Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
1 2 3 13
10-05-2016 12:20
Scenario: eerst een groep vroege vluchters. Iets over de helft van de koers geeft Astana de snok eraan. Vlak voor het einde gaan een aantal aanvallers aan.Klassementsmannen volgen. Groep van 30 man sprint voor de winst.

Sprinters komen niet aan bod
10-05-2016 12:21
Is Tjallinii al weg :-)
10-05-2016 12:23
Benieuwd of Maarten van plan is voor zijn trui te vechten deze week. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het ging hem vooral om het podium in Arnhem. Vanaf nu weer denk ik alle ballen op Steven.
10-05-2016 12:23
Ik denk dat er een kopgroep nipt vooruit zal blijven omdat het peloton te lang naar elkaar kijkt. Dit is normaal een etappe voor Nibali of Valverde om iets van te maken, maar ik verwacht niet dat ze iets zullen proberen. De andere ploegen kijken te lang naar hen en de vogel is gaan vliegen. Tenzij Etixx zo zeker is dat Kittel erbij zal blijven, al geloof ik nooit dat ze daar de hele dag voor in de achtervolging zullen gaan
10-05-2016 12:27
Visconti-Mavardauskas-Moser
10-05-2016 12:27
Interessant; Wellens is vandaag jarig. Extra motivatie?
10-05-2016 12:31
Tsatevich gaat deze pakken
10-05-2016 12:33
Tjalingii helemaal achter in het peloton dus die gaat er vandaag in ieder geval niet voor. wat ik ook niet had verwacht.
10-05-2016 12:34
@Nasibal

Ja die deed het in z'n broek hoorde ik!
10-05-2016 12:36
Kittel is er klaar voor ;)

https://twitter.com/giroditalia/status/729983011085819904
10-05-2016 12:37
@rahimns: Hij heeft anders zijn helm nog niet op. ;)
10-05-2016 12:39
Hopen op een mooie kopgroep, het liefst eens stuk of 10 man.
10-05-2016 12:43
Groepje van drie vooruit nu.
10-05-2016 12:44
@Nasibal leuk een-tweetje met je zelf. Jij mag dat. Jij hebt je sporen wel verdiend.
10-05-2016 12:45
Boem, Rosskopf, Mohoric in de kopgroep
10-05-2016 12:49
Brändle probeert over te steken. Kopgroep van 3 of 4 man zou een beetje jammer zijn voor deze wedstrijd, hopelijk proberen nog een paar andere ploegen ook wat
10-05-2016 12:52
Boem was vorig jaar tweede in puntenklassement toch?
10-05-2016 12:54
Nee Boem was vijfde vorig jaar.
10-05-2016 12:56
Boem was vorig jaar vijfde in het puntenklassement, vooral door tussensprints (al hielp het ook dat ie een etappe won).
10-05-2016 13:00
Nippo gaat rijden, beetje laat lijkt mij..
10-05-2016 13:03
Vijfde is ook niet slecht voor een vluchter.
Nippo doet dan een FDJ-tje, vlucht gemist = strafwerk
10-05-2016 13:03
Verschil toch teruggebracht van 3 minuten naar 1.44
10-05-2016 13:04
Lijkt me sterk dat Yamamoto het gat kan dichten
10-05-2016 13:08
Lijkt me sterk dat Cancellara het gat kan dichten ;)
10-05-2016 13:19
Het lijkt of talentje Mohoric steeds beter het niveau aan kan van de World Tour, overigens nog steeds met 21.
1 2 3 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.