Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 14:53
Ik had dit echt niet verwacht van Kruijswijk. Goed hersteld. Ongelooflijk, nu al.

Sporza gaat zo beginnen.
28-05-2016 14:53
[i]Edit redactie: On topic aub![/i]
28-05-2016 14:53
EQS en Tinkov zullen het tempo ook nog wel omhoog gooien om Kruijswijk te breken. Kunnen stijgen in het klassement.
28-05-2016 14:54
Battaglin en Roglic zeer sterk
28-05-2016 14:55
Sporza nu live
28-05-2016 14:55
[i]Edit redactie: Niet op in gaan[/i]

[b]Redactie-post: Laten we het allemaal on topic houden![/b]
28-05-2016 14:56
[quote]Dat wordt meer genieten dan deze saaie Giro hoor.[/quote]

Met elke opmerking kom je slechter over, hulde daarvoor. Deze Giro saai? Er is geen wielerliefhebber uit geen enkel land die dat vindt. Maar jij wel, want jij bent dan ook geen liefhebber.

Ben jij niet al eens geband? Stiletjesaan op weg naar je tweede, wie weet haal je binnen een jaar nog een volle kaart!
28-05-2016 14:56
Kruijswijk ver boven verwachting, toont veerkracht, hulde!
28-05-2016 14:57
@martini Weet jij meer dan ik over RvB? Massale valpartij waarna renners niet verder wilden. Vervelend, maar komt vaker voor. Show must go on, Giro graag. Of is er meer aan de hand?
28-05-2016 14:58
Tis trouwens keizer voorin he jongens, battaglin is er al af volgens mij.
28-05-2016 14:59
Is dit nou de laatste bergrit????
28-05-2016 14:59
Waar elke nlr compassie heeft met renners in coma is der voigt blijkbaar verheugd met de perte total van steven, wordt het geen tijd voor een schone luier?
28-05-2016 14:59
@LL & xistnc

+1 wat een troll....
28-05-2016 14:59
@xistnc is dat hem echt?
Ongelooflijk wat een triest figuur. Kon er maar 10 seconden naar luisteren.
Vermaak je maar Voigt over Kruijswijk want je leven is al moeilijk genoeg. Een beetje plezier is je gegund.
28-05-2016 15:00
Nee, het is Kruijswijk, Keizer en Battaglin.
28-05-2016 15:01
Zou Movistar nu expres gewoon het fijne tempo aanhouden voor Valverde? Hij heeft altijd moeite boven de 2000 meter, dus wellicht houden ze het tempo expres op dit niveau, zodat Valverde hier niet gelost gaat worden. Hij ziet er niet geweldig uit namelijk.
28-05-2016 15:02
Toch mooi om Nieve zo bezig te zien. Was bij Euskatel altijd wel fan, maar wordt bij Sky in de knechtenrol gedrukt. Als dan de kopman wegvalt zie je weer waar hij toe in staat is. Wat dat betreft is het voor hem een goede zaak dat Landa naar huis is.
28-05-2016 15:02
Niet Roglic Keizer Kruissie?
28-05-2016 15:02
"De zoetgevooisde stemmen van Renaat en José vrolijken de beelden op. Met hen erbij kan het Giro-spektakel echt losbarsten. Veel kijk- en luisterplezier!"

Heerlijk die Sporza ticker!
28-05-2016 15:04
De Movistars rijden net zo hard als de eenzame koploper Nieve. Dat tempo lijkt me toch niet genoeg om het Chaves of Kruijswijk echt moeilijk te maken. Valverde heeft het aan het begin van de etappe al geprobeerd, maar ook daar zat weinig achter.

Het is weer wachten op Nibali, die allicht vlak onder de top gaat proberen om druk te zetten.
28-05-2016 15:04
Op RAIsport veel waardering voor Kruijswijk.

Hopelijk rijdt hij de Vuelta.

Edit: volgens PCS samen met Gesink. Contador en Chaves ook van de partij. Contador rijdt ook de Tour. Daar liggen dus echt wel kansen.
28-05-2016 15:06
haha amai hoe onsymphatiek zul je in het echte leven zijn als pak 'm beet zoon/dochter, buurman/buurvrouw, collega etc etc als je jezelf op een wielerforum al zo gedraagt als Voigt
28-05-2016 15:06
Valverde heeft het standaard moeilijk op deze hoogte.

Ik denk dat ie zn ploeg laat rijden om de boel kalm te houden. Als je Orica te langzaam laat rijden nodig je Astana uit om een bom te gooien.
28-05-2016 15:07
Kruijswijk rijd een giro en vuelta dat was het plan
28-05-2016 15:09
Best gunstig voor Kruiswijk zo, rustig de Bonette op, hopelijk kunnen zijn ploegmaats er mee over.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.