Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
13-05-2016 16:18
Heeft iemand toevallig een Sporza link die ik in nl kan kijken? dank!
13-05-2016 16:18
@coolietje: ook hier weer: het aanvallen is goed, het moment was dom.
13-05-2016 16:19
laat maar, heb er al een :)
13-05-2016 16:19
Voor wie rijdt cannondale in godsnaam
13-05-2016 16:20
@MB

http://www.bvls2016.sc/stream5.html
13-05-2016 16:22
Groep Kittel nu op 22s gemeld. Afwachten of ze t dicht kunnen rijden en zo ja hoeveel energie hem dat dan gekost heeft.
13-05-2016 16:23
@zjorske ohja tuurlijk haha helemaal vergeten
13-05-2016 16:24
Waarom zou Cannondale voor Ewan rijden? Ewan rijdt bij Orica... Enige renner die ik me kan bedenken is Navardauskas?
13-05-2016 16:24
Moet nou Cannondale het nou echt gaan doen? Kom op lotto (nederlands en belgisch) en trek! Niet zo mieten.
13-05-2016 16:24
Zijn er nog hoogteverschillen in de laatste kilometer?
13-05-2016 16:25
En toen zat Kittel op een minuut? Kan leuk worden, die bloeddruk van Lefevere
13-05-2016 16:25
@Zjoske
Ewan rijdt bij Orica he. Waarschijnlijk is het voor Navardauskas
13-05-2016 16:25
Kittel hoopt volgend jaar weer op start in Nederland anders wint hij helemaal niets
13-05-2016 16:25
rik navardauskus?
13-05-2016 16:26
Amper raketvuist, 3 hoogtemeters ofzo
13-05-2016 16:26
Ah, daar heb je Wellens. Je weet wel, die luie antirenner die zich elk moment laat uitzakken om te chillen en maar af en toe te zien is.
13-05-2016 16:27
@nickdt
Er stond eerst Orica, vandaar mijn reactie met Ewan. Na een F5 stond er Cannondale en heb ik mijn reactie verwijderd ;-)
13-05-2016 16:28
Het zou leuk zijn als Hofland nu eens een keer vanuit een goede positie kan beginnen met sprinten. Ik vrees er alleen voor.
13-05-2016 16:28
Domont gevallen, hoe erg nog onbekend.
13-05-2016 16:28
Navardauskas rijdt blijkbaar mee op kop.
13-05-2016 16:28
Wordt Kittel nou echt weg gereden terwijl ie op 10 seconden boven kwam??

(Ik kan niet kijken)
13-05-2016 16:29
Ja wordt weggereden.

Peloton op een lang lint.

Edit: Kittel weer terug.
13-05-2016 16:30
Volgens mij zag ik de groep weer aansluiten, maar hebben de belgen het volledig gemist. Maar misschien zit ik er naast.

edit: Ja ze hebben het eindelijk door. Geven terloops nog wel even de RAI de schuld dat ze het niet hebben laten zien. Was echter toch vol in beeld.
13-05-2016 16:30
Volgens mij is Kittel alweer aangesloten


Edit: Ja dus. Kittel ftw zo. ;)
13-05-2016 16:31
Kittel weer terug. Wtf deed Cannondale met een meedraaiende Navardauskas?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.