Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
1 9 10 11 12 13 23
28-05-2016 15:22
Nog 2 knechten voor Kruiswijk
28-05-2016 15:23
Nice Keizer en Battaglin nog in het peloton
28-05-2016 15:23
Jeetje, zoals hij dat jasje aandoet. Lijkt toch niet op iemand met een breukje in zijn rib.
28-05-2016 15:24
Keizer die rijdt ook sterk.
28-05-2016 15:24
Nog nooit zo gelukkig geweest met iemand soepel z'n jasje aan te zien trekken :)
28-05-2016 15:24
Keizer komt terug. Positief dat Kruijswijk nog ploeggenoten bij zich heeft in de afdaling.
28-05-2016 15:24
Krijg steeds meer het idee dat dit één van de spannendste sportdagen gaat worden die ik ooit heb meegemaakt
28-05-2016 15:25
Er zijn nog twee TLJers bij Kruijswijk toch? Ik lees Keizer, Battaglin en Roglic. Wie van de drie? Wie was die ene met een stoppelbaard?
28-05-2016 15:25
Goede zaak dat roglic en keizer nog terugkomen, kunnen kruijswijk nog goed beschermen in de afdaling en aan het begin van de volgende klim
28-05-2016 15:25
kruijs doet nu wel een jasje aan
28-05-2016 15:25
Wij zijn nou die 2 TLJ in het peloton? Iedereen spreekt elkaar tegen. Ik meende toch zeker Bataglin te herkennen, die andere weet ik niet. Logischerwijs is dat Keizer of Roglic
28-05-2016 15:25
Valverde aanvallen in de afdaling
28-05-2016 15:25
Movistar valt aan in de afdaling volgens mij
28-05-2016 15:26
Daar gaat Movistar!
28-05-2016 15:27
Roglic en Keizer zaten nog bij Kruijswijk. Battaglin was er al een tijdje af.
28-05-2016 15:27
Toch goed dat er iemand van TLJ op de Bonnette stond met een zakje.
28-05-2016 15:28
Balen dat Kruijswijk zijn voorsprong kwijt is, maar mooi dat de strijd voor het algemeen klassement tot de laatste dag spannend is.
28-05-2016 15:29
Roglic en Keizer leken mij de knechten.
28-05-2016 15:29
Kruijswijk gaat zijn top 5 zeker houden
28-05-2016 15:29
Gewoon bij Nibali en Chaves in het wiel blijven, Valverde is bezig met zichzelf over de kling aan het jagen.
28-05-2016 15:32
Denk dat Valverde al lang blij is dat hij deze berg van 2700M+ heeft weten te overleven.
28-05-2016 15:33
Die eerste berg was wel degene die ik het meest vreesde voor Kruijswijk; dat hij nog stram en stijf is van gisteren en moeilijk in zijn ritme zou komen. Gelukkig heeft hij deze overleeft.
28-05-2016 15:33
Kruijswijk alles of niets op de laatste berg, gewoon vol gaan aan het begin. Roze trui daar gaat het om.
28-05-2016 15:34
Kruiswijk in het goede gezelschap over de Col de Vars en de Bonette, dat valt alweer goed mee.

Armen worden losgeschud en ruggen gestrekt, afdalen kost ook kruim.
28-05-2016 15:34
Nou, medeflitschers, ga er maar eens lekker voor hangen > wie wint deze giro ?
1 9 10 11 12 13 23

Om te reageren moet je ingelogd zijn.