou er straks op die klim door gaan trekken? Ik denk dat alle sprinters nu al eens in het rood gezeten hebben dus ze minder hard kunnen beuken om Kittel eraf te krijgen..?
13-05-2016 15:00
@HaMarco

Dat weet toch iedereen? Dat scheelt in de stank.
13-05-2016 15:08
@nasibal
tenzij het te vroeg is...
13-05-2016 15:09
Een courtesy-flush heet zoiets
13-05-2016 15:11
En we zijn weer terug bij Cancellara...
13-05-2016 15:12
Ik verwacht nog wel wat oerdomme aanvalletjes op die laatste klim.
13-05-2016 15:12
@ Linda waar lees jij dat de sprinters in het rood hebben gezeten? (behalve Kitte ;))

Of zijn ze gewoon verstandig op eigen tempo omhoog gereden met zijn allen...
1 4 5 6 7 8 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.